Czy w skuterze ustawia się zbieżność? W motocyklu chyba robi się to poprzez napinanie łańcucha z lewej i prawej strony tylnego wahacza tak?
Jedno śladowość to inne określenie zbieżności?
Po wymianie opon wywazylem sobie oba koła, mam wyważarke statyczną, na wentylach mam czujniki cisnienia i temperatury więc te miejsca na wyważarce opadły na dół, na tylne koło trzeba było dać 15gram a na przód 20gram na przeciwstawnych wentylom miejscach. Różnice w prowadzeniu wyczułem od razu na plus, jak by sterowność jest lepsza, to pewnie za sprawą opon, ale czasami jak jadę, zależy tez od drogi, to mam wrażenie że na kierownicę przechodzi jakieś regularne bicie, z jednej strony czuje poprawę a z drugiej że coś jest nie tak.
Jeżeli po wyważeniu kół odczuwasz jakieś wstrząsy, to sprawdź, czy koła nie mają bicia na boku, albo góra/dół. Skutery są bardziej wiotkie od motocykli. Głównie powodują to luzy w elastycznych mocowaniach silnika do ramy. Przednie teleskopy mocowane zazwyczaj w jednej dolnej półce też nie wpływają dobrze na precyzję prowadzenia. Dopiero skutery z wyższej półki poosiadają motocyklowe mocowanie widelca w półce dolnej i górnej. Spotkałem się tez z przypadkiem krzywej osi tylnego koła, co też powodowało bicie koła. Oprócz tego sam asfalt często bywa pofałdowany, co przenosi się na mniejszy komfort jazdy.
Jak sprawdzić czy koła nie mają bicia na boki? Da się to zrobić bez profesjonalnej maszyny wyważającej? Dałem dwa ciężarki obok siebie w poprzek, może powinieniem je dać wzdłuż, kiedyś zapytałem się w serwisie o wyważenie to powiedzieli że takie koło nie wejdzie na maszynę, asfalt jest nie równy to fakt, bo na jednej drodze czuje takie bicia a na innej już tylko minimalnie, ze wzrostem predkosci te wibracje powinny być mocniej wyczuwalne i samo bicie powinno być szybsze, częstsze?
dając cieżarki na oślep to nic nie wyważysz - najwyżej inaczej popsujesz.
potrzebny jest wulkanizator motocyklowy albo taki z przystawką do kół motocyklowych. Nie da sie tego zrobić na oko lub na czuja
co do samego bicia i jego odczuwania to sie tym kompletnie nie sugeruj bo to wszystko zalezy od miejsca i stopnia niewyważenia. Może sie pojawić w formie wibracji przy 60 a może też być w formie dzikich skoków już przy 40 a przy 60 zanikać… itd
Te co założyłem były zakładane podczas wyważania, mam wyważarke statyczną,jej zdjęcie jest w temacie, szukam najlepszych opon… ‘’ po założeniu na wyważarke koło obrociło się wentylem w dół, testowałem z różnych pozycji, dałem ciężarki na przeciwstawnym miejscu do wentyla aż koło stało w miejscu albo delikatnke się przemiescilo parę cm i zatrzymywało się, Test też z różnych pozycji koła, chyba odkręce czujniki ciśnienia, odkleje ciężarki i zobaczę jak się jeździ na, fabrycznym ustawieniu’’
na wyważarce statycznej to sobie można… wyważyć koło w połowie. Już pomijając fakt że nawet jak wyczaisz mniej więcej GDZIE masz wpakować ciężarek to jego mase i tak zgadujesz lepiej lub gorzej. Ale to sie może udać nawet z dużym przybliżeniem.
Ale kompletnie to nie ogarnia i nie redukuje wszelkiego poprzecznego niewyważenia i bicia. Podczas ruchu pojawiają sie siły których nie ma podczas statycznego wyważania.
A o co chodzi z tym że jak pytałem się o wyważenie, to mówili że takie koło nie wchodzi na maszynę, wymiany samych opon też odmawiali, i tak w dwuch, serwisach ‘’ po czym zdecydowałem się że zrobię to sam, więc kupiłem łyżki, ochraniacze na ranty, wyważarke i jazda, nie rozumiem dla czego to taki problem? Mały zarobek a dużo pracy czy co?
Ixion, zmień wulkanizatora. Że może nie móc wyważyć koła to jeszcze da się zrozumieć, bo może nie mieć redukcji na koło skutera w maszynie do kół samochodowych. Ale wymienić oponę powinien. Pewnie mu się nie chce.
Mnie wyważyli tylne koło, ale przedniego już nie - brak przejściówki [wyważyli gdzie indziej] (tył ma grubszą oś). Ale z wymianą opon - żadnych problemów: koło na maszynę i rozebrali/złożyli je jak każde inne samochodowe.