[WIDEO] Budowa gaźnika + Regulacja śrub w 139QMB || Dysza 85 Optymalna?

Tak więc przedstawiam obiecany film
http://www.youtube.com/watch?v=86zdQs0zmrQ

W gaźniku jest od nowości dysza 85. Czy taka dysza jest optymalna?
Przebiegu mam już 827 km, i przy 2/3 - 3/3 manetki gazu (~60km/h) wyszło mi spalanie na setkę 2,94L/100KM. Czy sądzicie, że owe spalanie jest za duże jak na 139QMB 4T ?

Filmik spoko, na pewno się przyda. Trochę denerwujące jest pociąganie nosem co chwila. A spalanie moim zdaniem dość duże jak na 4T.

EDIT: Dobra, doszedłem do części w której przepraszasz za ten nos :D Rozumiem.
EDIT2: Ja mam u siebie gaźnik z Yukimoto Dragon 4t (Zipp Quantum) i dysza to H 79 (nie wiem co oznacza literka...). Myślę, że dysza 85 do serii to bezsens. Taką daje się do stożkowego filtra powietrza. A na mojej od wolnych obrotów pisze h34, ale to mała różnica.

MarSen napisał:

Filmik spoko, na pewno się przyda. Trochę denerwujące jest pociąganie nosem co chwila. A spalanie moim zdaniem dość duże jak na 4T.
EDIT: Dobra, doszedłem do części w której przepraszasz za ten nos :D Rozumiem.
EDIT2: Ja mam u siebie gaźnik z Yukimoto Dragon 4t (Zipp Quantum) i dysza to H 79 (nie wiem co oznacza literka...). Myślę, że dysza 85 do serii to bezsens. Taką daje się do stożkowego filtra powietrza. A na mojej od wolnych obrotów pisze h34, ale to mała różnica.

Na szczęście katar już mi minął. Moim zdaniem spalanie też jest troszkę za duże, ale przyznaje, że skuterem jadę bardzo często na 2/3 manetki do 3/3. Czy to ma duży wpływ czy te spalanie powinno być do 2,5L?

Filmik bardzo ciekawy. Chyba najlepszy o budowie gaźnika jaki oglądałem :)

Ja jeżdżę moim manualem ciągle na full, ale nigdy nie liczyłem ile pali... Na początku sezonu zalałem mu pełny bak (12l) i przejechałem już blisko 400km. Mam jeszcze około 2l benzyny w baku. Wychodzi spalanie w okolicach 2.5l/100km. Często na wysokich obrotach, biegi zmieniam późno. Nie cackam się z nim :P

No tak, ale ty masz biegi, i zawsze możesz zredukować biegi tak aby szybko jechał na wolniejszych obrotach.

Dysza do seryjnego to 74-80. Spalanie serii 4T zależne jest nie tylko od gaźnika. Ma na to wpływ stan głowicy, cylindra, świecy, łożysk w kołach, tarcia klocków, ciśnienia w oponach, przełożenia (czas do rozpędzenia się do tych 60km/h) i co najważniejsze ciężaru jaki spoczywa na kanapie :)

Bardzo dobry film. Pozwolę sobie jednak na małe sprostowania i uzupełnienia:
1. Od 9-tej minuty jest pokazana pompka przyspieszenia - odpowiada za wtryśnięcie paliwa przy nagłym odkręceniu manetki - bez tego jest objaw duszenia się przez około 1 sekundę przy nagłym odkręceniu manetki, np. przy ostrym ruszaniu spod świateł.
2. Brakuje omówienia przewodu gumowego w kształcie litery L - taki krótki, ok 4cm długości - jest to przewód przelewowy paliwa. Wydostaje się nim paliwo w przypadku uszkodzenia zaworu wlewowego paliwa lub pływaka.
3. Do pływaka przymocowane jest takie 'coś' ze stożkową (często czarną) końcówką (pokazane od minuty 12:20) - to jest właśnie zawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika. Działa co cyklicznie - niski poziom paliwa - pływak na dole, więc za mało paliwa w gaźniku - zawór odsłania otwór, paliwo dopływa, pływak idzie w górę, zawór zasłania otwór dopływowy paliwa, paliwo przestaje dopływać, poziom paliwa w gaźniku obniża się (wysysany przez dysze główną paliwową i/lub obrotów jałowych) i tak w kółko.

Cieszę się że w końcu ktoś pokazał i omówił budowę gaźnika w filmie dobrej jakości i po polsku.

Co do polemiki wyżej nt. spalania to u mnie (Router Bassa 50 cm 4T, rocznik 2011, ważę 85kg, wzrost 190cm) przed regulacją spalanie było 3,2 l/100km, prędkość max (wg GPS, bo licznik zawyża u mnie o ok 10%) 60km/h, testowane od nowości przez ok 3000km. Po regulacji gaźnika (iglica w dół o 1 ząbek, regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrzej, zmiana dyszy z 85 na 72) spalanie wychodzi 2,1 l/100km, prędkość max spadła o 3km/h (wg GPS), testowane i obliczane od przebiegu ok 3000km do dzisiaj-6700km. Tak więc spadek w spalaniu paliwa znaczny a różnica w prędkości praktycznie niezauważalna

Pozdrawiam
arekde

arekde napisał:

Bardzo dobry film. Pozwolę sobie jednak na małe sprostowania i uzupełnienia:
1. Od 9-tej minuty jest pokazana pompka przyspieszenia - odpowiada za wtryśnięcie paliwa przy nagłym odkręceniu manetki - bez tego jest objaw duszenia się przez około 1 sekundę przy nagłym odkręceniu manetki, np. przy ostrym ruszaniu spod świateł.
2. Brakuje omówienia przewodu gumowego w kształcie litery L - taki krótki, ok 4cm długości - jest to przewód przelewowy paliwa. Wydostaje się nim paliwo w przypadku uszkodzenia zaworu wlewowego paliwa lub pływaka.
3. Do pływaka przymocowane jest takie 'coś' ze stożkową (często czarną) końcówką (pokazane od minuty 12:20) - to jest właśnie zawór odcinający dopływ paliwa do gaźnika. Działa co cyklicznie - niski poziom paliwa - pływak na dole, więc za mało paliwa w gaźniku - zawór odsłania otwór, paliwo dopływa, pływak idzie w górę, zawór zasłania otwór dopływowy paliwa, paliwo przestaje dopływać, poziom paliwa w gaźniku obniża się (wysysany przez dysze główną paliwową i/lub obrotów jałowych) i tak w kółko.
Cieszę się że w końcu ktoś pokazał i omówił budowę gaźnika w filmie dobrej jakości i po polsku.
Co do polemiki wyżej nt. spalania to u mnie (Router Bassa 50 cm 4T, rocznik 2011, ważę 85kg, wzrost 190cm) przed regulacją spalanie było 3,2 l/100km, prędkość max (wg GPS, bo licznik zawyża u mnie o ok 10%) 60km/h, testowane od nowości przez ok 3000km. Po regulacji gaźnika (iglica w dół o 1 ząbek, regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrzej, zmiana dyszy z 85 na 72) spalanie wychodzi 2,1 l/100km, prędkość max spadła o 3km/h (wg GPS), testowane i obliczane od przebiegu ok 3000km do dzisiaj-6700km. Tak więc spadek w spalaniu paliwa znaczny a różnica w prędkości praktycznie niezauważalna
Pozdrawiam
arekde

Dzięki wielkie za wytłumaczenie tych rzeczy - Będę wiedział na przyszłość. :D