Vitality 2T - bezpieczna dla silnika prędkość po odblokowaniu

Witam
Tak jak w temacie. Odblokowałem swój skuter i teraz mam takie pytanie; z jaką prędkością mogę jeździć aby silnik nie dostawał mocno w d.. Konkretnie chodzi mi o obroty aby nie były za wysokie. Ostatnio w dłuższej trasie jechałem 70, i wydawało mi się, że nie miał przysłowiowej "żyły"

Pozdrawiam

To pytanie do Madiego i HugoBossa głównie. Oni mają te skutery.

WojciechRall... napisał:

Witam
Tak jak w temacie. Odblokowałem swój skuter i teraz mam takie pytanie; z jaką prędkością mogę jeździć aby silnik nie dostawał mocno w d.. Konkretnie chodzi mi o obroty aby nie były za wysokie. Ostatnio w dłuższej trasie jechałem 70, i wydawało mi się, że nie miał przysłowiowej "żyły"
Pozdrawiam

Skuterem 50cc. 70km/h w dłuższej trasie? Gratuluję! Ale nie licz na długą żywotność silnika.

Do 70 ciągnie równo. Od 70 do 80 już trzeba długo trzymać na gazie. Kiedy jechałem najpierw rozpędziłem go do max a potem spuściłem z gazu do 65-70. Wtedy jest wieksze przełożenie i mniejsze obroty. Więc jaką technikę jazy preferujecie?

Pietro napisał:

Skuterem 50cc. 70km/h w dłuższej trasie? Gratuluję! Ale nie licz na długą żywotność silnika.

Uzasadnisz to jakoś?

WojciechRall... napisał:

Do 70 ciągnie równo. Od 70 do 80 już trzeba długo trzymać na gazie. Kiedy jechałem najpierw rozpędziłem go do max a potem spuściłem z gazu do 65-70. Wtedy jest wieksze przełożenie i mniejsze obroty. Więc jaką technikę jazy preferujecie?

W pierwszym poście napisałeś, że w dalszej trasie jeździsz 70km/h. Teraz poprawiłeś się że 65km/h, ale to i tak za dużo na jazdę non-stop.

axyt napisał:

Pietro napisał:
Skuterem 50cc. 70km/h w dłuższej trasie? Gratuluję! Ale nie licz na długą żywotność silnika.

Uzasadnisz to jakoś?

Pojeździj sobie w ten sposób, to się przekonasz.

Ja też tak często robię.

Wojciechu Rajli Arcie => jakiego oleju mieszankowego używasz?

Kisiu1981 napisał:

Ja też tak często robię.
Wojciechu Rajli Arcie => jakiego oleju mieszankowego używasz?

Kisiu, Ty już się przekonałeś czym to skutkuje ;)

Pietro napisał:

axyt napisał:

Pietro napisał:
Skuterem 50cc. 70km/h w dłuższej trasie? Gratuluję! Ale nie licz na długą żywotność silnika.

Uzasadnisz to jakoś?

Pojeździj sobie w ten sposób, to się przekonasz.

No właśnie tak jeżdżę, często odcinki 6-8 km lecę ze stałą 75-80 km/h. Skuter aktualnie ma prawie 8kkm i jakoś nie widać ubocznych skutków takiej jazdy.

axyt napisał:

Pietro napisał:

axyt napisał:

Pietro napisał:
Skuterem 50cc. 70km/h w dłuższej trasie? Gratuluję! Ale nie licz na długą żywotność silnika.

Uzasadnisz to jakoś?

Pojeździj sobie w ten sposób, to się przekonasz.

No właśnie tak jeżdżę, często odcinki 6-8 km lecę ze stałą 75-80 km/h. Skuter aktualnie ma prawie 8kkm i jakoś nie widać ubocznych skutków takiej jazdy.

kolego, odcinek 6-8km, to nie dłuższa trasa :D

kolego, odcinek 6-8km, to nie dłuższa trasa :D

Powinienem precyzyjniej - 6-8 km to odcinki dłuższej trasy które robię ze stałą prędkością, prawie max. Nie widzę w tym niczego specjalnie niezdrowego dla silnika czy napędu.

U mnie problemy zaczęły się po włożeniu odblokowanego modułu. Chyba nie umiem się opanować...

Kisiu1981 napisał:

Ja też tak często robię.
Wojciechu Rajli Arcie => jakiego oleju mieszankowego używasz?

Leje Castrol Actevo. Myślę, że kiedy skuter niema przysłowiowej "żyły" to silnikowi nic się nie dzieje. A może źle myślę?

axyt napisał:

kolego, odcinek 6-8km, to nie dłuższa trasa :D

Powinienem precyzyjniej - 6-8 km to odcinki dłuższej trasy które robię ze stałą prędkością, prawie max. Nie widzę w tym niczego specjalnie niezdrowego dla silnika czy napędu.

Oczywiście, bo 6-8km to nie 60 czy 100.

ja zwykle jechałem tak żeby tiry nie musiały wyprzedzać
skuter nie seria, zrobiłem tak blisko 6tys i poszedł dalej
trasy do 200km

"Żyły" czyli nie jest żyłowany, katowany?

Ten olej jest na pewno dobry. Sam nie wiem czy po zmianie pierścieni nie będę go używał. U mnie za 34 zł.

Dokładnie tak, czyli że nie jedzie na skrajnie wysokich obrotach. :)

Myślę, że takie obciążenia na tym oleju zniesie bez problemu.

60-65 to tak optymalnie, ponad 70 to żyłowanie silnika. Ja jeżdże 55-60 i silnik wytrzymał 24 tys km i dziala dalej.