Witam, mam chińskiego skuterka GY6. Ważę ponad 100kg i pierdziawka ma ciężko niestety.
Tak sobie pomyślałem że w końcu założę sobie cylinder + głowicę 80cc.
Budżet to około ~300zł, szukam sprawdzonego zestawu + wariator. Cel to żeby dawało przyjemność z jazdy a nie muliło. Jak ktoś może polecić sprawdzone zestawy/oferty będę wdzięczny, jest tego pełno na allegro i nie wiadomo co sensownego wybrać.
Z tego co myślę to kupić cały kit cylindra z głowicą, wariator jak i dyszę do gaźnika. Czy coś jeszcze?
Sam cylinder jakies power force to ze 150zł… moretti pewnie też w tej cenie. Wariator TopRacing SV1 - czyli coś w miere sensownego ale przegięcia to 150zł
Wariator sobie na razie odpuszczę, kupię tylko same rolki. Otwierałem dzisiaj pokrywę i wszystko jest ok, pasek jest w dobrym stanie. Jak już go dotrę to sobie kupię.
tylko wiesz… to są naczynia połaczone. Masz gówniany (seryjny) wariatorek chiński - właśnie taki za 50zł. A teraz każesz mu przenosić znacznie więcej mocy i momentu obrotowego bo zwiększyłes znacząco pojemność. Nie bardzo to sie da takim wariatorem wykorzystać i nie bardzo mu to wyjdzie na zdrowie - zwłaszcza jak jest już lekko zużyty.
i SV1 to nie jest wariator “AŻ za tyle” - do dopiero sensowne minimum.
Na razie zamówiłem zestaw + inne rzeczy. Jakie luzy zaworowe ustawić na 80cc?
Wariator zamówię gdzieś za dwa tygodnie dopiero jak już, na razie budżet wyczerpałem. Trochę patrzyłem po necie jak i YouTube i te seryjne są jednak lepsze od tych tanich zamienników po 50zł z tego co widzę.
mi się tyle pasków zrywało na wariatorach za 50zł, że wożę przy sobie zapasowy + zestaw kluczy do wymiany na miejscu mimo tego, że obecnie latam na sv1. zresztą, sam się przekonasz jak to jest gdy zerwie się pasek 30km od domu nowa moc silnika będzie robiła większy opór na wariatorze przez co szybciej się zniekształci. a im bardziej będzie odbiegał od normy tym częstsze zrywania pasków. także naprawdę, zainwestuj w wariator za te dwa tygodnie, sv1 jest bardzo jakościowy jak na jego cenę. co do luzów, ssący 0,06, wydechowy 0,08.
No i teraz żem się wkopał, zamówiłem zestaw bez klawiatury. Wystarczy same dźwignie kupić do długich zaworów? Czy z całym mocowaniem trzeba? zawory są podparte przez dźwignie…
zwróć, kup komplet. z odpowiednią głowicą do typu tłoka, odpowiednim łańcuszkiem.
Bo teraz bedzie kombinował i brał na cześci od róznych chińczyków żeby zbudowac komplet co może spasuje
Teraz to już za późno, zestaw jest już zamontowany. Zamówiłem już też podstawę z dźwigienkami, na piątek może dojdzie.
Co do samego zestawu zastrzeżeń nie mam, tyle że nie wiedziałem że do głowicy z zaworami 69mm potrzebna jest też inna podstawka z dźwigienkami. Sprzedający też w aukcji nic o tym nie wspomniał.
Po co mi nowy łańcuszek? Stary jest w dobrej kondycji, skuter ma dopiero 6k najechane. Choć już swoje lata ma, 2006 rok produkcji. W tamtym roku urwał mi się pasek, ze starości.
optymalny zestaw to cylinder z tłokiem, głowicą do kompletu - żeby stopień sprężania nie był losowy oraz wałek rozrządu żeby dopasować czasy napełniania do większej pojemności i innych zaworów.
Po prostu zgrany komplet.
I taki komplet kupiłem, cylinder + tłok + głowica z założonymi i dodartymi zaworami i wałkiem rozrządu. To jest komplet moretti w jednym pudełku. Tylko nie wiedziałem że popychacze nie pasują od głowicy z krótszych zaworami. Na pudełku pisze że jest to zestaw bez klawiatury.
to, że głowica jest uzbrojona w zawory, nie znaczy, że są dotarte. sprawdź ich szczelność bo jeszcze się nie spotkałem z dotartymi zaworami przy nowej głowicy.