Witam! ostatnio wymieniłem cylinder z 50 na 60. Skuter ładnie chodził, był bardziej zrywny i zyskał troche na prędkości, ale w pewnym momencie zaczęło coś dzwonić przy wariatorze. Myślałem, ze to rolki bo miałem spawany wariator więc wymieniłem wariator. Przy wymianie zauważyłem, że strasznie sie nagrzewał bo zauwazyłem lekkie pękniecia na pasku napędowym. Nie wiem jak się to dokładnie nazywa, ale ten plastik ktory wchodzi na zębatkę obok wariatora pękł. Myślalem, że jeśli założe nowy wariator bez tego plastiku to będzie normalnie chodził, ale się myliłem. Obroty dochodzą do 9.5, a prędkość... około 30km/h. Nie znam się dobrze na skuterach więc proszę was o pomoc... Co mogę zrobić zeby normalnie chodził? dodam, że rozrusznik jest strasznie rozwalony i to chyba on dzwonił podczas jazdy.
Ten plastik to pewnie wiatrak to musi być założone, skręciłeś bez tego i tuleja była lużna i dzwonił cały wariator, a co do obrotów to mogą być za lekkie rolki.
andrzej2310 napisał:
Ten plastik to pewnie wiatrak to musi być założone, skręciłeś bez tego i tuleja była lużna i dzwonił cały wariator, a co do obrotów to mogą być za lekkie rolki.
rozrusznik może być rozwalony przez bendix, może Ci wyleciała tulejka z pokrywy gdzie wchodzi bendix,
To znaczy zaczął dzwonić jak jeszcze wiatrak był założony. Tak myśle, że bendix do wymiany bo staszne ma luzy... a co do rolek to mają 5.5g. Takie same miałem w starym wariatorze.
Edit. Mogę gdzieś kupić sam ten plastik ktory wchodzi na tarcze wariatora? http://allegro.pl/wariator-rolki-tarcza-skutery-4t-wilga-romet-gy6-i2490161887.html tutaj będzie widac o co mi chodzi.
Ok Bendix mi tak dzwonił, ale Ktoś może wie co może być przyczyną szybkiego nagrzewania się? Wymieniłem wariator na taki sam jaki był poprzednio, rolki mają tą samą wagę... kupiłem także nowy pasek napędowy, ale nadal to samo :/ Czy to możlliwe, że to wszystko przez sprzęgło?