Z jaką siła dokręcić kartery w minarelli vertical i na co je połączyć?

Z jaką siła dokręcić kartery w minarelli vertical i na co je połączyć? Oraz czy moge to zrobić bez klucza dynamometrycznego po prostu dokręcić na oko? a jeżeli nie to z jaką siłą je dokręcić dynamometrem będę zmuszony go kupić
I jeszcze jedno czy w tylnej przekładni bodajże wtórna w każdym bądź razie nie chodzi mi o cvt czy są tam jakieś uszczelniacze?

sa uszczelniacze wszedzie gdzie olej, ale tam nie ma temperatury w przekladni i to trzyma spokojnie 30lat.
a teraz to dobre pytanie o dokrecanie karterow…najwazniejsze zeby nie stuknac w wal korbowy mlotkiem.
dokrecasz tak jak najmocniej by sie dalo gdyby to byl srubokret, czyli na kluczu to slabo, tak, zeby wydawalo sie, ze jest za slabo dokrecone.
PS: Co tak sie ostro wziales za ten silnik? Wal skapcialy byl?

leje się na łaczeniu karterów i simeringi lekko puszczają oraz łożyska słychać
a co do łaczenia karterów mogę dokręcić ręką bez dynanometra?
a na łączeniu co dawać mase uszczlke dorobić? bo kupic się nie da

http://forum.mieloch.pl/jaki-moment-dokrecenia-srub-aerox-t406197.html

Achaaa!
Ja bym ewentualnie wymienil simmeringi, ale karterow bym nie ruszal, …jak to lozyska slychac? …dobry sluch…
Ja tam nic nic nie slysze, ale czy wal korbowy ma luz na czopach? Te lozyska sa chalasliwe , maja tzw. luz lozyskowy C3.
Halas w 2t musi byc, ale czy wal korbowy, gdy trzymasz np za magneto,to rusza sie magneto na boki razem z walem? Jak tak, to ten luz tez moze byc pod warunkiem ze nie widac tego ze magneto sie porusza na boki, ale tylko czuc reka to, ze sie rusza. Zeby na oko nie bylo widac ego luzu, no chyba ze lata bardziej…
A wyciek spomiedzy karterow nieistotny jest zupelnie , jesli silnik chodzi. Dokrec ewentualnie srubki od karterow sobie troche, ale nie oplaca sie rozpolawiac ze wzgledu na wyciek.
Powodzenia

…praktycznie simmeringi tez sa niewazne jesli silnik dziala zadowalajaco. W tym przypadku od tego mocy nie przybedzie na pewno, tyle ze moze nie strzeli gdzies w trasie dzieki temu.
Prawdopodobnie mozesz w gratisie sobie pojezdzic z 10tys km tym silnikiem bez dotykania jesli ma slaby cylinder. Nie interesuje to Ciebie, tak jezdzic?
Ogolnie przyjelo sie, ze koledzy niektorzy, ktorzy tutaj pisza jezdza do konca…mojego lub jej.

simeringi nieważne, wycieki miedzy karterami niewazne… z prędkości wróżysz jaki gośc ma cylinder a gość może i zrobi 10 tys km chyba że mu silnik strzeli… no jprdl.

ja to chyba zaczne kasować twoje posty bo za bardzo szkodzisz.

rozebrałem simeringi wywalone był złożony na czarny silikon i lał a łożyska wytłuczone mocno mają duży luz i jeszcze przy okazji wypadło mi zabezpieczenie sworznia i narobiło szkód w cylindrze i na tłoku także wymiana musze kupic nowy kit prawdopodobnie bedzie to powerforce miałem teraz motoforce ale różnicy nie widzę za bardzo poza opakowaniem

ma ktoś pomysł co zrobić z króćcem dolotowym już drugi mi pękł i pęka w miejscu łączenia z tą ramka która przylega do membrany dokładnie to sie odkleja na rogu i nie wiem juz co robić