Wymiana zużytych pierścieni w skuterku

W przypadku gdy nasz silnik okres świetności ma już dawno za sobą przydałby się mały remont. Pokażę jak wymienić pierścienie tłokowe w Seri i co należy zrobić aby pasowały i nie uszkodzić silnika.
:arrow: Na początku należy wymyć cylinder i jego okolice wodą pod ciśnieniem i spuścić płyn chłodzący z układu

:arrow: Wykręcamy czujnik temperatury i zaczynamy odkręcać powoli 4 śruby cylindra powoli każdą po trochę po przekątnej.



:arrow: Po odkręceniu szpilek i ściągnięciu głowicy powinno to wyglądać tak

:arrow: Zdejmujemy cylinder.


:arrow: Wyjmujemy zabezpieczenie sworznia ja wyjąłem je za pomocą długiego noża ale trzeba uważać żeby nie wpadło na do środka

:arrow: Wysuwamy sworzeń. Do jego wysunięciu użyłem szpilki cylindra

:arrow: Wyciągamy stare łożysko igiełkowe zastąpimy je nowym łożyskiem

:arrow: Bierzemy teraz płaski pilnik pierścień cylinder szczelinomierz i piłujemy pierścienie na zamkach do momentu aż szczelina na zamkach po włożeniu pierścienia do cylindra wyniesię 0.15-0.20mm. Ten zabieg wykonujemy tylko w przypadku gdy pierścienie są za duże

:arrow: Chodzi o tą szczelinę która jest na zdjęciu poniżej ale pokazuje szczelinę na zużytym pierścieniu

:arrow: Gdy przypiłujemy już pierścienie można przystąpić do ponownego montażu w tym celu oliwimy nowe łożysko igiełkowe

:arrow: Wkładamy naoliwione łożysko w główkę korbowodu

:arrow: Bierzemy tłok do ręki i wsuwamy ponownie sworzeń tak jak na zdjęciu poniżej

:arrow: Nakładamy tłok na korbowód i wyczuwamy sworzniem wsuwając go otwór w łożysku igiełkowym

:arrow: Zakładamy zabezpieczenie sworznia są różne metody byle nie uszkodzić zabezpieczenia oraz żeby nie wpadło do skrzyni korbowej. Ważne alby zabezpieczenie sworznia wskoczyło w rowek w tłoku bo inaczej wypadnie.

:arrow: Oliwimy tłok i pierścienie a następnie je zakładamy na tłok

:arrow: Oliwimy cylinder

:arrow: Naprowadzamy pierścienie na zamki w tłoku i ściskamy je a następnie nakładamy na tłok cylinder

:arrow: Wsadzamy sprężynę termostatu i termostat na swoje miejsce a następnie przytrzymując sprężynę by się nie przewróciła nakładamy na cylinder głowicę

:arrow: przytrzymując sprężynę by się nie przewróciła nakładamy na cylinder głowicę

:arrow: szpilki

:arrow: Wsadzamy 4 śruby cylindra i wkręcamy je palcami nasadką grzechotki technika dowolna byle nie zniszczyć łba



:arrow: Teraz bierzemy grzechotkę z nasadką 10mm i dokręcamy każdą śrub z umiarem po przekątnej

:arrow: Teraz należy wszystko dokładnie poskładać i dokonać pierwszego odpalenia. Podczas pierwszego odpalenia nie bawić się gazem niech silnik pochodzi na wolnych obrotach z 5 min.

Myślę że warto podkleić / wrona

Bardzo dobry poradnik … nie jednemu się przyda … szczegółowy i w ogóle
Dobra Robota :roll:

juz ci mowilem przemas. Zaje.bisty poradnik :slight_smile:
Widze ze wrona podkleil :slight_smile: i ladnie bo należy się :slight_smile:

no eleganco , ale czemu nie uszczelniłeś cylka tylko dałeś nowa uszczelke ? ja tam zawsze daje uszczelke i silikon taki czerwony wysoko temperaturowy

Eeee no :wink:
Luuuux :slight_smile:
Ogólnie można to też zastosować (poradnik) do wymiany cylindra, tłoka :slight_smile:

mr.Jeremy napisał:

no eleganco , ale czemu nie uszczelniłeś cylka tylko dałeś nowa uszczelke ? ja tam zawsze daje uszczelke i silikon taki czerwony wysoko temperaturowy




Przy nowej uszczelce nie ma konieczności uszczelniania czy fabryka wali sylikon pomiędzy cylinder a kartery? Nowa uszczelka w 100% wystarcza

kolego czemu ci się szpilki wykręciły zamiast nakrętek ? ^^ tak dla rady … jak się będzie tak ciagle szpilka odkrecać od bloku może to osłabić blok i do jej wyrwania , wiec na szpilki kręcimy klejem a nakrętki kluczem dynamometrycznym … ^^
ot moja mała uwaga :smiley: reszta malina :))

Taka informacja odemnie w Peugeot-cie są szpilki typu śruby więc dobrze się wykręciły. A na Peugeocie pokazana jest wymiana pierścieni

w kazdym skuterze sa szpilki typu śruby :)) ale niech ci będzie :slight_smile:
Pozdroo, i gratz za dobry artykuł

No przyjrzyj się tym szpilkom czy widzisz tu na tych szpilkach nakrętkiż Zresztą zapytaj się Danielsona jakie są szpile w pugu

Daj foto z góry tych szpilek, wtedy będzie można stwierdzić czy to nakrętki.

w pugu sa takie dluuuugie śruby :slight_smile: chcecie mogę wam dac foto ich bo mam na polce. A np w tph (p/g) mialem normalnie wkrecone w karter szpilki i wsuwalo się cyl i nakretki same :slight_smile:

Macie foto szpilkie znalazłem jedną w domu. Sorry za jakość ale szybko telefonem robione


Na przyszłość - przy robieniu zdjęć z bliska - włącz funkcję MAKRO ! :slight_smile:

RudY napisał:

włącz funkcję MAKRO !

Przemas92 napisał:

Sorry za jakość ale szybko telefonem robione

moze nie ma

No i teraz to pokazuje że to cała szpila.

sorry za watpliwości ^^ ale robiłem pługa kiedyś i najprawdopodobniej miał szpilki zmienione bo były kartery nowe i szpilki nie typu śruby ale zwykłe … pewnie z obawy o kolejne uszkodzenia karterów :slight_smile:

Bo pug to w ogóle ma gwinty szpilek m6 nie jak większość skuterów m7.

Ale po zmianie pierścieni to już nie będzie to samo gdyż tuleja nie będzie miała już tego wzoru do ścierania pierścieni… :slight_smile:

głupie pytanie powiedzcie mi tylko jak ściągnać zawleczke sworznia tłoka