Wkręcać czy nie wkręcać ? (138FMB)

Siemanko :)
Mam dylemat
Czy w silniku 139 fmb pomiaru oleju dokonuje się na wkręconym czy wykręconym (położonym na gwincie) bagnecie ?
Pozdrawiam :)

na wkręconym

Zawsze na wkręconym do oporu. W samochodzie też musisz włożyć bagnet do końca a nie tak tylko, żeby się opierał o rant rurki.

Nie zawsze na wkręconym. U mnie np. w Junaku 122 w instrukcji napisano wyraźnie, że pomiaru dokonuje się bez wkręcania.

Bo to instrukcja źle tłumaczona z chińskiego:)JAK w kremach zamiast ściąga pory to zdejmuje spodnie:D

Ile ludziów dobrej wiary, tyle mój panie i postaw ich. A każdy mądry na swój własny sposób. ;P
*
A ja tam sprawdzam na centralce i na wykręconym (i leję zawsze bliżej maxa, bo to przecież... LOTOS), ale to nie jest pierwsza taka dyskusja...
>
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/140922-sprawdzanie-poziomu-oleju-w-chinskim-4t-50ccm/

paci napisał:

...zamiast ściąga pory to zdejmuje spodnie:D

Ja pierdziu! Jeszczem się tak nie uśmiał jak tym tekstem :D
.

Just_as_plan... napisał:

...
A ja tam sprawdzam na centralce i na wykręconym (i leję zawsze bliżej maxa, bo to przecież... LOTOS)...

...i po wkręceniu bagnetu masz ponad max, czyli.... za dużo. To już lepiej lej bliżej min. albo środka.

A co najgorsze to prawda,z prostą instrukcją jeszcze sobie radzą ale jak są wyrazy o kilku znaczeniach to już po ptakach:)

A mnie Paci kilka dni temu uratował przed spuszczaniem nadmiaru oleju z moto.
Przyglądałem się (po przeglądzie) kilka razy i wydawło się OK, ale zawsze po niedzieli (dwa dni stania). Któregoś dnia przyjechałem, postał trochę, sprawdzam, a tam czarno w wizjerze... Nosz kurde, co jest?! Ale nie jest tak łatwo jednocześnie trzymać moto (180kg) idealnie w pionie (brak centralnej) i leżeć ryjem na podłodze przy wizjerku z latarką w łapie. Myślę, trzymam krzywo i G.widzę, pomiar do bani. Ale mnie gryzło sumienie, to któregoś dnia oparłem go o betonowy słup (w pionie) i dawaj się czołgać z latarką... oleju za dużo. Masakra. Już miałem upuszczać mu krwi, kiedy Paci tu napisał, że pomiar na zimno. Polazłem rano, powtórka operacji - stan oleju OK.

Berg napisał:
...i po wkręceniu bagnetu masz ponad max, czyli.... za dużo.

>
Ale ja nie wkręcam bagnetu gdy sprawdzam poziom oleju w swoich jednośladach 4T, więc to ty musisz mnie przekonać, że leję oleju za dużo, a nie ja ciebie, że wlewasz go jednak za mało u siebie. ;P
>
I lepiej mieć setkę Lotosa za dużo niż setkę Motula za mało. :-)
*
P.S. Gaźnik już w porządku? :D