Dziś w moim romecie 700 2t 70ccm wymieniłem sprzęgło na sportowe, założyłem spręzynę centralną +20% i zmieniłem pasek na nowy oryginał. Gdy założę stary pasek skuter lepiej przyśpiesza ale ma lekko słbszy v-max, plus wydaje mi się że sprężyna centralna mogłyby być tyćkę mniej twarda. W związku z tym mam pytanie czy sprężyna z czasem lekko zmięknieje a pasek się ułoży ? Do tego miałem dziś dziwna sytuacja gdy grzałem 80 km/h gdy puściłem manetkę skuter zgasł a potem normalnie zapalił, stało mi się to 2 razy.
kargulec ja mam podobnie bo jak jade 50 km/h to spada jakbym gazu wogule nie dodawał a mam na 3/4 manetce i tak mi spada ale ja co chcile dodaje gazu zeby nie zgasl ale nie wiem czemu to tak jest
Ja to mam porostu odcinkę zapłonu. Bo po prostu od razu gaśnie.
pasek się ułoży, a sprężyna raczej nie zmięknie.
Stary pasek jest węzszy i daje podobny efekt jak lżejsze rolki.
Dziś sprawdzałem i v-max się nie zmienił. Za to skuter rusza z bardzo wysokich obrotów i ma zarąbiste przyśpieszenie.
Wszystko się rozchodzi o boki nowego paska napędowego. Jeżeli kupiłeś lipny pasek napędowy taki za < 30 zł, np. firmy WM Motor, to boki paska masz kwadratowe, które muszą się dotrzeć do talerzy wariatora, korektora momentu obrotowego. Paski firmowe, bardziej wytrzymalsze za > 50 zł np. Bando, Dayco mają boki już przycinane pod odpowiednim kątem, i przy tych paskach nie występuje zjawisko "układania się paska napędowego" - Nie wiem, jak u innych, ale u mnie nie występowało.