Vivacity 1 50cc 2T Tuning - Pomoc z doborem części

Witam, jestem na tym forum nowy, jeźdzę Vivacity 1Generacji silnik z '98-roku

Chciałbym was dopytać, aktualnie muszę wymienić Gaźnik na nowy oraz Rolki i pytanie do was co zmienić by osiągnąć około V-Max 100km/h?

Chce wymienić tłumik, a gaznik i rolki tak są wymagane więc jeśli ktoś może mi rozpisać co wymienić na co, dokładnie modelami to było by super.

Rolki chciałbym by były odpowiednie a nie mieć problemu z wolnym starter lub wolnym rozpędzaniem się.

Dzięki i Pozdrawiam :wink:

Nie osiągniesz 100 km/h bez wymiany cylindra. Wariator wymień na firmowy.
WARIATOR POLINI Hi-Speed
Sprężyna biała polini
Sprężynki sprzęgła białe też polini
Pasek nie kewlar Coś z BANDO DAYCO
Rolki włóż 5,9 g polini
Wydech tecnigas NEXT r - tylko wyciągnij z niego tuleje przyspawaną w rurce aby coś ci dał.

Mój sąsiad miał w Yamaha Jog RR v - max 65 po tych zabiegach ma 80 Km/h

a on chce 100 w 19latku z innych czasów. Bez wasadzenia 3-4 tys zł w ten sinik nie ma szans.
Yamaha jog to po zdjęciu blokad sama jedzie 80 bez żadnych tuningów.

Ja właśnie już jadę 75km/h, dlatego pytam czy jest możliwość a nie chce go zmieniać i mogę doinwestować nawet wartość skutera

raczej jego dwukrotność albi i trzykrotność mając na uwadze wiek. te 75 to jedziesz “licznikowe” czy prawdziwe? bo możesz być mocno zdziwiony. Weryfikowałeś te wskazania z GPSem?

Tak, weryfikowałem 2 smartphonami

no to ładnie ci jedzie jak na latka.
nie ruszał bym tego. za kase którą musisz w ten silnik wsadzić kupisz nowszy skuter

Wombat, jeśli mogę prosić to przyszedłem na to forum by otrzymać pomoc z doborem odpowiednich części a nie na rozmowę czy mi się to opłaca.

Jeśli chce go robić to moja decyzja. Pytanie czy te części co napisał kolega coś dadzą czy masz inny pomysł? Chce włożyć cylinder od 70-tki, tylko też musiał bym wiedzieć jaki jest dobry i wytrzymały, oraz co dołożyć od razu do tego by mi się inne części nie posypały.

ale to jest tak że jak ci napisze co jest do wymiany a ty to podliczysz to się nie zdecydujesz. Wiec w zasadzie zmarnuje czas.
Oprócz karterów masz tam do wymiany wszystko z wałem i uszczelniaczami włącznie. Potrzebujesz wycisnąć z niego okolice 12 lub więcej KM żeby pojechać tak jak piszesz że chcesz.
Do tego dochodzi kilka detali o których zapewne niekoniecznie pomyślałeś. O poprawieniu hamulców to zapewne nie myślałeś wcale - bo nikt nie myśli.
A opony? Masz skuter z 1998 roku a opony z którego? Czy opony na których chcesz pojechać te 100km/h są nowsze niż 3-4 lata i mają indeks dopuszczalnej prędkości przynajmniej 100?
Chcesz obciążyć prawe 20-letnią ramę i ZAWIESZENIE siłami jakich w życiu nie widziały. Amortyzatory, tuleje zawieszenia silnika, łożyska.
To nie jest tak że bierzesz 20 letnie strucla co ma z 5KM pakujesz silnik 12KM i jeździsz 100 i nic się nie dzieje.
Do wymiany masz tam wszystko. Wał, łożyska, uszczelniacze wału, gaźnik, zawór membranowy, korektor, przeciwtalerz, pasek, dzwon, sprzęgło i zapewne przełożenia, cylinder, wydech… zapewne opony, łożyska kół…itd

Cylinder ten
https://www.scooterkingz.com.pl/cylinder-dr-evolution-70-5
ale lepiej ten:
https://www.scooterkingz.com.pl/cylinder-malossi-sport-70-7
a najlepiej coś z tych
https://www.scooterkingz.com.pl/cylinder-malossi-mhr-replica-70-9

wał, conajmniej to
https://www.scooterkingz.com.pl/wal-motoforce-racing
łożyska, uszczelniacze:
https://www.scooterkingz.com.pl/lozyska-walu-naraku-2
dzwon:
https://www.scooterkingz.com.pl/dzwon-sprzegla-stage6-wingcooler-107mm
sprzęgło
https://www.scooterkingz.com.pl/sprzeglo-motoforce-racing-v-2
gaźnik
https://www.scooterkingz.com.pl/gaznik-motoforce-racing-black-edition-phbg
do gaźnika jeszcze ssanie musisz dokupić
wariator z paskiem, minimum taki zestaw (w zestawie taniej)
https://www.scooterkingz.com.pl/wariator-polini-eco-kit
przeciwtalerz
https://www.scooterkingz.com.pl/przeciwtalerz-motoforce-racing-3
zawór mebranowy
https://www.scooterkingz.com.pl/zawor-membranowy-polini-evolution-2
wydech
https://www.scooterkingz.com.pl/wydech-yasuni-r-alu
może pro replice taniej o 200 wyrwiesz ale przy 12KM ten by był lepszy

plus opony, rolki, dysze, milion popierdułek, blokad, ssanie, korektor jeżeli ma luzy… pojedzie ci to wtedy 100 i spali z 8 litrów na setkę.
ew żeby go mniej zarzynać to jeszcze przełożenie:
https://www.scooterkingz.com.pl/przelozenia-stage6-primary

Jak już poskładasz to się pochwal. Częsc cześci jest trochę dziadowska ale jechałem po kosztach minimum.
To jest komplet - jeżeli czegos nie zrobisz to albo mocy nie uzyskasz albo nie wykorzystasz albo coś się wysra i sie długo nie pocieszysz a remont bedzie kosztowny bo zabawki dookoła drogie. Tuniguje się go tak samo jak SpeedFigt 1 AC bo to ta sama jednostka.
Usatysfakcjonowany?

Tak, takiej odpowiedzi oczekiwałem i dziękuję.
Co do opon będę je wymieniać też, ponieważ felgi idą na malowanie piaskowe(mam to za darmo to daje do malowania)
Aaa małe pytanko, a inny talerz by nie rezygnować z rozrusznika?

no to super. w oponach moc drzemie.

A co do jazdy po kosztach, tego nigdy się nie powinno robić, po porządne części to nasze bezpieczeństwo. Wolę dołożyć 300zl do części niż kupić tańsze a potem ryczeć lub jak cos się jeszcze nie daj Boże stanie

gadanie to tylko gadanie. stawiam dolary przeciwko orzechom że nie ruszysz tematu. z doświadczenia to znam