Witam, mam motorower Junak 901 z silnikiem 139FMB przerobiony na 110cc. Na pojemności 72cc ładnie kręcił do wysokich obrotów, lecz brakowało mi mocy dlatego zdecydowałem się na powiększenie do 110cc. Gaźnik aktualnie mam PZ26. Problemem jest to że podczas odkręcania manetki obroty dochodzą do 7,5-8tys/min i silnik zalewa. Słychać dźwięk z gaźnika a zapłon mieszanki nie zachodzi. Świeca jak i środek cylindra są czarne (nie jest to bardzo czarny, lecz ewidentnie mieszanka jest zbyt bogata). Śrubę regulacji mieszanki mam odkręconą na maksa. Podejrzewam albo za dużą dyszę albo jakiś problem z zasysaniem powietrza. Filtr powietrza mam stożkowy. Pewnego razu niefortunnie odkręciła mi się śruba od regulacji obrotów (na szczęście upadła w żeberka cylindra dlatego była cała) i w tamtej chwili silnik zaczął wkręcać się na 9tys obrotów i dopiero wtedy go zalewało. Więc wnioskuję że gdy dostał lewego powietrza to lepiej pracował. Powiedzcie mi - czy to wina gaźnika (a jeśli tak to jaki kupić na pojemność 100cc), a może filtr powietrza (w co powątpiewam)? Króciec ssący mam fabryczny od 50cc, dlatego też rozmyślam nad kupnem o większej średnicy.
tak, zapewne dysza główna jest za duża
A jaką dyszę dać do pojemności 110cc?
mniejszą. trzeba dobrać