Witam, ostatnio podczas jazdy zablokowal mi sie tlok i chcialbym sie zapytac czy oprocz cylindra z tlokiem moglo uszkodzic sie jeszcze cos innego np. Jakies lozysko, wal czy cos tego typu?
Najbardziej obciazonym elementem w tym momencie oprocz tloka i cylindra bedzie korbowod z walem. Gdy tlok w jednej chwili sie zatrzymuje(zaciera) korbowod musi od razu sie zatrzymac tarasujac problemy na swojej drodze w niektorych przypadkach moze nawet peknac. Nie zawsze moze byc uszkodzony ale cos juz pewnie na jego trwalosci wywarlo presje. Gdy bedziesz rozbieral silnik to sprawdz luz na korbowodzie, jesli nie wiesz instrukcje znajdziesz w internecie na wielu stronach, ja od siebie moge ci powiedziec ze pamietaj, nie ruszaj nim na boki tylko w gore i dol symulujac prace tloka, jest jakis luz tolerancji ale nie moze byc on za duzy. Do tego dochodzi lozysko igielkowe na laczeniu korbowodu z tlokiem i pierscienie ale i tak bedziesz musial zmieniac. Jesli to 2t to wiecej rzeczy raczej nie mialo by miec szansy sie posypac. Pozdrawiam.szamik123 napisał:
Witam, ostatnio podczas jazdy zablokowal mi sie tlok i chcialbym sie zapytac czy oprocz cylindra z tlokiem moglo uszkodzic sie jeszcze cos innego np. Jakies lozysko, wal czy cos tego typu?
Dzięki wielkie za odp.Właśnie po tym incydencie zaczęło mi coś dzwonić w silniku. I nie wiem właśnie czy to pierścienie czy to może coś jeszcze innego, bo raz ono jest raz go nie ma. Dodam że występuje ono na wolnych obrotach. W czasie jazdy tego nie dostrzegłem.
szamik123 napisał:
Dzięki wielkie za odp.Właśnie po tym incydencie zaczęło mi coś dzwonić w silniku. I nie wiem właśnie czy to pierścienie czy to może coś jeszcze innego, bo raz ono jest raz go nie ma. Dodam że występuje ono na wolnych obrotach. W czasie jazdy tego nie dostrzegłem.
Jesli to 4t to moze cos z rozrzadem, na twoim miejscu bym rozebral cylinder i tlok i zobaczyl co jest grane?
Jest to silnik 2t i chyba wlasnie bede musial tak zrobic. Dziwi mnie jedna rzecz, mimo tego ze tlok zablokowal sie z dosc duzej predkosci, silnik nadal odpala jak nowy (ma przejechane nieco ponad 1000 od remontu). Po niedzieli wstawie moze jeszcze filmik pokazujacy prace silnika o ile go nie rozkrece.
Jesli chodzi to jezdzij, ale jesli chcesz wiedziec jakie sa szkody lub wogole jakies sa to rozkrec silnik i poogladaj. Najlepiej oddaj go na sprawdzenie kompresji to najlepsze rozwiazanie bo trzeba tylko wykrecic swiece i wkrecic ten licznikszamik123 napisał:
Jest to silnik 2t i chyba wlasnie bede musial tak zrobic. Dziwi mnie jedna rzecz, mimo tego ze tlok zablokowal sie z dosc duzej predkosci, silnik nadal odpala jak nowy (ma przejechane nieco ponad 1000 od remontu). Po niedzieli wstawie moze jeszcze filmik pokazujacy prace silnika o ile go nie rozkrece.
albo wykręcić świece, wsadzić wziernik i pooglądać ścianki cylindra
Jednak go nie rozbieralem, poki co stoi juz ponad tydzien. Wlasnie tez tak myslalem, zeby kompresje zmierzyc. Ale szalu raczej nie bedzie, gdyz skuter ostatim razem ledwo sie toczyl.