Witam zamierzam wymienic przelozenia w skuterze na 12/1 tylko nie wiem jaka firma i w jakiej cenie i wtórne czy pierwotne ?
Powiedzcie mi jeszcze co mam wymienic w skuterze aby mi szedl o 80 teraz idzie 68km/h po sciagnieciu blokad z wario i wydechu.. tlumika zmnienial nie bede bo to za droga sprawa gaznik tez drogi na mielochu patrzalem .. zastanawiam sie nad wario i dysza od gaznika ewentulanie, pas by tez sie przydal i nowe rolki ;p . To tyle udzielcie mi informacji ?
To jest 2t ale to niemozliwe bo go dobrze docieralem i 68 km/h idzie tu jest cos nie tak ... wiecie co poprawic zeby te 80 lecial bo jak z opini kumpli to innym taki sam tgb licznik zamykal... :|
No i to jest problem! To podstawowa sprawa po zdjęciu blokad! Daje łeb, że jak dobrze porobisz gaźnik to osiągi się zwiększą-realnie powinien jechać 75km/h
Jak nie potrafisz sam tego zrobić to najlepiej zleć to mechanikowi- tylko dobremu- zrobi Ci to raz i porządnie. Koszt ok. 50zł A ten skuter jest nowy? Czemu go normalnie nie serwisujesz?
No to jak był na servisie to powinni Ci to zrobić. Jeśli skuter jest na gwarancji, to de facto nie powinieneś się tego tykać. A kto Ci ściągał blokady?
JA sam zreszta i tak mi wczoraj gwarancja minela byla jedno roczna te blokady juz sciagnalem 2 tygodnie temu ale jak bylem w serwisie na przegladzie to sie pytalem czy sciagna mi blokady to powiedzieli ze tak ale z umowa sprzedazy mam przyjechac i sprzedawca powiedzial jeszcze ze jesli mi 2 tygodnie do gwarancji zostaly to juz moge sciagnac no to sam sciagnalem ale to niemozliwe zeby v max 65 km/h wynosil a te przelozenia 12/1 idzie wymienic ?>
Zamieszczam opis regulacji z artu http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-slabe-osiagi-sam-dokonaj-przegladu-poradnik/
5. Gaźnik: Regulacja: Do regulacji mieszanki/powietrza jest jedna śruba. Znajduje się po lewej stronie od śruby wolnych obrotów (ta ze sprężynką). Wkręcamy ja maksymalnie w prawo. (najbogatsza mieszanka – najwięcej paliwa).
Wlewamy trochę benzyny przez gwint od świecy.
Wkręcamy świecę.
Próbujemy uruchomić silnik. Może to kosztować nieco więcej wysiłku, niż zwykle. Jednostka napędowa może pracować nierówno i gasnąć. Może też trochę dymić. Ważne: przez pierwsze minuty nie powinno się dopuszczać silnika do zbyt wysokich obrotów. Musi się nagrzać tak, żeby na 100% ssanie było wyłączone.
Regulacja gaźnika to nie jest skomplikowana czynność, a znacząco wpływa na osiągi i spalanie.
Po kilku minutach bierzemy śrubokręt i zmniejszamy dawkę paliwa śrubką mieszanki kręcąc w lewo. Powoli, aż do momentu kiedy zgaśnie. Skuter z opóźnieniem reaguje na zmiany. W między czasie korygujemy niskie obroty, aby nie gasł bez dodawania gazu. Podobnie jak w poprzednim przypadku – wkręcając wystającą śrubę ze sprężynką dajemy więcej benzyny. Powinniśmy ustawić jak najniższe stabilne obroty. Wkręcamy spowrotem odrobinę śrubkę mieszanki (około pół obrotu) tak, aby pracował stabilnie. Tutaj potrzebne jest wyczucie: trzeba trochę pokombinować by silnik dobrze się wkręcał na obroty, a przy tym dostawał jak najmniej paliwa. Testujemy to jak najszybciej przekręcając manetkę na max tak, aby nie „zamulał” na początku. Na spalanie/osiągi ma również wpływ wysokość iglicy. Podniesienie zwiększa dawkę paliwa po odkręceniu manetki.
Robimy kilkanaście kilometrów i wykręcamy świecę, jeżeli jest czarna i mokra to dajemy jeszcze mniej paliwa w proporcji powietrze/paliwo, bo mieszanka jest zbyt bogata . Jeżeli biała to zbyt uboga. Powinna być sucha i brązowa, wypalona. Kawa z mlekiem jak się to zwykło nazywać.
Tworzymy sobie raporty spalania i metodą prób i błędów korygujemy ustawienia gaźnika (zawsze na ciepłym silniku) w ciągu następnych dni sprawdzając stan świecy.
Stary, ale wymiana przełożeń to bardzo zaawansowany tuning i to raczej na samym końcu. Powstawowo wymienia się vario, wydech, dysze gaźnika, gaźnik...a dopiero na końcu przełożenia wtórne i pierwotne. Po za tym, żeby ocenić osiągi skutera to musi być idealnie wyregulowany. Silnik w tym TGB to raczej mocna i sprawdzona jednostka, która zapewne wystraczające osiągi, POD WARUNKIEM, ŻE JEST WYREGULOWANA.
Dobra zas pobawie sie z tym gaznikiem w tuning skutera nie chce sie az tak anagazowac bo za niedlugi czas sobie auto kupie teraz chcialbym aby lecial te 80.
z własnego doświadczenia wiem, że V-max skutera wykorzystuje się raz na miesiąc, bo na codzień się nie jeździ z takimi prędkościami ze względu na ekonomie i nie katowanie sprzętu. Tymbardziej, jeśli chcesz się przesiadać na auto to żaden tuning nie ma sensu, bo przy sprzedaży i tak tej kasy nie dostaniesz.
Posiadasz silnik 2T więc pierwsze co powinieneś zrobić to wymienić wydech. W 2T dobry wydech potrafi podnieść moc w prawie całym zakresie obrotów o 30%! W tych skuterkach nie ma nawet dobrej komory rozprężającej więc trudno mówić o tuningu bez zmiany wydechu. Potem trochę większą dyszę i wyregulować gaźnik. Przełożenia wymienia się na końcu gdy nasz skuter po tuningu ma zapas mocy przy wysokich obrotach. Przy takich tłumikach jak tam są trudno mówić o mocy przy wysokich obrotach.