Witam,
Jestem nowym posiadaczem skutera 125cm. Jest do chinska produkcja ZNEN. Chcialbym go nieco podkrecic bo jednak troche mocy brakuje. Pytanie, czy mozna to zrobic w miare latwo? Wiem ze nie ma blokady. Kreci sie do 7000rpm.
Dane techniczne:
max 5,7 kW @ 7000rpm
max N/m 8,0 @ 5500rpm
Vmax 85km/h
Co by mozna dokupic zeby troche go przyspieszyc lub polepszyc parametry?
Dzieki za pomoc!
To cos jest nie tak z Twoim sprzętem skoro nie osiąga obrotów dla mocy maksymalnej - albo ma założoną blokadę max. obrotów na czas docierania
WodzuWGK napisał:
To cos jest nie tak z Twoim sprzętem skoro nie osiąga obrotów dla mocy maksymalnej - albo ma założoną blokadę max. obrotów na czas docierania
Otóż to sam w pytaniu zawarł odpowiedź.Jak się na tym nie znasz jedź na serwis
Alex Gryn napisał:
Witam,
Jestem nowym posiadaczem skutera 125cm. Jest do chinska produkcja ZNEN. Chcialbym go nieco podkrecic bo jednak troche mocy brakuje. Pytanie, czy mozna to zrobic w miare latwo? Wiem ze nie ma blokady. Kreci sie do 6000rpm.
Dane techniczne:
max 5,7 kW @ 7000rpm
max N/m 8,0 @ 5500rpm
Vmax 85km/h
Co by mozna dokupic zeby troche go przyspieszyc lub polepszyc parametry?
Dzieki za pomoc!
+++
Ale, oczywiście wiesz, że jest na docieraniu, że masz go nie katować kręcąc do oporu, a jeżeli tak będziesz robił, to możesz go zatrzeć i gwarancja Ci tego nie obejmie?
przepraszam, kreci do 7000. Blad pisowni :) Pytanie czy mozna cos z Vmax zrobic?
To i tak się nisko kręci ale przy tych obrotach powinien lecieć 80kmh a leci 85kmh wiec i tak dobrze:) możesz tuningować ale tym silniku co i jak.
Wskaźnik prędkości chińskiego skutera można sobie zasadniczo wsadzić w buty, obrotomierz również, ale mniejsza z tym.
>
Oznakowanie z prawej strony w okolicy podpory centralnej daje pogląd ile z takiego chińskiego silnika 4T GY6 125 można maksymalnie wycisnąć obrotów bez ingerencji mechanicznej, tj. 3250 daje nam 6500 obr. maksymalnych, a 3750 daje nam 7500 obr. maksymalnych.
Klękasz sobie na prawe kolanko i już wiesz na ile zasadzony tam wałek rozrządu rozkręci ten dany chiński silnik 4T GY6 (125 lub 150).
Jeżeli silnik kręci maksymalnie 7000 obr., trzeba się szarpnąć na nowy moduł CDI z inną charakterystyką pracy i z większym kondensatorem wyładowczym. Słowem, trzeba wyskoczyć z zaskórniaków i całkiem ostro strzepać się z dość dużej kasy. ;-)
>>
http://allegro.pl/modul-cdi-125-150-ccm-4t-tuning-gy6-atv-skutery-4t-i5272852660.html
>>
A jak któremu kasy nadal zbywa to się idzie w kierunku zwiększenia pojemności i robi to kompleksowo i bez fuszerki:
http://allegro.pl/cylinder-glowica-skuter-quad-atv-gy6-125-150-4t-i5321812663.html
>>>
Dyszę główną M5 w gaźniku PD24J dajemy o jedną lub dwie wartości wzwyż względem tej zasadzonej przy garnku 125 cm3.
Można zapakować też nieco cięższe rolki do wariatora (jako standard można przyjąć 12,8 gr. przy 125 cm3, a przy 150 cm3 jest to już nawet 14 gr.), co wynika bezpośrednio z tego, że większy garnek daje nam więcej pary i zbytnio nie stęka od nieco niższych obrotów spinania danego napędu CVT.
>>>>
Są jeszcze inne możliwości, ale to jest (chyba nawet był) temat na zupełnie inny wątek. ;P
Dzieki Spider za podpowiedzi. Pytanie czy jesli maksymalna moc jest przy 7000 obrotach to czy jak bedzie sie krecil 7500 to czy cos to da? A wydawac sporo kasy na skuter za ktory zaplacilem 2300zl to chyba nie warto ;)