Witam,posiadam skuter Kymco agility 50 fr 2t i chciałbym w nim przeprowadzić tuning na 70 czy 80.
Jestem zielony w tych sprawach więc proszę was o pomoc.W skuterze mam zdjęte wszystkie blokady.
Budżet jaki chcę przeznaczyć to około 1000zł jeżeli będzie trzeba więcej to coś jeszcze dołożę.
Proszę o porady
ta kasa starczy ci na dobry cylinder i gaźnik 19mm i MOŻE jakiś tańszy ale przyzwoity wariator.
Natomiast żeby ten cylinder wykorzystać w pełni i żeby generował swoją pełną moc potrzebujesz jeszcze przyzwoitego wydechu i wariatora.
Myślałem nad wydechem yasuni.A co do gaźnika,cylindra i wariatora mógłbyś mi podesłać konkretny link lub aukcję bo ja nie wiem za bardzo który by był odpowiedni.Myślałem jeszcze nad zmianą rolek.Co ty o tym myślisz?
rolki to koniecznośc bo bedziesz to regulował po złożeniu czy na obecnym wariatorze czy na innym.
Musisz szukac części do Kymco Agility 2T (cylinder, wariator, wydech) a gaźnik to najlepiej jakieś Dellorto 19mm.
Dobre cylindry to Malossi Sport, DR Evo, Pollini, albo Stage6 Streetrace. Sensowne wariatory do Stage6 SportPro, Malossi Multivar, przyzwoity jest TopRacing SV1, Naraku.
Wydech też sie dobiera do klasy cylindra. Yasuni jak i inni robi ich kilka i trzeba dobrać go do klasy (mocy cylindra).
Mógłbyś podesłaś konkretne ogłoszenia/aukcje?
Potrzebuje konkretnych ogłoszeń bo nie chcę zamówić który nie będzie mi pasował,mógłbyś mi coś znaleźć byłbym bardzo wdzięczny.
na prawdę nie możesz wejść na allegro lub np. sklep mieloch i po typie skutera posortować sobie cześci?
Albo skontaktować się z obsługą takiego sklepu/sprzedawcą? Czekasz aż ktoś odwali robote za ciebie i podsunie ci na gotowo wszystko?
To odpuść temat albo zleć to komuś bo żeby brać sie za tuning naprawde musisz dużo ogarniać sam.
Spokojnie,potrafię sobie znaleźć części tylko chodzi o to żeby one ze sobą “współgrały” żeby np wydech z cylindrem.
wiec najpierw wybierz cylinder. tylko nie przesadź z mocą bo złamie ci wał. Nie szukaj niczego powyżej 10KM.
Oczywiście wiesz ile to bedzie palić?
To powiem ci jak ja to widzę
Gaźnika nie mogłem znaleźć z automatycznym ssaniem tylko ręcznym.
No wiem że będzie palił więcej niż normalnie.
Co ty o tym myślisz?
myśle że zamiast wydechu kup gaźnik. ssanie bedzie niestey ręczne wiec trzeba doliczyć linke z cięgłem. Gaxniki 19mm z elektrycznym ssaniem są drogie w cyc.
palic bedzie ponad 7 litrów. 8.4-9 bedzie normą.
Dlaczego uważasz że będzie palił tak dużo??? Bez przesady
a wg ciebie 2T o dwukrotnie podniesionej mocy ile bedzie palic?
No masz racje prawie o dwukrotne podwojenie mocy teraz pali mi około 3l na 100km (sprawdzane) ja też nie będę go tak piłował że maneta na full.I wydaje mi sie że po tym tuningu silnik też będzie potrzebował mniej czasu na przyspieszenie co odciąży silnik.
Co myślisz o tym wariatorze co wysłałem wcześniej?Jak uważasz że innh byłby lepszy to powiedz co i jak.
nie wysłałeś wariatora. podlinowałes dzwon sprzegła
A to sorry,to już nie mieszając do tamtego zestawu jaki by pasował wariator najlepiej?
A jak uważasz sprzęgło trzeba wymienić do takiego tuningu czy raczej nie?
uważam że nalezy zrobić wiele rzeczy ale ty masz ogarniczony budżet.
To napisz nie zważając na budżet co należałoby jeszcze wymienić?
nie lubie koniwać nad teoretycznym tuningiem bo to strata czasu.
Można zmienić cylider, łozyska wału z uszczelniaczami, wał, króciec, wydech, wariator, pasek, gaźnik, sprzęgło z dzwonem i pasek.
A najlepiej byś wykorzystał nową moc zmieniając przełożenie z tyłu. Wtedy byś faktycznie obniżył spalanie bo bys obniżył obroty silnika które masz tam w zakresie np 30-70kmh.
to tak w skrócie