Yamaha Cygnus X 125 ccm 2008 r - prośba o poradę przy rasowaniu.

Szanowni Forumowicze,

Po 6 latach i 17.000 kilometrów przejechanych na moim ukochanym Cygnusie, coraz poważniej zastanawiam się nad możliwością podrasowania mojego skuterka. I tak - nie chcę go porzucać na rzecz większej maszyny. Dbam o niego i dopieszczam od początku, i niech tak zostanie :)

W temacie rasowania jestem niestety dosyć zielony, dlatego też liczę na Waszą pomoc i pomysły.

Moim głównym celem przy planowanych zmianach jest zwiększenie momentu obrotowego, nie zależy mi bardzo na zwiększeniu prędkości maksymalnej, ale 5-10 km/h więcej też byłoby miło.

DANE TECHNICZNE:

Masa własna: 116 kg
Silnik: 1 cylinder
Typ silnika: Czterosuwowy, SOHC
Pojemność skokowa: 125 cm3

Moc maksymalna: 8 kW przy 8500 obr./min.
Gaźnik: Elektroniczny wtrysk paliwa
Typ chłodzenia: Powietrzem

Pytanie 1. Co można zrobić?

Przeglądałem fora, aukcje itp. i dochodzę do wniosku, że osiągnąć cel mogę poprzez:

- wymianę cylindra i tłoka + parę innych części
przykładowo:
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-BWS-ZUMA-CYGNUS-X-MBK-X-Over-Flame-X-125-65mm-200cc-Big-Bore-Cylinder-/171146459293

lub nieco mniejszy cylinder przy braku konieczności wymiany innych części:
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-BWS-ZUMA-X-Over-CYGNUS-X-Flame-X-GTR-125-58-5mm-160cc-Big-Bore-Cylinder-/171146450795?

- wymiana wariatora
- wymiana wałka rozrządu
- wymiana sprzęgła
- wymiana paska napędowego
- zmiana filtra na stożkowy gąbkowy
- wymiana modułu zapłonowego

Możliwości jak widać jest wiele.

Oczywiście, chcę osiągnąć jak najlepszy efekt jak najniższymi kosztami, znaleźć rozsądny kompromis.

Pytanie 2: Co pozwoli mi osiągnąć najlepszy efekt przy rozsądnych kosztach? Jaki wpływ na osiągi będzie miała wymiana poszczególnych części, i które zapewniają największą synergię?

Pytanie 3: Czy macie zaufany warsztat w Warszawie, który wymieni mi te części profesjonalnie i wyreguluje silnik?

Pozdrawiam!

Heh kolejny chętny z Wawy, no ale działalności serwisu JESZCZE nie otworzyłem :)

Co do tematu-wszystko jest kwestią budżetu.

Jakkolwiek byś pojemności nie zwiększył, to i tak albo dysza chociaż do zmiany, albo i cały gaźnik, dalej też regulacja napędu (rolki, sprężyna, sprężynki)

Wałka rozrządu nie ma co wg mnie zmieniać przy seryjnej pojemności, przy większej... E tam, szkoda kasy, a to "tylko" 125ccm (póki co hehe)

Jeżeli zależy Ci na bardzo minimalnej poprawie, to myślę, że sam wariator plus ewentualna zmiana sprężyny i sprężynek załatwi sprawę.

Jeśli chcesz więcej to myślę, że 160ccm załatwi sprawę-z tego co mi wiadomo (czyli nie aż tak dużo) wystarczy zmiana dyszy, może jakiś lepszy wkład do filtra powietrza (żaden stożek!), a do tego standardowo rolki i regulacja sprzęgła, chociaż... tej regulacji sprzęgła też nie jestem pewien, być może sprężyna jest na tyle twarda, że uciągnie większy cylinder.

Mam nadzieję, że rzuciłem nieco światła na sprawę :)

Uprzedzam-nie traktuj moich słów jak wyrocznię, ja jestem miłośnikiem 139QMB/QMA z chin, czyli 4T, niestety z konieczności jestem ich miłośnikiem, a także z przypadku :P

Pozdrawiam.

Vezyr - Dzięki za odpowiedź.

Dlatego tez napisałem, że chciałbym osiągnąć maksimum efektu przy najniższym koszcie. Wiem, że tuning to potrafi być worek bez dna, więc trzeba skupić się na zmianach przynoszących największe efekty.

Najfajniej byłoby zamknąć sprawę w granicach 500-1000 złotych. Ten kit 160 cc który znalazłem, mniej więcej wpisuje się w ten przedział, zdaje się że 200cc już wymaga większych inwestycji. Tylko, czy przy 160cc odczuję znaczącą różnicę?

Zainteresuj się wariatorem Jcosta lub samymi rolkami DrPuley'a.

Czołem skuterowicze,

Zrobiłem rozeznanie w internecie, i myślę o zakupie zeestawu od jiangwayne.com jak poniżej:

http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=183

Na zestaw składa się:

http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=159
http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=156
http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=151
http://www.jiangwayne.com/scooter/p_i.php?i=134
Oraz rolki wariatora

Zestaw zawiera nowe sprzęgło+ sprężyna centralna, dzwon, talerz NCY, rolki wariatora.

Czy ktoś z Was miał doczynienia z tym zestawem? Co myślicie?

Mithal sam miałem jeszcze nie dawno Yamahę X-Max 125i z 2007 (teraz śmigam wiekowym T-Maxem 500 gazinik-zapie....jak szalony) i powiem Ci tak.Ten zestaw powyżej to nie wiem co to za ustrojstwo ale myślę że do tysiąca zł. może być.Tyle że żeby ten Cygnus-x naprawdę śmigał dobrze to musisz wydać więcej czyli:ja osobiście wsadziłbym tam 160cm,wariator transwersalny J.Costy,sprężynę główną,sprężynki +2000-3000 i zmienił tłumik na sportowy....oczywiście wyciągnąłbym DB Killera i tak śmigał....myślę że 1,5-2 tysie i zapie........ by jak dzika.Nawet 20 km/h więcej przy zmianach które podałem.A za tysiąc to się nie bierz nawet za to,tylko dołóż kasy i wtedy.Pozdro,LwG i szerokość.