wywala mi bezpiecznik

elo
mam problem bo wywala mi bezpiecznik w skuterze zauważyłem to że podczas jazdy gdy włączę kierunkowskaz to mi wywala go a jak na wyłączonym silniku włączę kierunkowskaz to nic się nie dzieje tak jak jadę po wymianie bezpiecznika to mi go nie wywala przez jakiś czas nawet jak kierunek włączę a później go wywala ;/ co to może być? jakieś rady?

regulator napięcia sprawdź.
masz moze miernik prądu? taki z ekranikiem pokrętłem? to sprawdź ile ma aku na wyłączonym silniku volt a włącz silnik przegazuj i zobacz czy rośnie voltarz. jak będzie rosło powyżej 15v to sprawdź regulator napięcia.

mam miernik tylko wiesz na które ustawić te pokrętło bo pełno tam tego jest a ja w elektryce jestem zielony :smiley:

mam taki

no i ten będzie dobry, ale jak go ustawqic to juz ci nie powiem.

DC prąd stały AC prąd przemiećnny V na końcu znaczy, że opcje są do pomiaru Voltów a to DCA to pomiar Amperów przy prądzie stałym.
te 20, 200, 1000 itd to po prostu zakres pomiaru, jak w skuterze masz instalacje 12v ustawiasz pokrętło w lewo na to DCV i na liczbę 20 i tyle ;p

zrobiłem tak jak mówił Mafioz to wyszło mi na wyłączonym silniku 12.75 a jak włączyłem silnik to skakało i max na najwyższych obrotach było 15.30 więc co jestą :stuck_out_tongue:

mafioz dostałeś piwo za wytłumaczenie.

no trochę za duzo jest.

czyli coś regulator? a i on ma słabe ładowanie ale to już od dawna że prawie nie ładuje raz uda mi się odpalić z rozrusznika i już później nic bo siły nie ma zakręcić.

na zgaszonym jest ok, jak włączysz silnik to normalne że napięcie skacze, u mnie w keeway bodajże do 14v skakało.
Według mnie ładowanie ma ok skoro skacze do 15v, może aku padnięteż
Nie wiem jakie napięcie ma być dokładnie na włączonym silniku, ale na pewno skacze powyżej 12v.

aku nowe kupione w kwietniu :wink:

tylko nie wiem coś jest mam nowy prostownik czy tam ładowarkę i podłączam moje aku do niego to zamiast coś pokazywać na tym wskaźniku naładowania na prostowniku to on nic ;/

Wtrącę swoje 5 groszy, jako syn elektronika. Napięcie na włączonym silniku jest jak najbardziej prawidłowe :wink:
Wina leży na regulatorze napięcia, który pewnie albo się popierniczył, że cały czas daje napięcie trochę za duże(stopniowo pali bezpiecznik) lub czasem działa dobrze, tylko na chwilę głupieje(i pali bezpiecznik od ręki). Sprawdź napięcie przy nim(na regulatorze powinny być wybite właściwie wartości napięć) i pewnie będziesz musiał go wymienić :wink:

[ Dodano: 14-08-2010, 15:41 ]

kamikadze51293 napisał:

tylko nie wiem coś jest mam nowy prostownik czy tam ładowarkę i podłączam moje aku do niego to zamiast coś pokazywać na tym wskaźniku naładowania na prostowniku to on nic ;/



Tam jest dioda zapalająca się w chwili naładowania, taką To do dupy taka ładowarka :wink: Aku najlepiej ładować prostownikiem z wskaźnikiem amperażu :wink:
O taki:

I jak wartość amper dojdzie do max dla twojego akumulatora, to wtedy kończysz ładowanie :wink:

nie nie ma właśnie tej diody tylko co pokazałeś na obrazku jest taki wskaźnik i on cały czas stoi na zero. ;/

a powiedz mi jak sprawdźić ten regulator napięciaż

a nie wymieniałes ostatnio zarowek ?

no wymieniłem obie żarówki lecz ok miesiąc temu i nic nie było

Zrób tak. Czerwony kabel od miernika wepnij pod wejście COM w mierniku. Ustaw pokrętło na pozycję 10A. Odepnij + od akumulatora ( ten czerwony kabel), Czewony kabel od miernika podłącz to + akumulatora a czarny do czerwnonego kabla ze skutera. W tym momęcie miernik będzie wkazywał pobór prądu.
Załącz silnik i obserwuj miernik, Jeżeli wartość podbieranego prądu waha się w granicach tylu amper co wpięty bezpiecznik lub czasem przekracza jego wartość to znak że coś robi zwarcie. Wtedy należy szykać przyczyn odpinając raz żarówki które chodzą, później klakson, przerywacz migaczów, przekaźnik od rozrusznika kończąc na regulatorze napięcia

Napięcie nie ma nic do rzeczy.

I jak wartość amper dojdzie do max dla twojego akumulatora, to wtedy kończysz ładowanie




Nie wiem co za prostownik używasz ale ja znam prostoniki które działają na odwrót. Tzn jeżeli akumulator jest wyczerpany wtedy pobiera najwięcej prądu, jeżeli naładowany wskazówka powinna osiąć na granicy 0

JacoPL napisał:

Nie wiem co za prostownik używasz ale ja znam prostoniki które działają na odwrót. Tzn jeżeli akumulator jest wyczerpany wtedy pobiera najwięcej prądu, jeżeli naładowany wskazówka powinna osiąć na granicy 0


Mam jakiś taki w domu i zawsze tak ładowałem i jest dobrze :P

spoko tak tylko zwróciłem uwagę :smiley:

LOL xD

Już wiem dlaczego xD Bo z tyłu na obudowie jest wybite “CCCP” :lol:

Ha na to masz odpowiedź xD
A kolega kamikadze jak tam idzie ?