Cześć Zamierzam rozpocząć swoją przygodę z jednośladami i na początek chciałbym spróbować pojeździć na jakimś tanim skuterze żeby zobaczyć czy to mi się w ogóle spodoba. Dodam że jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie więc każda opinia będzie pomocna.
Takie skutery sprzedają w mojej okolicy. Moglibyście rzucić okiem?
https://www.olx.pl/oferta/romet-rxl-stan-mechaniczny-bdb-transport-CID5-IDEByYN.html#4d4bc607cf;promoted
https://www.olx.pl/oferta/skuter-ladny-sprawny-CID5-IDEyZ72.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-50-70-bdb-stan-ladny-wyglad-transport-pod-dom-CID5-IDEwXaj.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-piekny-skuter-2t-sprawny-zwinny-mozliwosc-transportu-CID5-IDDyVan.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-vonroad-CID5-IDDByz6.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-baotian-CID5-IDDBxw5.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-ventus-CID5-IDDBzAH.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-agm-touring-CID5-IDBQsHf.html#4d4bc607cf
ciekawy jest ten ostat na dużych kołach. podoba mi się też romet rxl ale jest wiekowy i ten kingway maximus A8.
ale w tej kasie to i tak wszystko po 10-12 lat, z nieznaną historią i już po 15 wymianach czesci wiec ze zdjęć ciezko coś wnioskowac
Ok, a co powiesz o tym? Rocznik 2019.
https://www.olx.pl/oferta/skuter-torq-vivo-50-CID5-IDEmtUP.html#9e5615aab3
Chciałem się jeszcze o coś dopytać bo mam wątpliwości. Jeśli posiadam prawo jazdy kat. B to mogę zdjąć ogranicznik prędkości i będzie to zgodne z prawem? W Internecie natknąłem się na taką informację:
“Modele do 50 cm³ najczęściej posiadają wbudowany ogranicznik prędkości do 45 km/h. Związane jest to z faktem, iż powyżej tej prędkości wymagane jest już prawo jazdy. Jeśli takowe posiadasz, to możesz zdjąć fabryczny ogranicznik i cieszyć się większymi osiągami. W niektórych przypadkach jest to wartość nawet dwukrotnie wyższa.”
- Nigdy nie jest to wartość dwukrotnie wyższa. Zdjęcie blokad z 50cm powoduje wzrost prędkości o maksymalnie około 25km/h i to w nielicznych przypadkach.
- Nie możesz zdjąć ogranicznika bo wtedy pojazd przestaje być motorowerem (ograniczenie 50cm i ograniczenie do 50km/h) ale nie staje się motocyklem. Jego dokumenty stają się nieważne i nieprawdziwe.
- W internecie natkniesz sie na co chcesz - zwłaszcza jak ktoś chce sprzedać to ci opowie dowolną bajkke a to i tak TY odpowiadasz za stan swojego sprzetu a nie pan co cie w błąd wprowadza.
No ale na roczniku to mnie chyba nie może oszukać prawda? Przecież wszystko jest w dowodzie rejestracyjnym.
To nie znaczy że każdy używany sprzęt musi być kiepski. Niestety muszę zaryzykować, a jak nie trafię to nie będzie szkoda takich pieniędzy. Tym bardziej że to ma być mój pierwszy skuter więc nie wiem czy to mnie wciągnie. A na 125 potrzeba wyłożyć większe pieniądze więc chyba jednak zdecyduję się na 50. BTW lepiej kupić od osoby prywatnej czy w salonie?
na wszystkim cie może oszukać przecież chce zarobić :). Miej na uwadze że najbardziej powszechną usterką skuterka (chińczyka zwłaszcza) to zatarty cylinder. Z drugiej strony taki cylinder kosztuje 60zł (za dziada)… może 80zł.
Wiec sie (od)kupuje stary skuter z zajechanym garem za grosze, inwestuje 80zł i 40 minut roboty i sie to sprzedaje i nawet zachwala że “nowy cylinder” albo “silnik po remoncie”. Nie wyregulowany, odpala bo odpala - ale ma się sprzedać. A ty zatrzesz zanim dotrzesz bo nie wiesz…
Oczywiście są i tacy co robią to porządnie i uczciwie. Tylko że jak człowieka nie znasz - to nie wiesz na kogo trafiasz. Zsadniczo handlarze z placem skuterów nie mają na nie czasu. Wiec aby szybko, wby w ludzi i maksymalizowac zysk.
W “salonie” to sie kupuje nowe. Ty masz na myśli raczej handlarza z placem skuterów a nie “salon”. I nie myle tego bo lekcja bedzie droga
Oczywiście chodziło mi o handlarza. Po przemyśleniu też uważam że lepiej kupić od osoby prywatnej. No i tak na marginesie ludzie odradzali mi kupować chińczyki. Z tego co wiem to Romet jest chiński tak więc od razu go odrzucam.
Podsumowując, skutery które mi poleciłeś plus jeszcze jeden który niedawno został dodany:
https://www.olx.pl/oferta/skuter-vonroad-CID5-IDDByz6.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-agm-touring-CID5-IDBQsHf.html#4d4bc607cf
https://www.olx.pl/oferta/skuter-benzer-indiana-CID5-IDEEvMU.html#07990df148
Po który się zgłosić w pierwszej kolejności? Do którego będzie najłatwiej zdobyć części? Czy cena nie jest zbyt wygórowana? Jakie pytania zadawać? Przepraszam że zarzucam Cie pytaniami ale jestem kompletnie zielony i byłoby miło gdybyś na początku poprowadził mnie za rękę
to wszystko chińczyki
silnikowo to samo co wszystkie inne 2T lub 4T z chiń a plastiki najcześciej nie do zdobycia
Serio wszystkie które podałem również wcześniej to chińczyki? No dobra, to kupię chinola. Na początek dla takiego laika jak ja w zupełności wystarczy a jak mi się spodoba to wtedy wyłożę większą kasę. To powiedz mi jeszcze który byś wziął na pierwszy ogień i czy cena nie jest zbyt wygórowana.
nie wiem. tego w najlepszym stanie który wymaga najmniej inwestycji. zdjęcia to tylko zdjęcia.
osobiście mam coś typu ten benzer indiana - duży, dość wygodny
No ok, a jak na 8 latka to duży przebieg? Można potargować się na 1500 czy cena 1700 wydaje się legitna? No i o co mógłbym się jeszcze podpytać sprzedawcy?
1000km w rok to mało. Pytanie na ile to prawdziwe i co było robione. pytac sie możesz o wszystko - naprawy, wiek opon. O te opony sie potarguj - 8 lat guma to smietnik - sliskie i niebezpieczne.
Zastanawiam się jeszcze nad tym toro z 2019. To byłby chyba najlepszy wybór. Jak uda mi się stargować na 2k to wybiorę ten skuter. Z tego co sprawdzałem to nówka 3400. Co o tym myślisz?
Oczywiście załóżmy że to prawdzwy rok produkcji. Nawet jak jest trochę mniejszy to chyba lepiej wybrać roczny skuter niż 8 latka.
No i już ktoś mnie ubiegł Następnym razem muszę się bardziej spieszyć.
Pojawił się kolejny ciekawy skuter.
https://www.olx.pl/oferta/skuter-przebieg-tylko-3645-km-CID5-IDEFLOK.html
W 11 letnim skuterze przebieg tylko 3645 KM. Jak to możliwe że osiąga 60 km/h skoro jest ogranicznik do 45? W ogóle co to jest za marka gmx one?
ma zdjęte blokady to może te 60 osiągać.
Co to za marka? he he he…
ten skuter ma tyle nazw ilu ludzi miało fantacje zaistnieć z “własną marką”.
GMX One
Router Bassa
Romet Router Bassa
Peugeot V-Clic (tak, taka porządna firma opycha pod własna marką chinole bez mrugnięcia okiem)
Toros F16
ZIPP Tops
Zipp Otis
Barton 21
Benyco Sepran
Romet 727
… i pewnie z 50 innych… czasem zmienią plastik na nosku i to już wtedy jest “full ekstrawagancja” :).
Generalnie chińczyk robi 4 modele - bo ma 2 silniki (4T i 2T czyli 139QMx i 1Px40QMB) i dwie ramy (małą i dużą). I robi kombinacjena krzyż :).
W małej ramie najcześciej są te 4T bo słąbsze). Wtedy to wazy około 75kg i ma 10" koła - i to są takie jak ten GMX One.
W dużej ramie można spotkać zarówno 2T jak i 4T. Wtedy waży to koło 100kg, ma 12" koła. Junak 607, 608, Zipp Quantum, Inca, Romet RXL i cała reszta.
Tutaj jest więcej “plastikowych wariacji” wiec raz wygląda jak retro a raz jak nowoczesna maszyna ale to ten sam silnik w tej samej ramie z tym samym kształtem zegarów, przełącznikami, pokrywami zegarów. “Duża rama” ma czasem z tyłu 1 amorek a czasem dwa, czasem ma nawet hamulec tarczowy - ale to żadkość. Czasem ktoś miał ambicje zabudować “megawypas” na dużej ramie np powstał T-Rex 50, MotoMagnus… tylko zaczynało to ważyć po 120kg i nawet 2T nie dawało rady, kosztowało dużo i było żadkością.
Więc przegląd chińskiego rynku skuterów to w 98% dwa napędy w dwu ramach obłożone różnymi plastikami. Bo plastiki i naklejki to najtańszy mod a można “indywidualizować markę”.
Ale się rozpisałeś. Z tego co zaobserwowałem to ja złą taktykę przyjąłem. Te skutery rozchodzą się jak świeże bułeczki, kto pierwszy ten lepszy. Nie ma się co zastanawiać, przecież nie kupuję skutera za kilka tysięcy. Jedyne na co zwracać uwagę to przebieg, przegląd i oc. Pojeżdżę ze dwa sezony a jak mi się spodoba to wyłożę więcej kasy. Dziękuję za poświęcony czas. Jak pojawi się jeszcze jakaś wątpliwość to napiszę.
https://m.olx.pl/oferta/sprzedam-skuter-kymco-super-8-50-cm-CID5-IDEGF4e.html Teraz jest coś na rzeczy. Udało mi się stargować na 1800. Potrzebuję tylko fachowej opinii. To jest trzeci właściciel ale przebieg tylko 7 tyś. Wymieniał w nim tylko akumulator. Kupił go dla syna ale on nie zdał prawka am i mało co nim jeżdził, przez 3 lata 1000km. Brać czy czekać na coś lepszego?
brać
Wytwórnia Kwang Yang Motor Company, czyli w skrócie KYMCO, została założona w 1963 roku w kooperacji z Honda Corporation. Przez 30 lat do 1993 r. KYMCO był producentem motocykli i skuterów na licencji Hondy oraz dostawcą części motocyklowych, silnikowych oraz samochodowych dla japońskich fabryk Hondy. Od 1993 r. wszystkie pojazdy wytwórni firmowane są marką KYMCO, ale technologia KYMCO ściśle bazuje na technologii Hondy. Obecnie KYMCO jest największym Tajwańskim producentem skuterów, motocykli, części do samochodów Honda oraz motocykli Honda i pojazdów ATV. W 1998 r.
Bardzo polecam Ci skuter firmy Kymco!