Witam! Mam pytanie z innej beczki. Widziałem u znajomego w vitalitce, że nie ma tego nad tłumikiem, tzw zaworu EGR. Mówił mi, że skuter wtedy lepiej jeździ, przyspiesza, ale nie spełnia norm spalinowych. Zastanawiam się czy to zdjąć, ale chce żeby spełnial te normy bo możliwe, że skuter bedzie za kilka lat za granicą. W żadnym skuterze typu piaggio itp z czymś takim się nie spotkałem. Jak to wgl działa, o co w tym chodzi? O.o
A po wyjęciu skuter będzie spełniał te normy spalinowe? Z tyłu na instrukcji poczytałem i tam jest opisane że jest standard euro 2, że tamtędy idzie powietrze i te spaliny się chyba jakoś dopalaja czy co.
No tyle że możliwe że skuter będzie niedługo za granicą a tam możliwe że sprawdzają;/ chce to zdjąć...Bo niby jak inni zakładają te tecnigasy itp które mają atesty to nie mają tego całego egr i nie wiem co z tym robić
Opcje są dwie. Stosunek ilości powietrza do paliwa podwyższymy do 17:1 i spaliny będą czystsze ale za to mieszanka będzie zbyt uboga albo zastosujemy katalizator z platyny ułożonej na konstrukcji o strukturze plastra miodu.
Wspawanie takiej konstrukcji do tłumika 2T nie jest rzeczą prostą (tak by nie uszkodzić właściwości katalizatora) a w 4T trzeba dodać sporą ilość platyny żeby uzyskać dobry przepływ spalin i zgodność z normą.
W drugiej opcji po prostu dodajemy powietrze do wydechu by lepiej je dopalić. O ile w 2T taka konstrukcja niezbyt się sprawdza to w 4T wszystkie podciśnienia zgrywają się ze sobą i świeże powietrze jest zasysane do wydechu.