Witam, chciałem się tu was poradzić. Otóż cieknie mi olej spod lewej pokrywy tam gdzie jest magneto w silniku 139 FMB. Wytypowany został simmering wału. Mam jednak wątpliwości czy to na pewno simmering wału bo po odkręceniu pokrywy widzę, że zaolejona jest tak naprawdę cała komora. W związku z tym pojawia się pytanie co w tym miejscu może ew. jeszcze przeciekać. Jak wiadomo komora magneta jest bezolejowa i może to po prostu tak rozchlapuje z wału. Sam nie wiem. Olej mam zarówno na pokrywce, jak i np. w miejscu gdzie jest koło zębate rozrusznika czyli na górze. Do rozrusznika rozumiem, że olej nie dochodzi, więc stamtąd na pewno nie cieknie, czy mam rację? Może to cieknie spod tej okrągłej pokrywki? Jakie są jeszcze możliwości?
Z drugiej strony zastanawiam się czy ten łańcuszek rozrusznika jest jakoś smarowany czy nie?
Zdejmij to duże koło rozrusznika z wału, bo pod nim jest jeszcze jeden simmering w pokrywie przykręconej dwoma śrubami. Olej może też wyciekać spod tej pokrywki. Ma ona na obwodzie taki duży oring.
Jak to "jeszcze jeden", czyli tu są dwa simmeringi? Wiem, że to koło trzeba zdjąć. Ja właśnie piszę o tym simmeringu, który jest za tym kołem. Chodzi mi o wytypowanie potencjalnych miejsc wycieku. To nie jest moje zdjęcie, nie zdejmowałem jeszcze magneta u siebie więc dlatego nie wiem jak to dokładnie wygląda. Z tego co zrozumiałem wcześniej to większe koło zębate siedzi z łożyskiem na wale i nie ma swojego simmeringa a dopiero za kołem jest ten simmering osadzony w tej okrągłej pokrywce - czy mam rację?
Pytam tylko czy są jakieś jeszcze uszczelnienia oprócz tych które wymieniłem. Kolega Michalk001 napisał 'Tak, w pokrywce jest drugi simmering' To chcę uporządkować bo nie wiem gdzie jest ten 'pierwszy' Chyba, że kolega nazywa simmeringiem duży oring pod pokrywką o którym ty piszesz? Chodzi o to, że będę to dopiero rozbierał w majówkę i chcę do tego czasu skompletować wszystkie potrzebne uszczelnienia żeby nie było niespodzianki
Jest simmering na wale na tej dużej okrągłej pokrywce. Najprawdopodobniej on puszcza. Jest też gumowy pasek uszczelniający dookoła tej okrągłej pokrywki ale raczej on nie powinien się uszkodzić.
No i panowie to nie jest tak jak pisaliście, czyli słusznie drążyłem temat. Okazuje się, że jest jeszcze jeden mniejszy simmering w dużym kole zębatym rozrusznika.
No i panowie to nie jest tak jak pisaliście, czyli słusznie drążyłem temat. Okazuje się, że jest jeszcze jeden mniejszy simmering w dużym kole zębatym rozrusznika.
Jak nie jest?! Wszystko to miałeś opisane plus fotka, dlatego nie rozumiem Twojego 'drążenia'. Pierwszy simmering jest widoczny na zdjęciu. Pytałeś o te niewidoczne i już w pierwszej odpowiedzi miałeś wszystko w temacie.
Wczytaj się jeszcze raz. Pisaliście, że jest oring pod pokrywką i simmering na wale. Zapytałem wprost czy są jeszcze jakieś inne uszczelnienia oprócz tych dwóch i uzyskałem odpowiedź, że nie... A tymczasem jest tak, że są trzy: 1. oring pod pokrywką 2. simmering w kole rozrusznika: 30 x 18,9 x 5 mm 3. simmering na wale: 42 x 30 x 4,5