Witam, postanowiłem wyczyścić iskrownik gdyż miałem za mały prąd ładowania aku bo tylko ok 5 V. Zdjąłem magneto - wszystko wydmuchałem i przetarłem szmatką a po zmontowaniu moje pendolino nie chce odpalić, wszystko chodzi jak trzeba ale nie ma iskry. Nic oprócz iskrownika nie ruszałem. Pomocy bo jutro czeka mnie jazda rowerem do pracy!!!!! dodam ze przed czyszczeniem palił od pierwszego strzała z kopniaka jak i na rozruszniku
1. mogły być słabo skręcone śruby regulacji iskrownika i podczas czyszczenia mogłeś nacisnąć tu i ówdzie i zwiększyć/zmniejszyć przerwę
2. mogłeś zgubić tzw \\\"księżyc\\\" z wału
3. zapomniałeś przekręcić kluczyk w stacyjce ;)
4. mogłeś uszkodzić cewki
5. mógł się odczepić jakiś konektor (złączka).
Tak czy inaczej - bez odkręcenia świecy i sprawdzenia iskry to chyba się nie obejdzie.
a jak się ustawia przerwę? przecież magneto jest na wpuście ( '' księżyc'' ) i nie ma tam regulacji no chyba ze razem z rozrzadem. kluczyk przekręciłem bo silnik kreci, cewki wyglądają cało, luty na kablach solidne, świeca wykręcona i sprawdzona tez druga i nic zero iskry, moduł CDI tez podmieniałem i nic się nie zmieniło
Przerwę się ustawia na iskrowniku (taki młoteczek uderzający w elektrodę) i tutaj ustawiało się tzw opóźnienie zapłonu... Nie chcę Cię teraz wprowadzać w błąd bo ostatnio pod magneto zaglądałem w simson SR50 ale raczej się wiele tutaj nie zmieniło chociaż mogą tym teraz sterować moduły właśnie. Dla tego poczekaj może aż wypowie się ktoś kto siedzi w obecnych konstrukcjach :)
młoteczek i krzywka to było ale w starych motorach teraz od tego sa moduły CDI
NIC nie kręciłem tylko zdjałem magneto i iskrownik przedmuchałem i przetarłem szmatka i skręciłem z powrotem i klops
A impulsator nad magnetem podający sygnał do CDI Pan zamontował?
tak i sprawdzony działa
usterka usunięta - musiałem wymienić iskrownik ( stator )
ale nadal jest słabe ładowanie po odpięciu kabli od aku miernik wskazuje ok 4,5 V a przy zapalonych światłach ok 6,5 V. co jest nie tak. na starym statorze było to samo
napięcie regulejter ?
a gdzie go szukać? i jak sprawdzić poprawność działania?
wymieniłem regulator ale nadal słabe ładowanie
miernik mam sprawdzony, mierzy jak trzeba. dodatkowo są czasem problemy z paleniem na rozrusznik, silnik kreci i nic a z kopniaka od razu pali
Witam ponownie, troche pojezdziłem i znowu sie zaczeło, problemy z paleniem. Na rozrusznik nie chce palic, na kopniak i owszem ale tez nie zawsze. Zauwazyłem ze czesto przyczyna jest zalewanie swiecy, choc gaznika nie ruszałem. Wymieniłem juz cewke i fajke i swiece. Wyczsciłem gaznik, zmnieszyłem dawke i dalej zalewa, wymieniłem przewody od paliwa i podcisnienia na sztywniejsze. Jutro zmienie paliwo na 98 oktanów. Spróbuje załozyc drugi gaznik i zobacze
ty zobacz cy jest iskra. bo to zalewanie to może wynikac z tego że nie ma iskry a mieszanke podaje
Jak wymieniałeś zaplon to razem z kołem?:)
iskra jest, a iskrownik był wymieniany bez magneta. silnik odpalił ale..... wyregulowałem paliwo, opusciłem zabezpieczenie na iglicy na ostatni rowek, silnik równo pracuje na wolnych obrotach ale co chwile obroty same rosna o jakies 20% i po chwili wraca do normy. ide do garazy zobaczyc czy na zimnym silniku zapali
to słabe ładowanie może być wina magneta
ale o dziwo akumulator trzyma