VERTEX I WIELKIE ROZCZAROWANIE :(

Siema, jak wiecie zrobiłem szlif cylka i kupiłem tłok VERTEXA :slight_smile: Ucieszony już włożyłem łożysko igiełkowe w korbowód i dalej wkładam tłok i co się okazuje?? ŁOŻYSKO NIE WCHODZI W TŁOK :frowning: :frowning: :frowning: PO prostu jest za szerokie :frowning: O ile pamiętam oryginalne łożysko było troszeczkę węższe ale skąd ja teraz wezmę takie żeby pasowało?? POMOCY

A to foty

a w korbowód pasuje ?

Tak, jest jeszcze luz i tłok ma wymiary jak poprzedni jeżeli chodzi o wysokość

no to musisz do kogoś zawieść niech ci przyszlifuje od środka trochę ten tłok żeby pasowało albo złóż reklamację tam gdzie kupowałeś tego vertex’a … bo to pewnie błąd fabryczny

jak weszlo tyle to musi wejsc do konca … zawieź na reklamację

Kurde ale ja to na allegro kupiłem ;/ I tam ie było mowy o żadnej reklamacji i nie chce mi się oddawać tego do żadnej reklamacji To łożysko o ile pamiętam było trochę szersze od oryginalnego i może jak bym załatwił jakieś o podobnych wymiarach to by było ok. Próbowałem trochę papierem ściernym to zetrzeć i trochę dalej weszło ale żeby było git to chyba z pół dnia by mi się zeszło ręcznie to zrobić. Zobaczę co będą mieć w pobliskich sklepach ale wydaje mi się że zapomnieli oni tego przeszlifować i jest jak jest :confused:

łożyska zazwyczaj są robione tak aby pasowały na sforzeń i tłok. poprostu odlew tłoka jest zły, nie szlifuj łożyska bo opiłki ci wejdą w igiełki i załatwisz łożysko. Tłok zeszlifuj … znajomy odchudzał kiedyś tłoki na krótką metę co dawało lepsze osiągi. nic ci się nie stanie jak zejdzie mu tam materiału 0,5mm

michasekk napisał:

O ile pamiętam oryginalne łożysko było troszeczkę węższe



Widzisz... sam sobie odpowiedziałeś.

Chodziło mi właśnie o zeszlifowanie tłoka a nie łożyska. Już wiem co zrobić, temat do zamknięcia

Kupić oryginalne łożysko a nie kombinować.

ja wsadziłem łozysko top racing do seryjnego tłoka, tez się nie miesciło, wziołem pilnika oszlifowałem lekko tłok i wszystko działa jak potrzeba, nic się nie dzieje