Witam mam pytanie co wybrac yamahe aerox czy zipp xrace?Yamaha uzywana zipp nowy
Ale nic nie napisałeś o tym aeroxie . Jaki przebieg? który rocznik?
Ta yamaha jest po mocnym tuningu (wyzylowana na maxa) nie wiem który rocznik ale koszt ok 4500
Daj link to Ci podpowiemy.
Ja bym wziął Zippa i proszę bez hejtów, bo wolę chińskie.
DeelBeat szczerze to chińskie też jest dobre. poptostu jak dbasz tak masz. ;) To co z tego ze chińskie. to ma tylko jezdzic ;)
Dokładnie, zgadzam się z osobami wyżej, chyba, że masz kasy jak lodu no to wtedy to jest kwestia wyboru i sporu. :)
Oczywiście że X Race - skoro Yamaha wyżyłowana to długo nią nie pojeździsz ze względu na obciążenie podzespołów. A części do tego nie są tanie. Za to do X Race wystarczy lać dobrej klasy olej i paliwo i będzie długo i bezawaryjnie służył.
DeelBeat nie mam linka bo to znajomy sprzedaje ,twierdzac ze yamaha jest na niego za mała <jest to mozliwe 192 wzrostu> Sam nie wiem co wziąść bo mi zalezy na osiągach tez i na wytrzymałosci
zipp nie jest chińską marką!!
arturo12342 napisał:
zipp nie jest chińską marką!!
A niby jaką ? :)
Zipp jest polską marką. To że części do produkcji (składania) pojazdów importują z Chin to już inna sprawa.
Zipp jest importerem chińskich motorowerów - gotowe poskładane podzespoły montują w ramę i naklejają swoje nalepki. Taki wyrób trafia na rynek sygnowany marką Zipp... Identyczne bliźniacze konstrukcje mają mniej lub bardziej egzotyczne nazwy, Barton, Romet...
Wszystkie te motorowery pochodzą z tej samej olbrzymiej fabryki w Chinach...
Ale z drugiej strony jeśli mu zależy na osiągach niech bierze Yamahe Bo niema cudów takich żeby zipp nowy poszedł jak wyżyłowana yamaha. Poza tym jeżeli nawet jest wyżyłowany a nie będzie go cisnoł na full non stop to przejedzie sporo, najwyżej zrobi jeden remont i potem będzie uważał to spokojnie dobije kilkunastu tysięcy. Zależy tylko od tego jak go będzie używał. A ponadto Zip poleci pewnie 70 km/h a yamaha z 90 km/h jak jest wyżyłowana, czyli jeśli będzie jeździł yamahą 70 km/h to nie będzie przeciążał silnika.
degename napisał:
Zipp jest polską marką. To że części do produkcji (składania) pojazdów importują z Chin to już inna sprawa.
Masz rację, ale dla klienta liczy się efekt końcowy - skuter jest chiński, co ma swoje plusy (cena) i minusy (jakość).
I nie zgodzę się z tym że wszystkie polskie firmy "produkujące" skutery i motorowery mają części z jednej fabryki. Większość motorowerów Rometa jest z fabryki Senke choć softchoper jest z lifana lub innej fabryki, w momencie wypuszczenia go na rynek i dwa lata po tym Senke nie miał tego modelu w swojej ofercie. Większość najtańszych skuterów robi firma Xitan (czy jakoś tak), zresztą nie wszystkie chińskie firmy ostatecznie nadające homologacje same produkują cokolwiek.
Wystarczyłoby sobie porównać jakość modelu 717 4T Rometa, jak niektórzy wiedzą miałem model 2008, sprzedałem i chciałem kupić model 2010 - po obejrzeniu go na zdjęciach i w necie stwierdziłem ok, pojechałem z dziewczyną do sklepu i głęboko się nad tym zastanowiłem, potem stwierdziłem że nie, nie ma sensu. Z tyłu miałem wcześniej dwutłoczkowy hamulec tarczowy a tutaj bęben i to taki który tylko spowalniał. Nie mówiąc już o braku drugiego regulowanego amortyzatora, schowków na telefon i portfel, brzydkim zegarze itd.
Inny przykład - dwaj konkurenci - Romet RR i Zipp Pro 50, ten pierwszy jest na porządnej, ładnej ramie, jest mniejszy, trochę lepiej się prowadzi i nie udaje dorosłego motocykla tak jak Zipp. Owiewki lepiej spasowane, inaczej mocowane, mogliby tylko poprawić mocowanie silnika dodając siltenbloki ale i tak nie jest tak źle. Silnik osadzili trochę inaczej, cylinder jest bardziej w poziomie niż w pierwszym PRO.
Silnik 139QMA z Pedy Motors w modelu VIA 50 A przejechał 6000 km bez zmiany oleju i nie stracił nic ze swojej mocy. Oleju nie ubyło za dużo, po spuszczeniu było go około 690 ml (w książce serwisowej wpisano że przy wymianie zużyto 850 ml). Mój Romet przejechał 3000 km po wymianie i zatarł się. Niestety nie ma co patrzeć na markę i cenę z tym jest loteria straszna.
To znaczy bo ja miałem kiedys zipp basic i pod względem mechanicznym bardzo ok ,ale do strasznego szału doprowadzały mnie plastiki .Nic z nimi nie robiłem a tu patrze rozeszły sie na 2 strony.I jeszcze co to słaba jakosc tuleji mocowania silnika i przejechałem na nim 8 tys i 4 razy! wymieniałem łozyska w przednim kole .To własnie mnie zniechęciło do chinskich pojazdów
Bierz aeroxa ;d, bo jak jest doinwestowana, to posłuży Ci 3-4 razy dłużej niż zipp a jak nie będziesz jej katował, to jeszcze przeżyje całe pokolenie zippa bez awarii