Zdejmowanie blokad w TGB 101s Orion

Witam!

Mam parę pytań dotyczących blokad w TGB 101s Orion.

http://images02.olx.pl/ui/2/97/30/25989730_1.jpg

1. Czy zdjęcie blokad zmniejszy jego moc (uciąg) ale za to zwiększy jego przyśpieszenie. Proszę o wytłumaczenie. Chodzi mi tu głównie o jego moc (np. wyjeżdżanie pod górkę, żeby się nie dławił ani mulił, tak jak dotychczas, wyjeżdża bez najmniejszego problemu pod każdą górkę) żeby nie zmalała po zdjęciu blokad.

2. Lepiej zdejmować blokady samemu czy oddać do mechanika. Jeśli do mechanika to ile by to mogło kosztować.

3. Nieco wiem o skuterkach i się w tym orientuję. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie w TGB 101s Orion znajdują się wszystkie blokady (fabryczne, oprócz tłumika bo kupuję nowy http://allegro.pl/sportowy-tlumik-suzuki-katana-adress-tgb-hyosung-i3308593696.html )

4. Opłaca się kupić nowy tłok 70cc i wsadzić do skutera? Ile mogło by to mu dodać km/h (przyśpieszenie)

5. I oto moje ostatnie pytanie. Licznik i klakson coś szwankują (licznik, jadę około 60km/h a licznik pokazuje 10/20km/h czy to wina ślimaka czy linki, a klakson ku mojemu zdziwieniu, działa gdy podczas trzymania przycisku klaksonu uderzę w czaszkę (przednią obudowę) ręką. Wtedy dopiero zaczyna robić swoje. :D

1. Zdjęcie blokad zwiększy v-max i trochę przyspieszenie, mocy nie powinien stracić, a wręcz przeciwnie ;)
2. To już zależy od Ciebie. Czy sam uważasz, że jesteś w stanie to zrobić; ale to nie jest nic skomplikowanego ;)
3. Blokady masz na: module zapłonowym (musisz wymienić go na nowy- odblokowany), na wariatorze (pierścień dystansowy- usuń go), na gaźniku (na przepustnicy masz taką tulejkę, przez którą przepustnica nie może się maksymalnie otworzyć- usuń ją). Poza tym możesz dać 0,5g-1g lżejsze rolki- lepiej się będzie wkręcał.
4. V-max Ci to za dużo nie da (może z 5-10 km/h), za to da więcej mocy i będzie lepsze przyspieszenie.
5. Co do licznika to wymiana ślimaka powinna załatwić sprawę (sprawdź jeszcze linka jak chodzi- powinna się obracać w palcach). Co do klaksonu to ciekawa sprawa hehe ;D coś pewnie nie łączy i jak w to walisz to się załącza; sprawdź elektrykę klaksonu ;)

Czy chodzi ci o ten moduł? Jeśli nie to podaj mi jakiś inny link :)

http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-sportowy-naraku-performances-p-1445-1.html?cPath=18522_18629_18635&sessID=e28daa88f6bd8dc725d7750a481115f9

A i które rolki jeśli mógł bym wiedzieć http://allegro.pl/listing/listing.php?string=tgb+rolki&requestCategory=19032&requestDepartment=category-19032 Jak by coś to mam fabryczne nic nie zmieniane. A i jeszcze coś, po zdjęciu tego wszystkiego ile bym mógł na tym wyciągnąć? Na blokadach wyciąga ok. 70/75km/h I tak z ciekawości, po wszystkim ile to będzie piło paliwa? :D

The_looW: A skąd jesteś, może ktoś z forum będzie mógł pomóc Ci"na żywo"?

Żywiec.

The_looW napisał:

Czy chodzi ci o ten moduł? Jeśli nie to podaj mi jakiś inny link :)
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-sportowy-naraku-performances-p-1445-1.html?cPath=18522_18629_18635&sessID=e28daa88f6bd8dc725d7750a481115f9

The_looW napisał:

A i które rolki jeśli mógł bym wiedzieć http://allegro.pl/listing/listing.php?string=tgb+rolki&requestCategory=19032&requestDepartment=category-19032 Jak by coś to mam fabryczne nic nie zmieniane. A i jeszcze coś, po zdjęciu tego wszystkiego ile bym mógł na tym wyciągnąć? Na blokadach wyciąga ok. 70/75km/h I tak z ciekawości, po wszystkim ile to będzie piło paliwa? :D

Pomoże ktoś? :)

1. Ten moduł powinien pasować ;) Tutaj masz trochę tańszy: http://allegro.pl/modul-tuning-tgb-orion-pegasus-suzuki-ad-italjet-i3299690291.html . Chodź może lepiej dołożyć te paręnaście złotych i mieć lepszy.
2. Szczerze mówiąc to nie wiem jakie tam masz rolki; poszukaj w necie... A jak nic nie znajdziesz to zmierz suwmiarką idź zważyć do jubilera i kup 0,5 - 1g lżejsze

A czy ściągając blokadę z wariatora (bez kupowania, jak na razie nowych rolek) i z gaźnika dostanę trochę mocy? Czy najlepiej wszystkie blokady na raz ściągnąć? Moduł jak na razie dam radę zamówić za parę dni + dostawa parę dni więc trochę to potrwa, tłumik z resztą tak samo.

Napewno w tym skuterze jest tylko tyle blokad? Nie ma np. na jakiś filtrach itp?

I chciałbym się upewnić czy ten tłumik ogarnie http://allegro.pl/sportowy-tlumik-suzuki-katana-adress-tgb-hyosung-i3308593696.html
Jest dość tani ale tak jak poradził mi Dziadek100 pomalował bym go ze 2 razy farbą żaroodporną.

Ja w moim TGB z 2007 roku ściągałem tylko blokadę z tłumika, modułu nie wymieniałem i ładnie śmiga.Nw czy jest blokada na wariatorze bo ja go po prostu wymieniłem.Proponował bym ci kupić Technigasa Next r albo S6 pro replica.Ja od nie dawna mam pro replice i na rolkach 5gr spokojnie osiągam 80 km/h więcej nie próbowałem bo nie chce katować silnika.Na rolkach 7 gr 90 km/h a oprócz tłumika i wariatora(wariator chińczyk za 120 zł) nic nie robiłem.

przepraszam, że odświeżam temat, ale kupiłem tgb 101s ze zdjętymi blokadami i leciał mi 75km/h bezproblemowo, po jakimś czasie (prawie z dnia na dzień) spadła mu moc (teraz leci max 60km/h) ktoś wie co może być przyczyną i od czego mogę zacząć sprawdzanie?