Witam
Olej mi zalewa cylinder :-/ Może od początku:
Mam wydech Stage 6 Pro Replica, Malossi Multivar 2000 i dyszę 75 w seryjnym gaźniku. Wszystko zaczęło się właśnie po wymianie dyszy - wcześniej miałem 70. Wtedy skuter cholernie muliło, mimo że dowaliłem powietrza na full, tak że aż śruba się wykręcała, a on dalej nie jeździł tak jak wcześniej. Potem kupiłem nowy olej i zalazłem i po chwili namysłu zorientowałem się że to był mineral :oops: Jakoś dojechałem do domu i go spuściłem ze zbiornika bo nie chciałem na tym jeździć, a profilaktycznie aby nic nie zostało… postanowiłem przedmuchać rureczkę/wężyk odprowadzający olej… Tylko problem w tym, że nic nie leciało z drugiej strony, no to ok, trudno - jeździłem dwa dni na full syntetyku. Potem skuter nie chciał odpalić Nie miałem czasu na sprawdzanie co to, więc dopiero po tygodniu podjąłem próbę ponownego odpalenia i nic. Po krótkich obradach wykręciłem świecę (była sprawna) i podejrzewając, że skuter się zalewa pokopałem trochę żeby wszystko wyleciało z cylka. I skuter odpalił od razu, tylko leciało pełno dymu (na “pół wsi :P”). Dym był biały i było go naprawdę BARDZO dużo, przestał tak lecieć dopiero po rozgrzaniu silnika. Tego samego dnia skuter odpalał i działał bezproblemowo.
Na następny dzień już nie odpalał, a za następne dwa dni (tj. godzinę temu) odpalił od razu (może przy pierwszych próbach się nie starałem ale ile można kopać i kręcić rozrusznikiem!?) i znowu TAAAAAKIEE DYMYYY :!:
WTF!? :566:
Co mogło się tam zepsuć? Czy to przez to, że przedmuchiwałem i pompka oleju czy coś mogła się zniszczyć :?: Gdzie w ogóle ta pompka jest!? Bo idę po przewodzie od zbiornika a on gdzieś pod plastiki przy cylku wchodzi, a nie chce mi się całego skutera rozbierać!?
Jeszcze jedno pytanko przy okazji: Przy okazji popatrzyłem sobie na kabelki od cylka gdzie idą. Od baku paliwa leci jeden gruby do takiego metalowego okrągłego czegoś i z tego dwa kabelki cieńsze idą do gaźnika. Czy jeden z nich to podciśnienie?
Help :567:
Pozdro
[ Dodano: 17-06-2009, 20:44 ]
I czy można regulować taki dozownik (zakładając, że mi się rozregulował) :?: Na Allegro widziałem że tam jakaś śruba jest.
Xarmac napisał:
I czy można regulować taki dozownik (zakładając, że mi się rozregulował) :?: Na Allegro widziałem że tam jakaś śruba jest.
można napięciem linki lub tam jest taka śrubka i się nią reguluje :)
kopcil moze dlatego ze mineralny jeszcze w gaźniku zostal ?? a regulacje masz tam przy lince na pompce
Ale to nie zaczęło dymić po wlaniu mineralnego, tylko później już przy syntetyku, a ten mineral już by się dawno wypalił. A tego dymu naprawdę leci bardzo dużo w piz.dę :!: Mogę nagrać filmik i jutro wrzucić…
A jeśli to przez pompkę to jak to wyregulować, żeby było wystarczająco oleju :?:
Może ktoś się wypowie, kto ma jakieś podejrzenia czego to może być winaż
Może Ci jakiś simmering gdzieś poszedł ? ;p
gdyby to był simmering to w ogóle powinien nie jeździć, ale możesz sprawdźić z oby dwóch stron czy coś nie wycieka.
A są gdzieś inne simmeringi oprócz tych przy wale :?:
a na wydechu serri tez ci kopci ?
A co za różnicaż To na sto procent wina cieknącego oleju bo go bardzo szybko ubywa w zbiorniczku - 400ml poszło mi na kilka/kilkanaście kilometrów, a raczej na kilka dni stania w garażu, po przejechaniu tych kilometrów… :?: I jeszcze po odpaleniu teraz tak inaczej chodzi, jakby stłumiony dźwięk…
Co to może być, że olej leci, a benzyna (chyba) nie :?:
Wstawię filmik później jak w ogóle zapali
Pompka raczej się nie rozleciała ale tak wygląda pompka i jest koło magneta dokładnie tu:
http://img223.imageshack.us/img223/3811/72456818lq8.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/1985/95538929dz6.jpg
Benznyna zdąż odparować.BALU napisał:
Co to może być, że olej leci, a benzyna (chyba) nie :?:
Xarmac, odlacz dozownik i rob sam mieszanke tez tak zrobilem po 2 zatarciu przez pompke
Jasiu226 napisał:
Benznyna zdąż odparować.Xarmac napisał:
Co to może być, że olej leci, a benzyna (chyba) nie :?:
Ale to trochę nie proporcjonalnie w stosunku do tego oleju by benzyny ubywało, bo ubytki oleju widać gołym okiem, a benzyny nie zauważyłem zbyt dużych.. :-?
Danielson, nie.. :/ Potem nie można normalnie zatankować na stacji.
Dlaczegoś W buteleczce typu S6 czy nawet zwykłej wlewasz olej, to do kufra i jazda ;]Xarmac napisał:
Danielson, nie.. :/ Potem nie można normalnie zatankować na stacji.
tak po miesiącu moze mniej zobaczysz ze to będziesz lal tak jak normalne paliwo będziesz juz na wyczucie mial ile lac oleju ;] ja juz tak mam xD Wole nie polegac na sprzetach typu pompka oleju ktore czesto ulegaja awario jeśli mogę sam to zrobić i wtedy mam pewnosc ze odpowiednia ilosc oleju jest zeby nie zatrzec cyla. Takie moje zdanie. A olej można normalnie w kufer schowac… Ja zawsze przy sobie woze olej
W sumie prędzej czy później i tak będę musiał tak robić, bo planuję kiedyś tuning na sporta… (chociaż to się chyba nie opłaca w chinolcu, ale nie ma innego wyjścia )
Jasiu226, a ta miarka S6 to w stosunku do 1l się odmiećrza czy można na więcej, np. 3 za jednym razem :?:
A skuter jutro albo w sobotę powędruje do serwisu, bo nawet jeśli to pompka to nie wiem jak sprawdźić ją i wyregulować, a przy okazji mi porządnie wszystko wyregulują
Masz podział co 0.5l… Czyli możesz lać ile chcesz, aż chyba do 8-10l - zależy od proporcji