Witam! Posiadam skutera Peugeota Vivacity 2002r. Miałem nim lekka stłuczkę. Dostałem w dekiel silnika. Sprzęgło odśrdokowe poszło lecz je naprawiłem.
Ostatnio zauważyłem ze skuter mi bardzo dymi z rury białym dymem. A na wyjściu wydechu od cylindra widzę coś jakby olej mi ciekł , z rury także pryska coś czarnego i tłustego, lecz nie widzę żeby mi ubywało oleju bardziej benzyny więcej pali.
Ostatnio skuter nie chciał mi odpalić, po wykręceniu świeca albo w oleju alb w benzynie lecz była lekko czarna wiec waham się pomiędzy olejem a benzyna. Postanowiłem rozkręcić cylinder. Czarny nie był , lecz zaniepokoiła mnie jedna rzecz pęknięty mam chyba jeden pierścień. I teraz pytanie - Czy to może być tego wina ? Po skręceniu skuter nie odpala, kompresja nie jest najlepsza , lecz świece moczy w benzynie. Po wykręceniu świecy i kiedy próbuje odpalić skutera z startera nożnego widzę jak z cylindra pryska benzyna.
Czym to może być spowodowane ? Zaraz po wypadku sąsiad grzebał mi w tym skuterze nie chciał mu odpalić i strzykawka podał paliwo w jeden i drugi wężyk od pompki paliwa ? i od tego czasu skuter coś nie chciał odpalać - lub bo 15-20min kopania odpalił lecz coś z rury pryskało? Czy to może być ta przyczyna ? Może źle podpiął wężyki w pompce paliwa ?
Już sam nie wiem jakie mam zadać sobie pytania...
Proszę o Pomoc i z góry Dziękuje Pozdrawiam Patryk
Bzdury opowiadasz kolego Piotrekacm. Bladex, co to znaczy że pierścień jest pęknięty? Prawidłowo pierścień w jednym miejscu ma przerwę. Samych pierścieni się z zasady nie wymienia bo nie dopasują się odpowiednio do cylindra i efekt będzie gorszy niż przed wymianą. Pozostaje Ci szlif cylindra i kupno tłoka (w komplecie będą pierścienie). Ja bym się skupił nad inną sprawą. Skoro dostałeś w cylinder (czy tam w głowicę bo to rozumiem przez dekiel) to możliwe że albo rozszczelnił ci się między cylindrem a połówkami silnika lub skrzywiła się powierzchnia przylegania głowicy do cylindra.
Jakbyś miał pęknięty pierścień to cylinder już byłby przytarty, jakby pierścień poszedł po gładzi. A to, że sam nowy pierścień się nie dotrze bez honowania to jedna sprawa ;).
Jak sąsiad podał paliwo do dwóch wężyków? Jeden wężyk (podciśnienie) idzie do kranika, z drugiej strony do kranika wchodzi paliwo z baku, a z kranika wychodzi dalej wężyk do gaźnika. Gdzie on Ci to paliwo wstrzyknął? Może do podciśnienia do kranika i coś się skaszaniło? Weź jakiś wężyk i podłącz bak bezpośrednio do gaźnika, okaże się czy to tego wina.
No i jeśli masz 4T to nic nie powinno z wydechu chlapać.
Dziękuje za odpowiedzi. Tak wiem ze pierścienie maja przerwę jedna , ale jeden z pierścieni można powiedzieć ze ma dwie części - jest pęknięty.
Suawek nie dostałem w cylinder ani w głowice tylko dostałem w dekiel silnika - sprzęgło odśrodkowe, przekładnie. - Te dwie czesci wymieniałem
MichalWujak sorki za błąd, sąsiad wstrzyknął strzykawka w dwa wężyki w kraniku. Pamiętam ze jak to wstrzykiwał w jeden z kraników to paliwo uciekało wyjściem wydechu z cylindra.
Okey będę musiał kupić i tak kupić tłok i szlif razem z pierścieniami, lecz czy to naprawi to ze po każdym włożeniu świeca jest mokra i ze pryska z rury paliwem z sadza bądź olejem ?
Jeszcze mam jedno pytanie. Jeśli będę kupował to który z tych tłoków mam wybrać ? http://allegro.pl/listing.php/search?string=szlif+vivacity&category=0&sg=0
Jeśli masz pęknięty pierścień to pewnie z kompresją jest kiepsko, ale zazwyczaj nawet na totalnie zajechanym cylindrze silnik powinien odpalić. Skoro to 2T to nie ma się czym martwić, że pluje olejem/paliwem z wydechu, zwłaszcza jak go kopiesz a on nie odpala, to ma się prawo zbierać paliwo w kolanku.
Co do tłoka to jak masz kupić taki syf to lepiej kup tylko pierścienie... Minimum jak chcesz kupić tłok to Meteora: http://allegro.pl/tlok-40-0-peugeot-zenith-speedake-trekker-meteor-i1850222108.html albo najlepiej Vertexa, o ile znajdziesz go do żeliwa, bo chyba masz tam cylinder żeliwny. Co do wymiaru to najpierw demontujesz cylinder i zanosisz go do zakładu gdzie robią szlify cylindrów. Tam zmierzą Ci cylinder średnicówką, sprawdzą czy nie jest zowalizowany i powiedzą Ci o jakim rozmiarze tłok masz kupić. Kupujesz tłok i razem z cylindrem zanosisz do szlifowania i honowania. Najlepiej najpierw sam w necie poszukaj serwisówki od Peugeota i sprawdź jaki ma być luz montażowy (przerwa między tłokiem a cylindrem) - zazwyczaj jest to 0,04mm dla ciasnego pasowania i 0,05 dla normalnego - i powiedz im przy oddawaniu cylindra, że taki zaleca producent. Czasami w zakładach się nie znają i robią luz montażowy jak w jakichś starych jawkach i później cylinder chodzi jakby już 5.000 po remoncie zrobił.
Dzięki za odpowiedz. Rozumiem ze paliwo ma prawo się tam zbierać ale nie w takich ilościach, ze jak wykręcę świece to prawie ze leje się to paliwo po naciśnięciu kopniaka.
Poczekam na wypowiedzi innych. Dzieki Pozdrawiam bladex3