Wymieniamy, dolewamy itd.

Witam,
postanowiłem zrobić ten temat po to aby wiedzieć ( i podzielić się tą wiedzą ) co jest zużywalne i trza co jakiś czas wymienić w naszych pociechach :slight_smile:

Robię liste a wy dopisujcie w postach czego jeszcze brakuje i będę do tego dopisywał … Jeśli będzie przydatne - przykleję temat

-Wymiana klocków hamulcowych/okładzin ( w przypadku hamulców bębnowych )
-Smarowanie łańcucha
-Sprawdzenie stanu łańcucha/paska
-Naciąg łańcucha
-Wymiana zębatek
-Sprawdzenie stanu rolek w wariatorze
-Sprawdzenie stanu sprzęgła
-Uzupełnienie płynu w chłodnicy
-Uzupełnienie płynu hamulcowego
-Uzupełnienie oleju w dozowniku
-Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów (przekładni w przypadku skuterów)/silniku (w przypadku 4T)
-Uzupełnienie oleju w amortyzatorach
-Czyszczenie filtra powietrza
-Czyszczenie/Wymiana filtra paliwa
-Odpowietrzenie hamulców
-Sprawdzenie stanu/Zmiana tłoka
-Sprawdzenie stanu/Zmiana korbowodu
-Sprawdzenie stanu/Wymiana ogumienia
-Uzupełnienie ciśnienia w oponach
-Sprawdzenie stanu/Wymiana linek ( hamulca, sprzęgła, gazu )
-Sprawdzenie stanu elektryki ( kable, akumulator )
-Sprawdzić święcę
-Sprawdzić stan ramy ( pęknięcia, rdza )


Mam nadzieję że mój pomysł pomoże wielu osobom - zawsze można ulżyć naszemu jednośladowi jak i tak nie mamy nic do roboty ;]

Myślę że ogumienie, linki hamulca, gazu i sprzęgła.

Jak coś mi przyjdzie do głowy to edytuje

jeszcze okładziny w hamulcach bębnowych… Chinole rzadko mają tarcze z tyłu…

Kontrolki - głównie oleju, światła, kierunki…

RudY napisał:


-Wymiana klocków hamulcowych


ok

RudY napisał:


-Smarowanie łańcucha


ok

RudY napisał:


-Sprawdzenie stanu łańcucha/paska


ok

RudY napisał:


-Naciąg łańcucha


ok

RudY napisał:


-Wymiana zębatek


ok

RudY napisał:


-Uzupełnienie płynu w chłodnicy


Jak cały układ chłodniczy jest szczelny to po co. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu chłodniczego

RudY napisał:


-Uzupełnienie płynu hamulcowego


Płyn hamulcowy nie trzeba zmieniać co sezon raz na 3 lata wystarczy. A poza tym są takie urządzenia co miećrzą temp. wrzenia płynu :)

RudY napisał:


-Uzupełnienie oleju w dozowniku i skrzyni biegów / silniku ( w przypadku 4T )


ok tak poza tym w skrzyniu i w silniku 4T trzeba go wymieniać!!

RudY napisał:


-Uzupełnienie oleju w amortyzatorach


jak nie doją to nie widzę potrzeby:)

RudY napisał:


-Czyszczenie filtra powietrza


ok

RudY napisał:


-Czyszczenie filtra paliwa


w większości motorów się nie da wyczyścić trzeba wymienić :)

RudY napisał:


-Odpowietrzenie hamulców


Jak układ jest szczelny to nie ma prawa się zapowietrzyć

RudY napisał:


-Sprawdzenie stanu/Zmiana tłoka


kto ci będzie co jakiś czas rozbierać silnik i sprawdzać tłok ale tak to ok

RudY napisał:


-Sprawdzenie stanu/Zmiana korbowodu


w większości silników bez bardzo specjalistycznych narzędzi się nie da. Wtedy tylko wymiana wału. Jak jest seria to raczej się nic dziać z nim nie powinno :)

dopisałbym jeszcze kontrole stanu rolek i sprzęgła :)

sprawdzenie i smarowanie linek szczególnie do dozownika w 2T:)

siwy_fact napisał:

Jak cały układ chłodniczy jest szczelny to po co. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu chłodniczego


O to mi chodziło ;]

Płyn hamulcowy nie trzeba zmieniać co sezon raz na 3 lata wystarczy.


Ale trzeba ... a sprawdźić ilość to 3sekundy ;]

jak nie doją to nie widzę potrzeby:)


Ale i tak co jakiś czas trzeba dolać ...

w większości motorów się nie da wyczyścić trzeba wymienić


Dodane ;]

siwy_fact napisał:

Jak układ jest szczelny to nie ma prawa się zapowietrzyć


Może być nie szczelny

A olej w przekładniż

naładować/doładować akumulator

  • świeca
    - benzyna :smiley:

-stan plastików zatrzasków
-stan łozysk