Witam, posiadam Skuterek, w którym chciałbym zrobić lekki tuning, ale nie znam się zbytnio i nie chce nic spierdzielić czy wydać pieniądze w błoto. Jest to bodajże PGO Bigmax 50. Aktualnie wyciąga on normalnie ok. 50 km/h z takiej dosyć dużej górki do 60 wejdzie, ale mija jakaś minuta może półtora. Zastanawiam się czy taki zestaw byłby odpowiedni https://allegro.pl/oferta/cylinder-skuter-2t-80-cm-zipp-quantum-romet-keeway-7950526094
Czy jeśli wrzuciłbym ten zestaw to osiągi polepszyłyby się bez wymiany Tłumika/wydechu na “sportowy” ? jeśli nie to czy owy tłumik/wydech wystarczyłby za ok. 80zł
tłumik za 80zł to masz teraz wiec innym za 80zł za wiele nie zmienisz. sensowne wydechy to 250zł i więcej.
Ty sobie znajdź i spisz kod silnika z bloku i bedziesz wiedział do jakiego silnika szukac cześci.
50km/h oznacza albo już duże zużycie alebo że nie są ściągniete wszystkie blokady. Zdrowe chińskie 2T powinno swobodnie do 70km/h dobijać
Jutro sprawdzę dokładnie. Aktualnie ma przejechane prawie 15k km podejrzewam, że jeszcze jest kilka blokad m.in moduł zablokowany
Gdzie będzie ten kod silnika ? Jestem w tym zielony więc no. Skuter sprowadzony z Danii niezarejestrowany.
Co do tłumika to nie mam fabrycznego jak stwierdziłeś… Jest to Technigas silentpro z tego co sprawdzałem kosztuje on ok. 300zl więc nie mam pojęcia czy będzie trzeba zmieniać tłumik
Jeśli chodzi o kod silnika to takie coś: https://imgur.com/a/acumKQr
Pomógłby ktoś dobrać do tego części 72cm/80cm (wiem różnie to nazywają) ?
Tak do ok. 130zł za wszystko (cylinder, odblokowany moduł, głowica, tłok itp.)
Hmmm no okej rozumiem
Myślałem, że ten “zestaw” co podałem w pierwszym poście za te 130zł to już coś lepszego ale jak widać nie jestem spec od tych rzeczy…
Ile by tak wyszło mniej więcej za “dobre” części z 200zł? Ogółem nie chce zbyt dużo kasy ładować w ten skuterek bo za niedługo będzie kolejny, a potem dojdzie jeszcze Nsr 125 więc chce tylko więcej mocy i większego vmaxa
więcej mocy oznacza więcej pieniędzy. Tanie to beda tylko ładne naklejki.
najpodlejszy sensowny cylinder PowerForce (taka china tylko podobno lepsza) to już 270zł. Do tego wariator, pasek i dysze do gaźnika lub nowy i większy gaźnik. To lekko licząc przedział od 500 do 700zł i to wciąż bedzie słabo.
tanio - to możesz dokładnie poszukać wszelkich blokad i je zdjąć. Z drugiej strony skoro masz całkiem sensowny wydech to masz już może całkiem sensowny cylinder (chyba że ktoś za grosze kupił LeoVinca po dzwonie, poprostował i sobie założył - ale to seryjnej 50cm to to jest dużo za grubo).
A może już masz fajny cylinder 70 do tego wydechu tylko prawie zajeżdżony - i dlatego to tak marnie jedzie.
Uzywki to zawsze loteria.
Skuter jest sprowadzony z Danii. Jakaś babka rozwoziła na nim ulotki i właśnie jest ten tłumik inny. Jeszcze nie rozkręciłem go do cylindra. Moduł jest fabryczny od Pgo więc będę musiał ogarnąć jakiś odblokowany. Słyszałem, że taki moduł to coś ponad 30zł. Na YT jest sporo tego jak zdjąć te blokady, ale nie pokazują jak się do każdej dostać, a jeśli ktoś jest w tym zielony i dopiero próbuje się sam nauczyć (tak jak ja) to trochę lipton. Tłumik to nie LeoVinca tylko Technigas silentpro…
Jeśli kupiłbym np. coś takiego: https://allegro.pl/oferta/cylinder-skuter-2t-80-cm-zipp-quantum-romet-keeway-7950526094?reco_id=e09e1c71-8083-11e9-bd24-246e96321930&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017
Po założeniu tego cylindra 80cm tłoku wymienienia modułu itd. Podkręciłoby go coś trochę dodatkowo ze zdjęciem wszystkich blokad? Żeby tak wyciągnął te 80-90 km/h ? Bo jeśli nie to nie będę wydawał tej kasy na skutera tylko już sobie za oszczędzę na ewentualne wydatki w Nsr 125.
nie wyciągniesz na tym 80km/h
To w takim razie ile około by mnie wyniosło to podkręcenie razem z cylindrem, tłokiem, modułu itd. ?
bezpiecznie? zakładając że masz już wydech to około od 2500zł w górę tak żeby te 80-90 bezpiecznie pojechac i go nie zajechać.
Coo? Jak?
Widziałem jak skuterki bez blokad z chińskim cylindrem 72cm/80cm i modułem odblokowanym popierniczaja po 80km/h
chyba na youtube. chłopcy nagrywają swoje liczniki a one im na ogół zawyżają o 10-20km/h.
druga sprawa to jest JAK DŁUGO popierniczają. Możesz oszczędzić, nie zmienisz wału, troche sobie pozapierniczasz a po max 1200km twój seryjny wał powie “papa” razem z resztą części. Dlatego napisałem “bezpiecznie” - tak żeby miec i bez stresu używać.
Dla seryjnych chińskich 125-tek producenci deklarują maxa w okolicy 85-90km/h a to są silniki po 9KM i znacznie większym Nm niż 80cm. Żeby przekroczyć 100km/h potrzebujesz już około 12KM, żby sie zbliżyć do 115km/h już jakieś 15-16KM.
Wiec serdecznie mnie bawią filmiki gdzie chłopaki w 4T 80cm jarają sie że jadą 80 czy ileś tam albo do 2T wkładają 9-10KM cylinder klasy streetrace70 czy malossi70 i “aerox szafe zamyka z plusem jeszcze” i że 120 leci 120…prawie każdemu. A oficjalny zmierzony rekord grubo zrobionego skutera yamahy z seryjnymi przełożeniami to jest 114km/h… wiec wiesz. Jest prawda ekranu i prawda czasów w których żyjemy jak mawiał klasyk.
U mnie 2T na 10KM cylindrze, przenosząc 6.5-7KM z tego na koło w jeździe na codzień napędzał sie do około 86km/h. W silnik włożone ponad 3000zł. No i palił wtedy 6.5-8 litrów.
Dobre, markowe skutery 50cm po zdjęciu wszystkich blokad napędzają sie do 70… może 75km/h. A jak chcesz te 10km/h szybciej to już trzeba grubo popłynąc. Same cylindry dające takie osiągi (10-12KM) to 700-1000zł. Ale do nich trzeba dobre wydechy, duże gaźniki, dobre wariatory i mocne paski. A często wał i łożyska jeszcze. 40-60zł to kosztuje dobre łożysko igiełkowe do trzpienia tłoka które sie nie rozleci przy takich siłach a ty chcesz cały cylinder kompletny za 130zł… on nie ma takich osiągów i takich sił i dlatego może być z gówniach części. Jest tak gówniany że jest bezpieczny dla reszty okolicznych części.
Nie ma nic za darmo. To tylko w internecie