Wygładzenie nadkola

Mam pytanie
Ile by mogło kosztówałwygładzenie nadkola u mechanika ???
Z góry dziekuje…xD

To są groszowe sprawy, babcia na pewno jakąś 100 ci podrzuci :mrgreen:

zrób to samemu bo specjaliżci nie chcą się w to bawic, a samemu to koło 100zł :stuck_out_tongue:

Kawałtektury - kilka groszy
Szpachl?wka - około 15 złotych duża puszka
żywica poliestrowa + mata szklana - nie więcej niż 20 złotych
Lakiery jakieś żeby to pomalował- da się zrobić za 50
Razem koło 100 tak jak koledzy wyżej pisali.

a co mam zrobić z migaczami bo one są umocowane na mocowaniu tablicy rejestracyjnej
???

kupić tunigowe, albo wymyśle mocowanie i zamocowa stare :stuck_out_tongue:

czy robić ktoś nadkole w f12 czy jest jakiśinny sposób na zrobienie nadkola bez ozwania szpachli żywicy ittp:P

możesz wyklepaż z blachy :mrgreen:
Ale do tego potrzebne są duuuuże umiejętności :wink:

Albo uformowałz plastyku ( naginanie i spawanie pask?w? )

Motomaster napisał:

czy robić ktoś nadkole w f12


PodLy robić.
Najlepiej użyć żywicy i szpachli, gdyż najprostsza i efektowna droga do tego celu jest.

a jak by wyciąć z blachy taki ształt i pomalować na kolor? i jakoś naklejki itp":p??

Ale jak wytniesz ształt w 2D, to jeszcze musisz to przerobić na 3D. :mrgreen:

Czyli mówiąc po polskiemu musisz to wyklepaż an ształt nadkola, a to uprzedzam nie jest proste :wink:

I z jednego kaważka raczej nie zrobisz :wink:
Trzeba będzie spawałblach? :wink:

Koledzy którzy Ci mówił ze zrobisz to dobrze za 100zl wprowadzają Ciż w błąd otą?;
Dla przykladu dam siebie i pokaze wam jak to wyglądalo u mnie:

Zrobilem w zyciu 2 nadkola polaczone z bocznymi plastkami(jedno znajomemu, drugie u siebie) no i w neosię bad looka i zaadoptowalem tez wloty od aeroxa i kilka innych rob?tek zwiazanych z czym innym.

Moze zacznijmy od tego ze bez jakiego kolwiek pojecia o laminowaniu i szpachlowaniu się za to nie brac, a jezeli tak bardzo chcesz to poczytaj o tym w internecie, popytaj na forum. Na starym bylo kilka takich osob ktorzy sami uczyli mnie tego na poczatku.

Jezeli chcesz naprawdę dobre nadkole to tak:
Napewno zestaw reperacyjny z matą za 15zl ci nie starczy wiec musisz kupić litr zywicy najlepiej poliesterowej bo epoksydowa srednio się nadaje.
Litr zywicy u mnie ok 23zl+ mata ok 5zl.

do tego 2 rodzaje szpachli. ja uzywam 3 ale nie jest to potrzebne. jak ktos się uprze to moze i jednym rodzajem to zrobi tylko chodzi tu o wytrzymalosc.

- 1 szpachelka 400gram universal - ok 15zl
- 1 szpachelka glass fibre czyli tzw. w??kn?wka - tez okolo 400gram w zaleznosci jak duzo nam potrzeba - jak duze sa dziury wstepne i nadkole. można kupić mniejsze - koszt - 10-20zl
- 1 szpachelka wykanczajaca. tu nie trzeba duzo. najlepiej kupić te od novola choc sam nie lubie tej firmy to ją kupuje bo ma male pojemniczki nie wiem ile tam jest ale jak pojdziecie to powiedzcie ze chcecie wykanczajaca szpachle najmniejsza jaka jest. na pewno będzie ponizej 10zl.

Do tego papiery. Ja uzywam zazwyczaj do wstepnego uzyskania ksztaltu 80 pozniej się przesiadam na 180 i potem 240 uniwersaln?.na koncu na wode 600, 1000 itd…

- sciernica na papier: najepiej mala i duza
u mnie mala z korka to 5zl a duza 7zl.

no i na koniec lakierowanie nadkola i boków
tu koszta zalezne czy robimy to sami czy oddajemy do profesjonalnej lakierni

samemu to wyglądało by u mnie w sklepie tak

-podklad szary novol - 13zl (jeden powienien starczyc na nadkole i 2 boki
- lakier bazowy u mnie nabijają w spray wszystkie. maja palete kazdej marki samochodu i motocykla.
-ekstrakcyjna 3-4zl
-pasta lekkko scierna 4zl
koszt zalezny co to za lakier czy metalik cze perla czy jescze inny. mniej więcej za 500ml musimy zaplacic z 50zl a to na pewno nie starczy wam na nadkole z bokami chociaby z tego względu ze ok. polowa idzie w powietrze a nie na małowany elemet.
do tego bezbarwny zalezy jakiej firmy ok.15zl za 500

do tego kolejne papiery aby zmatowac plastiki boczne tez z 10zl

w lakierni za pomalowanie wyjdzie was z 200zl. tutaj naprawde ciężko to okreslic. jak ktos się w to bawi to moze i wam to zrobi za 100zl. ja kiedys rozebralem skuter. wszystkie części czyli felgi ,przekaldnia etc zawiozlem do lakierni z wlasnym lakierem zawoali 1500zl bo ale fakt ze bylo tam trochę duzo roboty-. szpachlowania etc.

najlepiej mieć kompresor tak jak np. ja i wtedy jest w miare tanio ale efektywnie , bo pamietajcie ze gdy chocbyscie nie wiem co zrobili to skuter pomalowany sprayem zawsze będzie gorszy niz z pistoletu i kompresora lakierem wodnym.

do tego baardzo anielska cierpliwosc i liczyć na szczescie ze wam wyjdzie prosto. ja mialem go na tyle duzo ze mam w miare prosto ale to rzadko??.

no i umiejętności przedewszystkim tak jak wyzej napisalem. Ale jak nie zrobićie to się nie nauczycie. ja zaczynalem tak jak kazdy teraz gdybym mial czas moglbym to robic za pieniadze.

Pozdrawiam i zycze milej pracy

Moją “Neosin?” z nadkolem,badem,wlotami etcc mozecie zachwycac się tutaj:
http://forum.jednoslad.pl/viewtopic.php?p=18046#18046

a tutaj troszkę worklogu na razie trochę gdyz mam slaby dostep do neta i brak czasu na wrzucenie więcej.
http://bikepics.com/members/kriskaro/myneostuning/

Niekoniecznie wszyscy, mówił tu źle. Ale za taki referat to bym ci daćPiwko jakby to był mój temat :stuck_out_tongue:

[ Dodano: 2008-08-27, 17:05 ]
A właściwie piwko to ci mogę dać:P

Ewentualnie jak się posiada szlifierką kątową i dremel to można sobie wyciąć kawał karoserii od trabanta (jest plastikowa jakby ktoś nie wiedział), potem dremel w dłoń i do przodu :stuck_out_tongue: a i oczywiście nie zapominamy o lakierowaniu :mrgreen: