Cześć, mam ytanie, czy wydech LeoVince Touring, który był zamontowany w skuterze 50ccm będzie pasował do silnika 125ccm? Jeżeli tak to, czy wymiana wydechu mi coś da? Czy może wymienić wydech na jakiś inny? Widziałem na YT film jak gość założył wydech z YZF1000. Czy wymiana wydechu coś da u mnie? Czy jak zmienię wydech warto jeszcze wymienić coś innego? Czy przy takiej wymianie warto też założyć lżejsze rolki i twardsze sprężynki sprzęgła? Jeżeli tak to możecie polecić jakieś zestawy?
nie bardzie pasował a nawet ma szanse zdławić ten silnik. Z drugiej strony to tylko 125 w 4T wiec nawet wymiana na jakiś super duper wydech za 2000 nie bardzo coś da.
Dzięki za odpowiedz. To odpuszczę sobie chyba temat wymiany wydechu. Gdzieś na innym forum czytałem, że można zmienić właśnie wydech na taki “tuningowy” i polepszą się osiągi. Ale chyba odpuszczę sobie temat w takim razie.
taka sztuka działa w 2T gdzie wydech jest bardzo ważną częścią i jego objętość bierze udział w procesie spalania. W 4T ma raczej nie przeszkadzać i wyciszać układ. Tzn gdyby to był bardzo mocny silnik a wydech dławiony/wyciszany do homologacji drogowej to wtedy “coś tam” to by wymiernie dawało. Tzn jakbyś to zrobił w silniku co ma 100KM i miał dostać z tego 7% mocy to by było 7KM. A jak to zrobisz w czymś co ma 12KM to dostaniesz może 0,8KM przy i tak ogromnym deficycie mocy wiec tego nawet nie poczujesz.
W 300cm i więcej takie manewry zaczynają mieć sens. W 125 możesz się pobawić najwyżej charakterystyką napędu przez zmianę rolek czy wariatora ale tu też jest droga w jedną stronę… tzn po prostu zmuszasz silnik do stałej jazdy na wyższych obrotach - takich bliżej maxa. Hałasu jest więcej znacząco, pali ciut więcej a osiągi się jakos drastycznie nie polepszają. Zdrowych 150-200cm i tak nie dogonisz.