Szanowni Forumowicze,
Po 6 latach i 17.000 kilometrów przejechanych na moim ukochanym Cygnusie, coraz poważniej zastanawiam się nad możliwością podrasowania mojego skuterka. I tak - nie chcę go porzucać na rzecz większej maszyny. Dbam o niego i dopieszczam od początku, i niech tak zostanie :)
W temacie rasowania jestem niestety dosyć zielony, dlatego też liczę na Waszą pomoc i pomysły.
Moim głównym celem przy planowanych zmianach jest zwiększenie momentu obrotowego, nie zależy mi bardzo na zwiększeniu prędkości maksymalnej, ale 5-10 km/h więcej też byłoby miło.
DANE TECHNICZNE:
Masa własna: 116 kg
Silnik: 1 cylinder
Typ silnika: Czterosuwowy, SOHC
Pojemność skokowa: 125 cm3
Moc maksymalna: 8 kW przy 8500 obr./min.
Gaźnik: Elektroniczny wtrysk paliwa
Typ chłodzenia: Powietrzem
Pytanie 1. Co można zrobić?
Przeglądałem fora, aukcje itp. i dochodzę do wniosku, że osiągnąć cel mogę poprzez:
- wymianę cylindra i tłoka + parę innych części
przykładowo:
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-BWS-ZUMA-CYGNUS-X-MBK-X-Over-Flame-X-125-65mm-200cc-Big-Bore-Cylinder-/171146459293
lub nieco mniejszy cylinder przy braku konieczności wymiany innych części:
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-BWS-ZUMA-X-Over-CYGNUS-X-Flame-X-GTR-125-58-5mm-160cc-Big-Bore-Cylinder-/171146450795?
- wymiana wariatora
- wymiana wałka rozrządu
- wymiana sprzęgła
- wymiana paska napędowego
- zmiana filtra na stożkowy gąbkowy
- wymiana modułu zapłonowego
Możliwości jak widać jest wiele.
Oczywiście, chcę osiągnąć jak najlepszy efekt jak najniższymi kosztami, znaleźć rozsądny kompromis.
Pytanie 2: Co pozwoli mi osiągnąć najlepszy efekt przy rozsądnych kosztach? Jaki wpływ na osiągi będzie miała wymiana poszczególnych części, i które zapewniają największą synergię?
Pytanie 3: Czy macie zaufany warsztat w Warszawie, który wymieni mi te części profesjonalnie i wyreguluje silnik?
Pozdrawiam!