Za uboga czy za bogata mieszanka? Skuter 2T.

Posiadam rometa 700 i od pewnego czasu po wyłączeniu się ssania gasł na wolnych obrotach. Przejechane ma 3k km wczoraj zmieniłem mu świecę i filtr powietrza.

Pojeździł parę chwil normalnie nic mu nie gasło i dzisiaj znowu gaśnie.

Sprawdziłem dzisiaj świece. I tak kolor starej i nowej świecy jest czarny i świeca jest sucha.

"Filtr powietrza"- mówisz o wkładzie z puszce? Czy założyłeś stożek?
Jaką mieszankę aktualnie masz? Być może za dużo oleju

Wkład w puszce.

Naveen napisał:

Wkład w puszce. A co do mieszanki to od kupna skutera mam taką samą nic nie ruszałem.

swieca ciemna(w szczegolnosci czarna) matowa"sucha" -to za dużo paliwa w mieszance, mieszanka zbyt bogata. Gaznik od regulacji.
świeca zbyt jasna (jasno szara, biała)- za mało benzyny za dużo powietrza. Do regulacji.
świeca czarna błyszcząca -jest zalana olejem. Za dużo oleju w mieszance. Dozownik do regulacji

A jeżeli chodzi o gaśnięcie na wolnych obrotach, to wkręć delikatnie śrubkę wolnych obrotów.(na rozgrzanym silniku)

Krzoku4 napisał:

swieca ciemna(w szczegolnosci czarna) matowa"sucha" -to za dużo paliwa w mieszance, mieszanka zbyt bogata. Gaznik od regulacji.
świeca zbyt jasna (jasno szara, biała)- za mało benzyny za dużo powietrza. Do regulacji.
świeca czarna błyszcząca -jest zalana olejem. Za dużo oleju w mieszance. Dozownik do regulacji
A jeżeli chodzi o gaśnięcie na wolnych obrotach, to wkręć delikatnie śrubkę wolnych obrotów.(na rozgrzanym silniku)

A odnośnie mieszanki (czarna świeca) to śrubkę mam przykręcić w prawo czy lewo. I też na rozgrzanym silniku ?

Sry że pytam ale jestem laikiem w tych sprawach.

Tak, na rozgrzanym silniku. Co do kierunku kręcenia śrubki to nie mam pojęcia jaki tam gaźnik jest, może poczekajmy aż ktoś kto ma 2T się udzieli, ponieważ nie chciał bym Cię w błąd wprowadzić:)

Spróbuj w lewo tak 1/4 - 1/2 obrotu.

Kisiu1981 napisał:

Spróbuj w lewo tak 1/4 - 1/2 obrotu.

Kisiu i tak po małym kroczku mam szukać odpowiedniego ustawienia żeby kolor świecy był w kolorze cappucino ?

Tak. Ja nieraz krecę dosłownie 1/10 obrotu. Nie patrzę za każdym razem na świecę tylko na to jak skuter się zbiera. Przede wszystkim trzeba tak długo (powoli!) wkrecać śrubę az obroty nagle spadną. Wkrecasz troszkę i czekasz chwilę. Znów wkrecasz odrobinę i czekasz. Gdy znajdziesz ten punkt to odkręcasz odrobinę z powrotem i to jest mniej więcej już TEN punkt.

Kisiu1981 napisał:

Tak. Ja nieraz krecę dosłownie 1/10 obrotu. Nie patrzę za każdym razem na świecę tylko na to jak skuter się zbiera. Przede wszystkim trzeba tak długo (powoli!) wkrecać śrubę az obroty nagle spadną. Wkrecasz troszkę i czekasz chwilę. Znów wkrecasz odrobinę i czekasz. Gdy znajdziesz ten punkt to odkręcasz odrobinę z powrotem i to jest mniej więcej już TEN punkt.

A jeszcze małe pytanko jeżeli kopci mi na jasnoniebieski z wydechu to wina oleju czy też trzeba coś gdzieś ustawić ?

Olej;)

Może iglicę trzeba ustawić. Jak jest teraz?

Kisiu powiem Ci że jak się nic nie poprzestawiało to tak jak było przy zakupie. A więcej nie umiem powiedzieć ponieważ jest to 1-szy skuter i dopiero zaczynam w nim grzebać powoli.