Zestawienie motorowerów klasy 50ccm.

W związku z rosnącą liczbą postów na starym forum dotyczących motorowerów w wersji “ścig” jak i Cross ,na nowym postaram zrobić się mały i przejrzyste zestawienie czołowych przedstawicieli tej klasy motorowerów. ścigacze 50ccm: 1:Aprillia RS: Motorower włoskiego koncernu Aprillia(obecnie oddział Piaggio) z silnikiem Minarelli AM6 (w starszych modelach AM5) do roku 2007 w praktycznie nie zmienionej wersji. Stara buda: Nowa buda: Plusy: -Waga mniejsza niż w wypadku Yamahy TZR co wpływa oczywiście na osiągi :smiley: -Przejrzyste zegary -Wszystkie niezbędne kontrolki ,których brakuje u konkurencji Minusy: -Sąaba skrzynia(siada szybciej niż u konkurentów) -Maże gabaryty -Psujący się ślimak -Ceny starszych roczników 2Yamaha TZR: Konstrukcja japońskiej firmy Yamaha , młodszy brat R1.W nowej budzie od roku 2003.Silnik ten sam jak w przypadku Aprilii Stara buda: Nowa buda: Plusy: -Duże gabaryty zbliżone do R6 -Wygodna pozycja -Przejrzysty wyświetlacz LCD prędkościomierza -Najlepsza skrzynia spośród konkurentów -mocne światła Minusy: -Brak kontrolki rezerwy paliwa i jego ilością -Duża masa pogarszająca osiągi -Częsta usterka ślimaka 3 Derbi GPR: Motorower koncernu Derbi o silniku własnej konstrukcji. Dostępny w wersji normalnej jak i Nude. Wersja Nude: Normalna wersja w nowej budzie: oraz w starej: i Racing Replica: Plusy: -Najmocniejszy silnik zwłaszcza w wersji Racing -Reszta jak w przypadku Aprilli Minusy: Patrz wyżej :slight_smile: Jest to czołówka zróżnicowanych względem siebie sportowych motocykli klasy 50ccm w wersji „ścig”. Do wyboru mamy także takie motorowery jak : Rieju RS i RS2 Matrix, Peugeot RX6,Motorhispania 50 jednak oprócz stylistyki nie różnią się znacząco od Aprilli z tego powodu nie prezentowałem ich w tekście. Cross,Enduro,Supermoto i inne dziwactwa :wink: : 1Aprilia RX 50 Motorower Crossowy ,spotykany również w wersji Supermoto.Od lat w praktycznie nie zmieniony stylistycznie.Na zagranicznych stronach możemy znaleźć sporo akcesorii do tuningu optycznego tej maszynki. Wersja standardowa: Wersja 2008 z seryjną lampę a’la Supermoto Plusy:Niewątpliwie jednostka napędowa.Jak w większości motocyklowych motorowerów Minarelli AM6 Minusy: -Kiepska rama(większe skoki mogę ją złamać) -Przełożenia dostosowane bardziej do jazdy miejskiej niż do lasu 2 Yamaha DT Kultowy motorower ,który doczekaż się również wersji 125ccm.Obecnie dostępna jest jedynie zwykła wersja 50ccm. Stara buda(tutaj wersja 80 jednak nie różni się znacznie od pięćdziesiątki): Nowa buda: Plusy: -Dobra,precyzyjna skrzynia biegów -W starszych modelach rama uważana przez większoścć za najmocniejszą :mrgreen: Minusy: -Stylistycznie wciąż prehistoria -Kiepska lampa -Niewykorzystany potencjał w nowej wersji 3Derbi Senda: Jak zwykle Debi władowało jednostke własnej produkcji ,która sprawuje się dość dobrze. Na polskim rynku spotkamy najczęściej wersje Supermoto ,natomiast oryginalne Enduro to prawdziwa perełka. Derbi w praktycznie niezmienionej od początku wersji(tutaj wersja Racer): Plusy: -Rama: rozwiązanie pośrednie między słabą ramą Aprilli ,a solidną konstrukcją starszej DT -Silnik: Jak zwykle Derbi króluje :wink: Minusy: -Trochę za bardzo łamliwe plastiki 4Rieju RR i SPIKE Praktycznie ten sam motorower jednak w RR znajdziemy prawdziwe Crossowe kostki na oponach ,a w SPIKE zwykłe opony Supermoto RR: Spike: Plusy: Duży prześwit dający spore możliwości w terenie Bardzo niska cena nowego motoroweru Minusy: Czyli wszystkie plusy dające nam poczucie ,że śmigamy na prawdziwej Crossówce.W praktyce na prawdziwe szaleństwo po lesię rama jest po prostu za słaba. Wszystkie Crossy i Enduro 50ccm wystąpują z tym samym silnikiem.Wyjątkiem jedynie jest Derbi Senda. Wsród wszystkich prezentowanych motorowerów w klasie Cross wystąpowały wszelakie wersje jednak nie różnią się one znacząco od standardowej. W tekście nie zawarżem Ładnych cen orientacyjnych ,ani średnich rynkowych.Spowodowane jest to elastycznością cen na naszym rynku i zróżnicowanym kursem Euro nie wątpliwie wpływający nie wartość sprzętów sprowadzanych zza granicy. Mam nadzieje ,że ten krótki artykuł pomorze choć niektórym użytkownikom w wyborze nowego jednośladu. Tekst by Typhoon13 :arrow: PRZYKLEIŁEM HOKSTER

Jeszcze mogłby ktoś powiedziec cos o Derbi Senda 125 SM.

Derbi nie zachwyca nas jakością swoich silników, zwłaszcza w 50cc. Senda 125cc jest z tego co pamiętam w 4T, więc nie powala na kolana mocą. Lepiej wybrać najtrwalszego i wg mnie najlepszego enduro/supermoto z 125cc - Yamahę DT.

A ja czytałem że silniki derbi są lepsze od AM6… Mam złe informacje?

Xakass oczywiście, że masz złe informacje. Gdyby derbikowskie silniki były lepsze to z pewnością one były by montowane w wiekszości dobrych motorowerów :smiley: pzdr

Mógłbym polecić jeszcze Malaguti Drakon, silnik 50ccm, 6 biegów, 10l zbiornik +1,3l oleju, seryjna moc ok 4-5km. Jednakże ciężko takie coś w Polsce dostać, kolega ma to innego takiego jeszcze nie widziałem. Ogólnie fajne moto

mój ziom ma tego nekeda i powiem że ciekawie się na nim lata xD bardzo ładnie chodzi polecam tylko ciężko kupić używke bo jest ich bardzo mało

gdzie xp6:DD on też ma am6-tke