Uszczelka i sylikon czy oddzielnie? Prawy karter

Witam,
Już niedługo montuję prawy karter w moim skuterze gdyż stary pękł gdy kolega wrąbał mi się w wydech:C

Ale do rzeczy. Gdy ściągałem stary karter była tam jedna uszczelka która pękła mi przy zdejmowaniu. Zamówiłem już nową uszczelkę. I gdy przyjdzie chciał bym ja założyć, lecz kolega powiedział mi że pierw nowy karter muszę posmarować silikonem wysokotemperaturowym a potem nałożyć dopiero uszczelkę. Czy tak się robi ? Jeżeli tak to z której strony karteru ?Kiedy nakłada się uszczelkę ?

Dziękuję:D Pozdrawiam :D

Jeśli płaszczyzny są równe bez wżerów to stosowanie siliconu nie jest konieczne,sama uszczelka w zupełności wystarczy.Można również zastosować sam silikon,ale wtedy powierzchnie muszą być bardzo dokładnie "obrobione" - równe.W silniku D08 - taki właśnie jest zastosowany w autobusie Jelcz Vecto miska olejowa jest przykręcona tylko na silikon,bez żadnej uszczelki.

Uszczelkę możesz posmarować olejem silnikowym - to wystarczy.

osobiście delikatnie smaruję pastą + uszczelka

teraz tylko pytanie czy brak uszczelki nie spowoduje problemów z pracą silnika
niektóre są tak spasowane że uszczelka tam musi być

na uszczelke troche smaru i ma byc.

Tak jak inni piszą nic nie dawaj sama uszczelka wystarczy, w brew opini chińskie płaszczyzny w karterach sa naprawdę dobrze wykonane i bez sylikonów i smarów sie obejdzie, i prawdopodobnie połączenie nawet się nie zapoci a co mówić żeby cos tam kapało, dasz sylikon to tez sie nic nie stanie następnym razem będziesz miał co czyścić i tyle

jak da pastę na zatłuszczony karter to zwyczjanie ją odkleji prawie że w całości