Witam,
postanowiłem zrobić ten temat po to aby wiedzieć ( i podzielić się tą wiedzą ) co jest zużywalne i trza co jakiś czas wymienić w naszych pociechach
Robię liste a wy dopisujcie w postach czego jeszcze brakuje i będę do tego dopisywał … Jeśli będzie przydatne - przykleję temat
-Wymiana klocków hamulcowych/okładzin ( w przypadku hamulców bębnowych )
-Smarowanie łańcucha
-Sprawdzenie stanu łańcucha/paska
-Naciąg łańcucha
-Wymiana zębatek
-Sprawdzenie stanu rolek w wariatorze
-Sprawdzenie stanu sprzęgła
-Uzupełnienie płynu w chłodnicy
-Uzupełnienie płynu hamulcowego
-Uzupełnienie oleju w dozowniku
-Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów (przekładni w przypadku skuterów)/silniku (w przypadku 4T)
-Uzupełnienie oleju w amortyzatorach
-Czyszczenie filtra powietrza
-Czyszczenie/Wymiana filtra paliwa
-Odpowietrzenie hamulców
-Sprawdzenie stanu/Zmiana tłoka
-Sprawdzenie stanu/Zmiana korbowodu
-Sprawdzenie stanu/Wymiana ogumienia
-Uzupełnienie ciśnienia w oponach
-Sprawdzenie stanu/Wymiana linek ( hamulca, sprzęgła, gazu )
-Sprawdzenie stanu elektryki ( kable, akumulator )
-Sprawdzić święcę
-Sprawdzić stan ramy ( pęknięcia, rdza )
Mam nadzieję że mój pomysł pomoże wielu osobom - zawsze można ulżyć naszemu jednośladowi jak i tak nie mamy nic do roboty ;]
Myślę że ogumienie, linki hamulca, gazu i sprzęgła.
Jak coś mi przyjdzie do głowy to edytuje
jeszcze okładziny w hamulcach bębnowych… Chinole rzadko mają tarcze z tyłu…
Kontrolki - głównie oleju, światła, kierunki…
RudY napisał:
-Wymiana klocków hamulcowych
ok
RudY napisał:
-Smarowanie łańcucha
ok
RudY napisał:
-Sprawdzenie stanu łańcucha/paska
ok
RudY napisał:
-Naciąg łańcucha
ok
RudY napisał:
-Wymiana zębatek
ok
RudY napisał:
-Uzupełnienie płynu w chłodnicy
Jak cały układ chłodniczy jest szczelny to po co. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu chłodniczego
RudY napisał:
-Uzupełnienie płynu hamulcowego
Płyn hamulcowy nie trzeba zmieniać co sezon raz na 3 lata wystarczy. A poza tym są takie urządzenia co miećrzą temp. wrzenia płynu :)
RudY napisał:
-Uzupełnienie oleju w dozowniku i skrzyni biegów / silniku ( w przypadku 4T )
ok tak poza tym w skrzyniu i w silniku 4T trzeba go wymieniać!!
RudY napisał:
-Uzupełnienie oleju w amortyzatorach
jak nie doją to nie widzę potrzeby:)
RudY napisał:
-Czyszczenie filtra powietrza
ok
RudY napisał:
-Czyszczenie filtra paliwa
w większości motorów się nie da wyczyścić trzeba wymienić :)
RudY napisał:
-Odpowietrzenie hamulców
Jak układ jest szczelny to nie ma prawa się zapowietrzyć
RudY napisał:
-Sprawdzenie stanu/Zmiana tłoka
kto ci będzie co jakiś czas rozbierać silnik i sprawdzać tłok ale tak to ok
RudY napisał:
-Sprawdzenie stanu/Zmiana korbowodu
w większości silników bez bardzo specjalistycznych narzędzi się nie da. Wtedy tylko wymiana wału. Jak jest seria to raczej się nic dziać z nim nie powinno :)
dopisałbym jeszcze kontrole stanu rolek i sprzęgła :)
sprawdzenie i smarowanie linek szczególnie do dozownika w 2T:)
siwy_fact napisał:
Jak cały układ chłodniczy jest szczelny to po co. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu chłodniczego
O to mi chodziło ;]
Płyn hamulcowy nie trzeba zmieniać co sezon raz na 3 lata wystarczy.
Ale trzeba ... a sprawdźić ilość to 3sekundy ;]
jak nie doją to nie widzę potrzeby:)
Ale i tak co jakiś czas trzeba dolać ...
w większości motorów się nie da wyczyścić trzeba wymienić
Dodane ;]
siwy_fact napisał:
Jak układ jest szczelny to nie ma prawa się zapowietrzyć
Może być nie szczelny
A olej w przekładniż
naładować/doładować akumulator
- świeca
- benzyna
-stan plastików zatrzasków
-stan łozysk