Witam wszystkich!
Może to i nie jednoslad, ale pomocy nigdzie nie mogę znaleźć wiec napiszę tutaj. Pomagam dla znajomego z naprawą batmobila, podobno maszyna jakiś czas temu sprowadzona z USA, wygląda dość ciekawie, posiada <u>silnik</u> od jakiegoś quada (nie siedzę w tym temacie za bardzo więc ciężko określić coś bardziej, bliżej mi do samochodów) <u>wiązka</u> elektryczna także wydaje się być od quada. Było padnięte <u>sprzęgło</u> jednokierunkowe te przy rozruszniku, zostało zrobione, problem w tym że elektryka przez poprzedniego właściciela została rozgrzebana i pojazd nie odpalał normalnie. W zasadzie najlepiej było odpalać z przewodów z innego aku. Ten co był rozładowywał się szybko- więc gdzieś “uciekał” prąd (<u>akumulator</u> był nowy) fakt faktem sprzęt działał, była co najważniejsze w tym iskra. Jako, że plączące się między nogami kabelki przeszkadzały i stwarzały nie bezpieczeństwo postanowiliśmy wiązkę trochę póki co ułożyć, żeby nie przeszkadzała bo chciało się trochę polatać pojazdem. (mieliśmy ogarnąć jakiegoś elektryka, ale nikt nie chce za bardzo się podjąć tak rozdłubanej wiązki bo to za dużo roboty i takie tam), No i klops. Straciliśmy iskrę. Tak więc już samemu krok po kroku zacząłem walkę z wiązką, sprawdzałem przejścia na przewodach od modułu CDI do cewek, do cewki WN, impulsatora, regulatora napięcia, stacyjki itd wszystko ok. Sprawdzałem wszystkie masy co podpięte być powinny do silnika też ok. Podmieniałem <u>moduł</u> CDI, cewkę zapłonową nic… Sprawdzałem rezystancję na cewce od zapłonu, jest ok, na iskrowniku też ok, napięcie z cewki od zapłonu( tej cewki zespolonej z cewkami od ładowania) coś <u>koło</u> 50V wychodzi, z modułu CDI w stronę cewki zapłonowej też wychodzi takie napięcie. Na iskrowniku też pojawiało się napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem. Dokładne wartości mogę podać we wtorek. Zacząłem rozkładać ręcę. Postanowiłem zrobić to na krótko. Zająć się samym zapłonem. Spiąłem ze sobą moduł cdi, cewkę zasilającą zapłon, impulsator, cewkę zapłonową. Wszystko według schematów, ominąłem tylko stacyjkę dając biało czarny kabel od razu na masę. Podłączenie w kostce modułu CDI na 100% dobre. A iskry dalej nie ma.
może masz zmasowaną “mase gaszącą” z CDI. Normalnie tam stacyjka podaje mase kiedy “wyłaczasz kluczyk” a do pracy masy na tym stuku nie powinno być
Przewód biało czarny to przewód od stacyjki, nie może być podłączony do masy bo nie będzie iskry.