Witam serdecznie.
Chce do mojej 50 ( zipp pro 50 ) włożyć jakiś silnik 4t. Czytałem, że lifan jest jest polecany, gdyż części są bardziej wytrzymałe.
Wersja jaka kupuje:
https://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/251-silnik-mrf120ccm-rozrusznik-2000000002514.html
Dodatkowo gaźnik ( który lepszy ):
https://sklep.pitbikemrf.pl/uklad-paliwowy/137-gaznik-mikuni-25mm-2000000001371.html (Słyszałem, ze świetnie się go reguluje. Wystarczy raz i trzyma, ze tak powiem)
Czy może taki?: https://sklep.pitbikemrf.pl/uklad-paliwowy/138-gaznik-molkt-26mm-2000000001388.html
Dodatkowo filtr powietrza. Nie wiem czy będzie lepszy obudowany czy też nie (Który będzie lepszy?):
https://gmoto.pl/filtr-powietrza-38-mm-gabkowy-45-obudowa,134983.html
https://gmoto.pl/filtr-powietrza-38-mm-gabkowy-stozkowy-45,134984.html
Czy coś poza tym co wypisałem, muszę dokupić by sprawnie działał? Czytaj pełne ładowanie, pokazywanie aktualnego biegu itp.
Słyszałem też i widziałem, że lifan ma na tylnym kole 8 HP, a Zongshen potrafi mieć powyżej 10 HP. Oto dowód:
http://www.x386.net/TTR/tech/dyno.html
Co o tym sądzicie? Ktoś porównywał moc obu silników? Jakie ten ktoś ma odczucia.
Witam nie dawno kupiłem Lifana 120 z rozrusznikiem i ładowaniem do mojego Benyco Hunter 50. Dokupiłem do niego jeszcze gaźnik Mikuni 25mm i filtr powietrza 38mm stożkowy (nie gąbkowy). Wszystko pracuje bez zarzutów nawet po stłuczce gdzie skasowałem osłonę reflektora i skrzywiłem kranik paliwa, na silniku nie zrobiło to nawet wrażenia . Wskaźnik biegów działa normalnie chociaż mam skrzynię biegów półautomatyczną (N-1-2-3-4). Przerobiłem tylko kawałek ramy aby silnik wszedł ale nie wiem jaka rama jest w Zipp Pro. Tylko mam jedno pytanie do ciebie. Jaki masz tłumik przelotowy czy zwykły z blokadami? Jeżeli masz zwykły może to przełożyć się na moc, ponieważ spaliny będą się blokować i z 100km/h zrobi się 65km/h. Miałem ten problem ale go rozwiązałem grubą przeróbką tłumika. Pozdrawiam
Witam.
- Stożkowy masz z osłona czy bez? Masz może gdzieś link do niego?
- Lifan ma półautomatyczną?
- Przeróbka ramy mnie czeka na pewno, bo rozrusznik nie wejdzie, ale to nie problem.
- Wiesz co…nie znam się, aż tak na tym. Mam standardowy od zipp pro, o taki:
http://motormania.com.pl/testy/skutery/zipp-pro-50-w-wilczej-skorze/attachment/wydech_zipp_pro_50/
jak na tym obrazku, oryginalny. Pojęcia nie mam, czy on blokuje. Wiesz może cos o tym?
Z tego filmiku wychodzi na to, że nie powinien dławić mocy, a jesli nawet, to może wystarczy wywiercić większą dziurę w wydechu w środku:
https://www.youtube.com/watch?v=cX24ufW6J9Y
- Jak przerobiłeś tłumik? Lepiej przerobić czy kupic jakis ala:
https://allegro.pl/listing?string=TUNING%20T%C5%81UMIK%20PRZELOTOWY%204t&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-aut-1-3-0501
Pozdrawiam
Witam filtr powietrza posiadam stożkowy metalowy bez osłonki bo gąbka wydaje mi się gorsza. Tak, Lifan 120 w wersji z rozrusznikiem ma tylko półautomatyczną skrzynię biegów, ale nawet fajniej się jeździ i szybciej wbijesz luz. Tłumik masz dobry bo jest przelotowy i nie powinien blokować spaliny.
Link do filtra który kupiłem : http://allegro.pl/filtr-powietrza-motocykl-38mm-chrom-stozek-i7218177791.html
Jak masz jeszcze jakieś pytania to pytaj, postaram się na nie odpowiedzieć
Pozdrawiam
Witam.
Ooo, taki filtr mam aktualnie w 50 tylko nie na 38 Na razie dziękuje uprzejmie za pomoc. Zamówiłem silnik, gaźnik. Dzisiaj zamawiam filtr i myślę, że poświecę się i zamówię metalowy i z gąbki. Przetestuje i dam opinię.
W sumie mam 3 pytania.
- Czy sądzisz, że filtr metalowy właśnie taki jak wysłałeś tylko z osłoną dał by radę? W sensie dał by radę tam dobrze pobierać powietrze? O coś takiego dało by radę? https://gmoto.pl/filtr-powietrza-38-mm-oslona-plastikowa-czerwona,134985.html
- Czemu sądzisz, ze gąbkowe są gorsze? Gorszy przepływ powietrza?
- Co sądzisz o tych danych o silnikach, który podałem w 1 poście? Czy na prawdę Zongshen jest mocniejszy? http://www.x386.net/TTR/tech/dyno.html
P.S. Chciałbym zebrać jak najwięcej informacji, opinii, żeby potem sporządzić jeden temat i opisać wszystko, by już nie trzeba było pisać 10000 tematów podobnych. Potem, poproszę cie o odczucia, jakieś zdjęcia, opis problemów o ile były itp w sprawie tego, jak ty montowałeś ten silnik.
Pozdrawiam
No to zaczynamy
Moim zdaniem metalowy filtr powietrza jest lepszy bo więcej powietrza wchodzi do gaźnika, jak wjedziesz w sporą kałużę, woda wyląduje na osłonce i dalej będziesz jechał, ale w przypadku gąbkowego zmoczy się i będzie o wiele gorsze przepuszczanie powietrza a nawet może wcale nie przechodzić, dlatego wolę metalowe. A czy z osłonką czy bez to twój wybór.
Co do silnika, Zongshen ma zakłamane dane i na pewno nie jest to 125ccm (na Internecie jest sporo tematów o tym), a w przypadku Lifana podobno są zaniżane i nie jest to 120ccm tylko 125ccm, ale nie wiem czy to prawda (może kiedyś się dowiem).
Odczucia są wspaniałe, kiedy pierwszy raz wsiadłem na moto po wymianie silnika czuć było wielką różnicę. Kiedy wrzucam biegi czuję szarpanie, a nie jak kiedyś zmiana przerzutek jak w rowerze. Wrzuciłbym jakieś zdjęcia ale nie umiem xD
Problemy miałem tylko dwa. W starym gaźniku musiałem wyciągnąć sprężynę i przełożyć ją do nowego bo ruchy na manetce były minimalne i zaraz była odcina. A drugi problem miałem z podpinaniem elektryki bo kable od moto były na zatrzaski a w silniku były luzem. Ale jakoś dałem radę i wszystko działa tak jak należy.
Pozdrawiam i do zobaczenia
Najlepiej wrzucić zdjęcia na jakiś serwer zdjęcie (w google hosting zdjęć możesz wpisać i dać tutaj link). Co to metod podpięcia, to nie problem akurat bo i tak postaram się zrobić inaczej zrobić te łączenia. Dziękuję bardzo za cenne informacje. Mogę liczyć w razie czego na późniejsza pomoc w razie czego? Silnik z gaźnikiem dochodzi w poniedziałek, dzisiaj domawiam jakiś filtr metalowy. Jak dojdzie to przeróbka ramy oczywiście. Ostatnio zrobiłem diody diody w lampach ze sterownikiem małym także będzie git.
Dziękuję ci jeszcze raz. Mało kto tak radzi.
Ładnie to wygląda jak zmajstruje tego mojego to też wyślę jakieś zdjęcia
Prosił bym o przeniesienie do sekcji motory 125 gdyż dopiero teraz zauważyłem, że założyłem temat w złej sekcji.