Mam pytanie do Was - czy warto zakładać cylinder plus tłok 65 cm3 (średnica tłoka 43 mm)? Do 70 trzeba zmieniać gaźnik itp., a jak jest tu? Reszta może być seryjna?
Zestaw prawdopodobnie firmy WM. Wykonanie - fatalne. Zadziory na krawędziach kanałów. Tłok z puchnącego gównolitu. Raz montowałem taki cylinder, bo miało być po taniości, ale tłoka od tego zestawu nie odważyłem się zamontować. Sam cylinder wymagał pracy za pomocą iglaków, żeby wyrównać kanały i porobić fazki. Bez tych zabiegów pierścienie dosłownie haczyły o krawędzie.
O Jezus... To naprawdę... Mi chodziło o odrobinę większą pojemność, a nie po taniosci ale wobec fatalnego wykonania (kupiłem 2 tygodnie temu też takie badziewie co się zatarło po 10 km) wybiore zestaw Almot z Piaseczna za 130 zł. Miałem wczesniej idół był może trochę słabszy niż we wcześniejszym składaku ale chodził ładnie i dotarł się na lusterko. I to będzie nominał więc jak się tłok zjedzie to wsadzę Meteora.
cylinder nie powinien być jak lustro tylko mieć mikroskopijnie porowatą powierzchnię aby mieszanka mogła smarować gładź cylindrową. jeśli chodzi o tą nietypową pojemność 65cc słyszałem że po rozwierceniu kanałów dolotowych daje dużego kopa inaczej jest bardzo słaby. mimo wszystko tuning 2T zaczyna się od tłumika i gaźnika.
Coś mi się zdaje, że cylinder jest smarowany mieszanką przepływająca przez płuki... Tutaj widać było, że jest dobrze spasowany i dotarty. Kupię więc ten sam zestaw, bo obecnie jeżdżę na zatartym tłoku (nie pierscienie trafiło tylko dół tłoka), cylindrze z rysą i najtandetniejszej na świecie uszczelce pod głowicą. A tuning sobie daruję, bo to chyba nie ma sensu. Poza tym wydaje mi się, że gaźnik wymienia się razem z cylindrem, a nie osobno... Może się mylę.
Po zwiększeniu pojemnosci dyszę dobiera się zestawem testowym. Oczywiscie trzeba pamietać o zwiekszeniu ilosci dopływającego do gaźnika powietrza - też metodą prób.