Witajcie
Dzis wracalem do domu i spalila mi sie zarówka h4 35w jesli to ma jakies znaczenie :D . No to mialem 10 zl przy sobie wiec pojechale do sklepu kupic zarowke. Dojechalem ide sie zapytac o zarowke i facet mowi mi ze 15zl. No to sie wrocilem do domu po 5 zl. dojechalem do domu patrze a tu spalila sie zarowka od dlugich (mam 2 h4 35w krotkie i dlugie) patrze na tyl skutera pozycyjna stylu tez sie nie swieici. Ledy mi sie nie popalily a mam. Kierunki stop i trabka dzialaja. Wykrecilem regulator napiecia, opornik ten od swiatel i akumulatro i narazie bede zmuszony jezdzic tak. Jak sadzice czy to wina regulatora czy moze cos innego? czy regulator spalil takze opornik? I czy jazda bez regulatora szkodzi skuterowi?
ODswiezam
Oczywiście że jazda bez regulatora szkodzi. Po to on jest żeby nie dopuszczać do nadmiernego napięcia w elektryce. Podłącz z powrotem to wszystko i sprawdź jakie napięcie jest w instalacji przy odpalonym silniku. Wtedy będziesz wiedział co jest przyczyną.
Nie mam miernika wiec bede musail kupic na slepo. Czyli lepiej jest jezdzic z zepsutym regulatorem? A co z tym opornikiem?
Kup najprostszy miernik za kilkanaście złotych. Lepszy taki niż jeżdzenie w nieświadomości. A może gdzieś masa zanikła?
Kupilem miernik i wyszlo ze napiecie na akulatorze wynosi 12v a przy odpalonym max 14.20. jechalem wlasnie po miernik zaczelo cos wariowac zaczela mi migac katrolka od oleju swiatel jakis dziwny dzwiek takie strzelanie i zanik prad na swiatlach nie ma nawe 0,01V. Na oporniku zrobila sie mala brozowa plama.
wykręciłes regulator napięcia i jeździsz???
ja pierdziele. Zamiast 12V masz do 110V na urządzeniach, zagotujesz akumulator tak że eksploduje ci w twarz.
Opornik ci sie tak zagrzał że dostał stałych przebarwień...
niedługo zmienisz moduł, strator, akumulator i reszte lamp i oprawek.
no jakos bez regulatora nie bylo ladowania i niebylo napiecia w calym w skuterze na module tez, nic sie nie dalo wlaczyc. ALe zalazylem go pozniej zrobilem tak moze z 2-3 km bez. kupilem opornik nowy i jak narazie swieci. Orginalny opornik byl 30w (taki sam tez kupilem) ale żarowka z przodu ma 35w + tyl 5w czu ten opornik nie jest za mocny nie powinien byc 40 czy tez 50 ?
Co sądzicie czy opornik 30W to za malo jesli mam zarówke 35W+2x2W+5W=44W. Moze lepiej byłoby kupic te oporniki 30W i 5W ?
Jednostką rezystancji jest Om (Ω)
W - Watt jest jednostką mocy lub strumienia energii.
Więc jaką wartość miał twój REZYSTOR?
W przypadku rezystorów (nie oporników :-) określa się maksymalną moc odbiornika - rezystora - 35W - to iloczyn przyłożonego napięcia i płynącego przez REZYSTOR prądu :-)
tak, ale nie.
Ten rezystor jest jednocześnie odbiornikiem.Jak grzałka elektryczna
tak jak grzejnik albo elektryczny grill - ma moc w Watach. Służy do wytracania/zamieniania energii na ciepło kiedy ta energia nie jest wykorzystywana przez odbiorniki.
Zabezpiecza to prace stratora
Na tym oporniku pisało 30W 5R9Om. Możecie jakoś latwiej wytlumaczyc jak dziala ten opornik, tak poludzku i dlaczego ma byc 30Wopornik.
Jego zadaniem jest odciążenie regulatora, gdy wyłączymy światła. Ponieważ regulator w skuterach działa na zasadzie zwarcia do masy, to łatwo sobie wyobrazić, co się dzieje, gdy przyjmuje cały prąd na siebie.
Usterki w instalacji najczęściej zaczynają się od braku kontaktu w punktach masy, dlatego radzę oczyszczać wszelkie styki masy, zakonserwować i dobrze przykręcić. W nowych skuterach główne połączenie masowe jest często przykręcone do lakierowanej ramy i jedyne przejście stanowi gwint śruby, który szybko koroduje i wtedy zaczynają się problemy.
Twój rezystor ma wartość 5,9Ω - maksymalna moc jaka się może na nim wydzielić (po przekroczeniu której po prostu przepali się) to 30Watt - jego zadaniem jest ograniczenie płynącego prądu w obwodzie i obniżenie wartości napięcia na pozostałych odbiornikach. W obwodzie szeregowym sumuje się wartości spadków napięć na poszczególnych odbiornikach - płynie przez nie prąd o tej samej wartości.
Zasadnicze pytanie - czy kupiłeś rezystor o tej samej wartości? 5,9Ω?
Tak kupilem ten sam rezystor (30W 5,9Om). Wiecie moze dlaczego wczesniej na starym rezystorze zarowka sie odrazu wlaczala a teraz tak powoli coraz jasniej :D prawie jak xenon.
Noi znowu żarówka poswiecila 3 dni i znowu spalona macie jakies sugestie. dodam ze stalo sie to po wlozeniu zarowki z tylu skutera zrobilem moze 50 m i spalona ta z przodu. z tylu kupiłem led.
zmierzylem miernikiem wyszlo ze na max obrotach napiecie na akumulatorze wynosi 14.4v na zimnym silniku an silniku po 10km 15v. zmierzylem napiecie na tylnej lampie (bez zarowki z przodu bo spalona i bez zarowki z tylu wyszlo 1,2v na jałowym i na max obrotach 3v. idac dalej w regulatorze sa 4 kable czarny,czerwony, zielono-czerwony i chyba biały. na czerwonym i carnym napiecie wynosilo tyle samo co na akumutorze i tak samo rosło. Gdy połaczylem czerwony z bialym lub zielonym reakcja byla taka sama napiecie wynosilo ok.12-15 v (nie pamietam juz) ale po dodaniu gazy spadalo do 9v.