W moim Pony pojawiły się małę modyfikacje. Z nowych rzeczy zamontowanych.
Głowica 72cc Moretti,
nowy krociec 22mm z ali expres,
nowy gaznik pz19 oraz chłodnica.
Po montażu całego zestawu kompresja: 9,4. (Wedle serwis manuala producenta to 8,8:1), Obroty ustawione na biegu jałowym 1,2k. Zawory ustawione są nastepujaco
ssący: 0,06mm,
wydechowy 0,08mm.
Pojemność silnika na olej 800ml. Wlane 870ml co by była lekka nadwyżka dla chłodnicy.
Silnik ładnie i równo pracuje. Ale pojawiły się dwa problemy. Od strony gaźnika czuć odrobinę spalin.Wydech wygląda na prawidłowo zamontowany. Oraz pocą się śruby do których wchodzą węże chłodnicy na głowicy. Węże całe nie uszkodzone- pocą się ewidentnie śruby na miedzianych podkładkach. Wszystkie uszczelki które były montowane są fabrycznie nowe. Jakieś pomysły?
Kompresja - czyli ciśnienie sprężania u Ciebie to 9,4 bar. To co podałeś z manuala to stopień sprężania. Niestety nie jest to to samo. Co więcej wynik 9,4 bar po wykonaniu remontu jest dość mizernym wynikiem.
Spokojnie powinieneś osiągnąć u siebie ciśnienie sprężania na poziomie 10,5 - 11 bar, ale jest to możliwe wyłącznie przy wykonywaniu remontu zgodnie ze sztuką. Kluczowym elementem jest odpowiednie dobranie tłoka, prawidłowy montaż pierścieni tłokowych, docieranie zaworów oraz sprawdzenie szczelności głowicy.
Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Pamiętaj o całkowitym otwarciu przepustnicy. Później wykonaj próbę olejową i jeszcze raz zmierz ciśnienie sprężania. Podaj wyniki jakie otrzymałeś, a dzięki temu wykluczymy niektóre problemy.
Jeśli chodzi o lejące się króćce przy głowicy - możliwe, że śruby montażowe odkręciłeś z nieprawidłowym momentem, co spowodowało nieszczelność.
Lukasz, ok sprawdzę później kompresje jeszcze raz nie pamiętam czy przepustnica byłą w pełni otwarta…
A co do króćców przy głowicy dostałem je już fabrycznie wkręcone w to z fabryki. Były tak mocno fabrycznie wkręcone wkręcone w płytkę do głowicy ze ich nie ruszałem także jeśli coś to może wada fabryczna. Ale jeszcze to sprawdzę.
Ok precyzując poprzednia wiadomość. Tłok oraz cylinder były już wcześniej zamontowane z 72cc w serwisie. Z niecałym 1kkm przebiegu. Z braku odpowiedniego króćca pozostała wtedy głowica od 50cc. Teraz wymieniana była sama głowica ale bez cylindra oraz tłoka. oprócz tego jak wyżej. Gaźnik, króciec oraz chłodnica.
Przy w pełni otwartej przepustnicy pokazało mi wynik 10,2 na zimnym silniku… No nic zobaczę jeszcze czy może tam coś nie hula z podkładkami bo jak użyłem kopki to znowu pierścienie się spociły więc chyba mam przy okazji winnego niższej kompresji…