Zawór EGR - co to takiego?

Witam! Mam pytanie z innej beczki. Widziałem u znajomego w vitalitce, że nie ma tego nad tłumikiem, tzw zaworu EGR. Mówił mi, że skuter wtedy lepiej jeździ, przyspiesza, ale nie spełnia norm spalinowych. Zastanawiam się czy to zdjąć, ale chce żeby spełnial te normy bo możliwe, że skuter bedzie za kilka lat za granicą. W żadnym skuterze typu piaggio itp z czymś takim się nie spotkałem. Jak to wgl działa, o co w tym chodzi? O.o

Pozdrawiam

To jest zawirowywacz spalin. Jest to jedna z metod blokowania skutera.

A po wyjęciu skuter będzie spełniał te normy spalinowe? Z tyłu na instrukcji poczytałem i tam jest opisane że jest standard euro 2, że tamtędy idzie powietrze i te spaliny się chyba jakoś dopalaja czy co.

To nie jest zawór EGR ani żaden zawirowacz. To układ doprowadzający powietrze do spalin w celu ich dopalenia, czyli SAS (secondary air system).

Oto schemat:

http://www.team-bhp.com/forum/attachments/motorbikes/1094766d1370861379-secondary-air-injection-scooters-motorcycles-1_4c76dc290f267.jpg

A czy jak to zdejme to skuter będzie te normy spełniał? Jakoś w piaggio i innych skuterach nie spotkałem się z czymś takim, a normy spełniają..

Wie ktoś?

A co Cie to obchodzi i tak tych norm nikt nie sprawdza

No tyle że możliwe że skuter będzie niedługo za granicą a tam możliwe że sprawdzają;/ chce to zdjąć...Bo niby jak inni zakładają te tecnigasy itp które mają atesty to nie mają tego całego egr i nie wiem co z tym robić

Jak myślicie? Będzie spełniał normy?

Dostał homologacje i spełnia normę euro2, kropka. Nie musisz się niczym martwić.

Markowe skutery mają katalizatory z prawdziwego zdarzenia.

O czym myślisz mówiąc że markowe skutery mają katalizatory z prawdziwego zdarzenia?

Opcje są dwie. Stosunek ilości powietrza do paliwa podwyższymy do 17:1 i spaliny będą czystsze ale za to mieszanka będzie zbyt uboga albo zastosujemy katalizator z platyny ułożonej na konstrukcji o strukturze plastra miodu.

Wspawanie takiej konstrukcji do tłumika 2T nie jest rzeczą prostą (tak by nie uszkodzić właściwości katalizatora) a w 4T trzeba dodać sporą ilość platyny żeby uzyskać dobry przepływ spalin i zgodność z normą.

W drugiej opcji po prostu dodajemy powietrze do wydechu by lepiej je dopalić. O ile w 2T taka konstrukcja niezbyt się sprawdza to w 4T wszystkie podciśnienia zgrywają się ze sobą i świeże powietrze jest zasysane do wydechu.

No tak tyle że w tłumiku katalizator też jest