jak w temacie chce wymienić rolki w wariatorze ale jestem trochę skołowany bo niektórzy twierdzą że lżejsze są na prędkość a cięższe na przyśpieszenie a inni odwrotnie to jak to w końcu jest?
Bzdury... Rolki mają wpływ tylko i wyłącznie na przyspieszenie. No chyba że są przesadnie lekkie to wtedy wiadomo, że skuter będzie kręcił wysokie obroty, ale pojedzie wolno...
przypuscmy ze w standardzie masz 5.5 , jezeli chcesz zrobic go na moc ,to daj mu 4.5 albo 5.0 , jezeli chcesz zrobic go na predkosc to daj mu o gram ciezsze , ale oczywiscie bedzie miec mniej mocy na starcie..
wtedy zamierzam założyć twardszą sprężynę od sprzęgła
twardy12 napisał:
wtedy zamierzam założyć twardszą sprężynę od sprzęgła
Jak założysz twardszą centralkę to rolki teoretycznie powinny być cięższe.
Lżejsze rolki i seryjna centalka da Ci lepsze przyspieszenie.
Nie ma tego, że rolsy lekkie wsadzasz i rakieta na starcie jesteś. Rolki się dobiera indywidualnie do napędu, na to nie ma reguły. Oczywiście możesz się opierać na czyjejś setupii, ale to różnie bywa. Powtórzę jeszcze, że rolki służa do regulacji napędu.
Kotli111 napisał:
przypuscmy ze w standardzie masz 5.5 , jezeli chcesz zrobic go na moc ,to daj mu 4.5 albo 5.0 , jezeli chcesz zrobic go na predkosc to daj mu o gram ciezsze , ale oczywiscie bedzie miec mniej mocy na starcie..
Możesz mi wyjaśnić jak cięższe rolki zwiększają prędkość?
Tylko, jeżeli wariator ma jeszcze miejsce, żeby pasek wszedł wyżej.
Zmieni się przełożenie końcowe i podniesie prędkość o kilka kilometrów. Jeszcze można to zrobić przez rolki puleja lub skrócenie tulejki.
Uwaga: na blogach piszą o możliwości przytarcia paska o obudowę.
Pozdr,
Nie sądzę, żeby pasek miał jeszcze miejsce, żeby wejść wyżej na seryjnych rolkach...
Sprawdza się to rysując kreskę na vario.
Jeżeli pasek nie wytrze jej do końca,
to można pokombinować.
W sieci jest instrukcja naraku dotycząca
wariatorów i zdjęcie zużytych wariatorów.
Łatwo zauważyć, że pasek w serii nie dochodzi
do końca. Konstruktorzy zostawili zapas dla tunerów.
Możesz jeszcze kombinować z krótszą tuleją, pasek wchodzi wyżej wtedy.
sprarrow - normalnie .
przypuscmy ze na wysokich obrotach jedziesz te 70
to dasz ciezsze rolki to na nizszych obrotach poleci to 75
Zgadzam się w 100%.Mając wydech s6 pro replica i rolki 7g wyciągałem 90 km/h ale miał ultra muła na starcie i nawet podczas 50 km/h.Zmieniłem rolki na 5gr i skuter nie muli i osiągnie 85 km/h ale generuje BARDZO wysokie obroty więc tyle nie jeżdżę.
90km/h zappina mi na next r i 50cc.