mam pytanko chciałbym zmienić wariator na wariator tuningowy. Co musze mieć jaki klucz i co jeszcze wymienić po jego wymianie. i jaki efekt będzie w skuterze toros f16. bedzie to mój pierwszy tunning
Najprostszy sposób to:
- Podjeżdżasz pod bramę pierwszego lepszego warsztatu samochodowego lub wulkanizacji (nie wchodzisz do środka)
- Odkręcasz pokrywę przekładni (zazwyczaj klucz 8)
- Dopiero teraz wchodzisz do warsztatu i pytasz, czy mogłbyś skorzystać z klucza pneumatycznego ;)
- Odkręcasz nakrętkę wariatora i zdejmujesz przeciwtalerz, pasek i wario.
- Wymieniasz na wario tuningowe (przy okazji wymień pasek na nowy).
- Zakładasz wszystko spowrotem dokręcając nakrętkę wario pneumatem, ale mniejszym momentem niż koła, żeby nie porwać gwintu na wale.
- Pytasz Pana mechanika co się należy za użyczenie klucza - jak nic nie będzie chciał to jedziesz do sklepu po browar i zawozisz mu ;)
To taki mój sposób na pierwszy tuning... :D
ps. Jeśli jesteś z mazowieckiego to skontaktuj sie ze mną to Ci pomoge
Lepiej kupić taką blokadę wariatora i wozić z zapasowym paskiem, niż szukać warsztatu w razie zerwania paska w trasie.
http://www.skuterfan.pl/blokada-wariatora-4t,id108.html
a czy konieczna jest ta blokada
Konieczna jeśli nie chcesz jeździć po warsztatach i prosić o klucz pneumatyczny, oraz na wypadek zerwania paska w trasie daleko od domu.
a jaka jest mniej więcej cena jeśli znacie oczywiście