Witam. Niedawno stałem się właścicielem yamaszki r125 z 2014r bez ABS. Ale była składana przez handlarza zemieślnika i prędkościomierz jest od modelu z ABS . Prędkościomierz przekłamuje prędkość , a że nie jest tani (1500 nowy) to szukam rozwiązania . Niewiem tez czy to ogólnie wina tego że licznik jest z modelu z abs , może gdzieś indziej problem leży
a ile przekłamuje? bo jak około 7-10% przy 100km/h to jest to norma
O widzisz , zapomnialem dodać . Z jakieś ponad dwukrotnie przekłamuje .
elektroniczny czy na linke?
Elektroniczny, 14 rok to chyba tylko takie. Na kmh i mph tak samo , dwukrotność
2014 to niekoniecznie elektroniczne zegary. U ciebie mogą być rozkalibrowane, rozprogramowane lub uszkodzone zegary albo naprawiane złymi częściami, niewłaściwy czujnik predkości, niewłasciwa tarcza z której zczytuje prędkość lub czujnik w złym miejscu - zalezy czy czyta z koła czy ze skrzyni.
Jeżeli to taki czujnnik typu magnesik w tarczy hamulcowej i czujnik na ladze to może masz 2 magnesiki w tarczy i ma 2x tyle impulsów.
Nie znam układu w YZF ale to są rzeczy które mogą nie działac w takich układach.
Czyta ze skrzyni . Czujnik wygląda na oryginalny
może sobie być oryginalny ale np od innego modelu.
skoro to ulep to wszystko jest mozliwe. mozliwe też że deska w wersji z ABS czyta coś z czujników ABS a nie z czujnika w skrzyni i dlatego głupieje teraz.
Skoro ci wyszystkie skale mnoży dokładnie x2 to znaczy że albo dostaje dwa razy za dużo impulsów ze skrzyni (wiec czujnik lub tarcza z której czyta są inne) lub dzielnik impulsów w liczniku źle liczy.
Takie coś ci szybko ogarnie elektryk siedzący w yamahach który po prostu wie albo kumaty elektronik amator który zechce poświęcić kupe czasu na zabawe z problem (pytanie czy tchcesz za ten czas zapłacić).
Rozmawiałem z gościem na fb który ma taki sam problem . Zmianiał zegary dwa razy(uzywane) i dalej to samo . Ale czujnika nie ruszał . Może tam jest jakis problem
wg mnie masz walniete liczniki - któryś z kondensatorków sie wysypał. od tego bym zaczynał.
Teraz oglądałem , i pod czujnikiem kest poprostu zębatka . Więc liczy zęby . To mówisz sprawdzić kondensatory ? Są dwa tylko
A może to być winą modułu silnika ? Włożyłem inny hallotron i dokładnie tak samo pokazuje . Licznika niema. Skąd “przymierzyć” na nowy szkoda kasy jeśli to nie to … Macie jakiś ogarnięty serwis yamy w okolicach Gliwic/Śląsk ?
to jest prosty licznik impulsów w tej desce. każdy kumaty elektronik ci to ogarnie
Wszystkie 3 przewody od czujnika idą bezpośrednio do modułu a nie do deski
ale to deska wyświetla i pamieta przebiegi i prędkość. wiec któryś z tych kabelków idzie dalej do deski zapewne