Przychodzę do was z pytaniem co mogę zrobić, wymieniłem wariator z rolkami 6g oraz sprzęgło na sportowe i ma bardzo ciężko ruszyć, druga sprawa wymieniłem tłumik na sportowy i od czasu wymienienia od czasu do czasu przerywa, skuter 2t yamaha cw50rs
Jeżeli przerywa i wymieniłeś wydech musisz do niego dobrać dyszę. Sam przytarłem cylinder bo po zmianie wydechu wymieniłem dyszę z 70 na 75 i to i tak było za mało. Również mi przerywał. Więc dysza do wymiany. Co do ruszania, zapewne masz wydech wysokoobrotowy więc musisz pod niego zestroić napęd. Sprężynki sprzęgła +1500 rpm lub +2000 rpm aby ruszał z wyższych obrotów do tego sprężyna: przy cylku klasy sport wystarczy sprężyna +15 % i do tego rolki z przedziały 3,5-5 g. To jest opis teoretyczny bo każdy skuter inaczej się reguluje. Jaki masz wydech, wariator i cylinder ?
Wariator miranelli i tłumik najzwyklejszy sportowy, jak miałem stary tłumik oryginalny nic takiego nie było żadnych problemów
Co to znaczy wariator minarelli ? Jakiś Chiński z allegro czy Polini a może Top Racing ? Wydech zwykły sportowy… jakiej firmy ? Po co wsadziłeś “sportowe” sprzęgło do zwykłego wariatora ?
Wariator top racing tez sportowe ponoć, marki tłumika nie pamietam najprawdopodobniej jakiś chiński, czyli dysze zmienić? Coś jeszcze mogę zrobić?
Jaki dokładnie wariator ? Top Racing SV1 czy Next Generation ? Hehehehe te chińskie sportowe tłumiki nie za wiele mają wspólnego z wydechem sportowym Jak już ruszy to od jakich obrotów zaczyna dobrze przyspieszać ? Jaką masz teraz dyszę ? Rozumiem, że cylinder to 50 ccm ? Kanał wydechowy jest zdławiony, jest okrągły czy taki półksiężyc ?
Tak top racing sv1, cylinder 50, bodajże okrągły kanał wydechowy czyli rolki 3 lub 3,5 g i dysza i spróbuje tłumik przeczyścić
Chiński wydech praktycznie nie różni się od serii. Uzbieraj sobie ze 300 zł i kup tecnigas next-r, yasuni albo bidalota oczywiście używkę to wtedy coś Ci da, póki co załóż rolki 4 gramowe i powinno być lepiej. Poszukaj na forum o regulacji napędu, na to nie ma konkretnego rozwiązania. Powiem Ci tyle, sprężyna centralna korektora momentu odpowiada, za to żeby pasek się nie ślizgał i pośrednio wpływa na obroty silnika podczas pracy, rolki wariatora odpowiadają za to jak szybko przekładnia przełączy się ze startu na prędkość a sprężynki sprzęgła za to z w jakich obrotach sprzęgło otworzy szczęki czyli za start.
To wario bardziej nadaje się do skuterów 4 suwowych Niestety te wariatory lubią cięższe rolki. Spróbuj założyć rolki 3,5g-4g i daj twardsze sprężynki sprzęgła, jeżeli teraz masz seryjne to daj jakieś +1500 rpm. I dyszę daj o 0,05 większą. Np jeżeli teraz masz dyszę 0,70 to daj 0,75 po czym wyreguluj gaźnik.
Dobra jak dam większa dysze to wyczytałem ze muszę większe dopływ powietrza zrobić, masz jakiś pomysł jak to mogę wykonać?
wyczytałes ale nie zrozumiałes.
skoro musisz dac wieksza dysze paliwa to znaczy ze teraz masz za dużo powietrza. to po co go chcesz dawac jeszcze wiecej?
spręzyny +1500 czy +2000 to nic nikomu nie mówi bo nie wiadomo jaką masz teraz standardową i sie okaże że taka +1500 bedzie miększa od tej co masz teraz.
Trzeba operować pojęciami twardsza niż masz lub mieksza niż masz.
Dodatkowy dopływ powietrza robi się po zwiększeniu pojemności ale do tego zakłada się także większy gaźnik. Wybacz Wombacie za brak precyzji w moich wypowiedziach