Witam. Ostatnio po wymianie oleju mój skuterek zaczął więcej palić przy tym samym stylu jazdy jak do tej pory??? Co może być przyczyną? Wcześniej palił 2,8l/100km. teraz pali 3,1l/100km?
Sprawdź zawory raczej to one są przyczyną
Robiłeś coś poza wymianą oleju ?
spalanie wzrosło o 300ml to chyba nie tragedia? Może np teraz jest mocniejszy, nie masz większego v-maxu czy coś/
Temperatury za oknem są teraz niższe przez co silnik potrzebuje więcej czasu aby osiągnąć temperaturę roboczą i możliwe że to właśnie dlatego silnik spala więcej. Chociaż jak na 4T to i te 2,8L to trochę za wiele no chyba że manetka jest używana w pozycji 0-1.
Jeżdżę zawsze tak samo. On od nowości palił mi 2,8. Teraz po trzeciej wymianie oleju po 2200 km. wzrosło zużycie do 3.1 l. Mam już 2900 i zużycie cały czas w granicach 3,1 l. Nic więcej przy nim nie grzebałem, bo nie ma potrzeby. Silnik pracuje cały czas tak samo nie stuka, nie prycha, żadnych niepokojącyh odgłosów i anomalii.
Zacznij od uprania filtra powietrza. Oczywiście jeśli jest gąbkowy.
Tak jak kolego wyżej, Wyczyść filtr, sprawdź ciśnienie w oponach. A pozatym teraz Coraz więcej wietrznych dni, a jazda pod wiatr też podwyższa spalanie :)
Co do tego wiatru, to tak w 100% nie jestem pewien, bo co, wieje wiatr i nagle skuter spala więcej? No chyba nie... Według mnie, to mogą być opony, tak jak to kolega wyżej napisał, np. jeżeli masz za mało powietrza, to skuter na pełnej manetce jedzie bardzo słabo, a używa takiej samej mocy, jakby jechał ok 50 przez co wiadomo spalanie wzrasta, także wiesz. Obroty wzrastają, a skuter jedzie tak samo, także radzę Ci to sprawdzić, następną rzeczą, to być może gaźnik, może coś regulowałeś? Coś zmieniałeś? Kręciłeś ? Jeżeli tak, to postaraj się zmienić regulację, na taką, jaka była wcześniej, wtedy kiedy mniej palił, a co do wiatru, to wiadomo, że jak jedziesz pod prąd wiatru, czyli jak Ci wieje w twarz, a nie w plecy, to skuter się trochę męczy, także przez to co jakiś czas może wzrosnąć spalanie, ale tak żeby cały czas palił o 300ml więcej, to podejrzane, także sam już nie wiem, być może, to filtr paliwa, gdzieś coś cieknie, powoli spływa po przewodzie, a o tym nie wiesz, także sprawdź go, jeszcze jedną rzeczą może być filtr powietrza, jeżeli masz go zbyt brudnego, to przeczyść go, po prostu zdejmij obudowę i wyjmij tą gąbkę, umyj ją w gorącej wodzie z płynem wysusz i wsadź z powrotem.
Dzięki za odpowiedzi. Filterek jest czysty był czyszczony i prany. Co do gaźnika to nie ruszany. Problemem może być słabsze ciśnienie w oponach. Dopompowałem i zobaczymy. Jeszcze raz dzięki za porady.