Witam wszystkich mam taki problem posiadam Yamahe Neos 2T mechanik przerobił 50 na 70 byl wymieniony gaznik na wiekszy i dysza dedykowana do 70 cc nowy wariator talerze sprezyny 8 gram rolki na lrzejszych wyje a nie jedzie,tłok 3 pieścienie cylinder tłumik z dyfuzorem moduł sportowy nowa świeca pasek itd, praktycznie wszystko a efekt nie powala pod góre 30 km/h na prostej 55km/h i jest słabszy niż przed tiuningiem prosze o pomoc i opinie jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał Dziękuje i Pozdrawiam
Problemem jest regulacja napędu (a może napędu i gaźnika). ALe to jest troche bardziej złozone niż ci sie zapewne wydaje.
Wszystko zależy na jakich cześciach była ta przeróbka. Cylinder cylindrowi nie równy i wydech wydechowi też. Wariator wariatorowi też.
Jeżeli miałeś w tym Neosie seryjny cylinder w dobrej kondycji (a seryjne sa wysokiej jakości i mocne) to taki seryjny cylinder z Neos 50 po odblokowaniu ma takie osiagi jak chiński cylinder 70 z allegro. Trzeba 400-700zł (i więcej) na tuningowy zamiennik cylindra wydać żeby róznice poczuć w stosunku do zdrowej serii.
No ale powidzedzmy że nie powinno być gorzej (przynajmniej nie gorzej). A jest.
Że mechanik który to pomodził oddał ci sprzet w takim stanie - to już samo to słabo o nim świadczy.
Wiec po pierwsze trzeba to wyregulować (wycie na starcie to raczej za lekkie rolki i /lub slizgający się pasek/sprzęgło) a po drugie DOTRZEĆ zanim go zaczniesz cisnąć i Vmaxa sprawdzac.
Części byly brane z gornej półki nieoszczedzalem na tym myśle zeby załozyczyć spowrotem fabrcznie zrobiony cylinder jak kolega pisze i ma racje zbierał sie lepiej tylko nie wiem w co sie wstrzelic czy uklad napedowy czy w cylinder docieranie to ok 220 km na lekkim gazie i a potem byla pełna szarża
z górnej półki czyli JAKIE? bo ja jak zwykle mam wątpliwości co do tej “górnej półki” bo sie okazuje że to jakiś MotoForce lub PowerForce.
200km docierania to za krótko o 30% na dotarcie alu i za krótko o 80% na dotarcie żeliwa.
Cześci minarelli mechanik kazal mi przejechać 2 pełne zbiorniki paliwa wiec i tak tez postapilem
co to są “części Minarelli” ? :). Obawiam sie że mechanik stuknął cie między rogi. Założył chińszczyzne po taniości, podregulował “aby odpalał” i go wystawił do odbioru.
Zalecenie “prosze przejechać 2 pełne zbiorniki” jest kompletnie z dupy.
Być może i tak ale nie ma w okolicy dobrego mechanika od skuterów wiec zostaje mi tylko on gdzieś jest klin bo ruszy dobrze pozniej ma mula
Ale ten też nie jest dobry. Tak wychodzi z tego co piszesz.
Powiedz mi ile zapłaciłes za cześci do tego tuningu a powiem ci co masz
Ok 1000 zł 500 to tłumik cylinder kruciec moduł sport świeca reszta układ napedowy
I to pan mechanik ci powiedział że masz cześci z “górnej półki”? To chyba w hurtowni z taniochą po prostu leżały na górnej półce. Żartowniś…
To jest pojechane taniochą po maksie. Taki koszyk czesci za 1000zł to nie ma innej opcji.
To teraz połacz kropki. Pan ci przebudował Neosa na chinola za pomocą raczej przypadkowych części, w zasadzie tego nawet nie wystroił a ty na tym zestawie nawet nie dotartym usiłujesz pociskać maxem.
Już wiesz dlaczego efekt nie powala.
Żeby to ogarnąć to najpierw trzeba wiedziec co masz i w jakim stanie.
najpierw pomiar kompresji manometrem
jezeli wyjdzie dobrze trzeba zobaczyc kolor i stan świecy
dowiedziec się jaki masz gaźnik (jaką średnice gardzieli) i jak dysze w nim
wyregulować gaźnik i zabrać sie za regulacje napędu (kreska flamastrem na wariatorze …itd)
zobaczyć jaki masz pasek i porównać z katalogiem
zobaczyć jaki masz wariator i jakie sa w nim parametry rolek (wage znasz - a wymiary?).
zobaczyć czy nie ma śladów uślizgu paska i to wyregulować.
MOŻE przynajmniej nie bedzie gorzej niz seria