Tuning 4t

Witam chciałbym rozpocząć tuning mechaniczny skutera z silnikiem 139qmb
wiec tak jak bym wymienił wszystkie części :
-Cylinder 92ccm + głowica + wałem wzmocnionym
-filtr stożkowy
-Przełożenie wtórne sport
-Sportowy wariator z rolkami 7,5g
-Sportowe sprzęgło
-Sportowy wałek rozrządu
-Sportowa sprężyna centralna +1500 obr
-Świeca irydowa NGK
-Sportowy tłumik
Dodam że części były by kupowane tak po 100/200 zł
a wiec moje pytanie na takim zestawie ile by mi poleciał skuterek ?

filtr stożkowy odradzam ;)

Filtr stozkowy kupie gabkowy i z jakas plastikowa obudowa , jeszcze zamontuje sportowy wentylator i chwytak by sie to jakos chłodziło.

Jak myślicie v max będzie w granicach 100/110 km/h ? A może jeszcze coś sportowego kupić albo np czegoś nie kupować bo wydam pieniądze w błoto ?

kamil2055 napisał:

Jak myślicie v max będzie w granicach 100/110 km/h ? A może jeszcze coś sportowego kupić albo np czegoś nie kupować bo wydam pieniądze w błoto ?

Jeśli juz musisz kupić coś sportowego to kup sobie piłkę :).

kamil2055 napisał:

Jak myślicie v max będzie w granicach 100/110 km/h ?

Ty się lepiej zastanów jak się zatrzymać szybko z takiej prędkości a nie jak się rozpędzić.

Według mnie do 139QMB wystarczy markowy cylinder 72 plus markowy wariator i dobra regulacja. Pisząc markowy mam na myśli takie firmy, jak Naraku, czy Tec. Natomiast pakowanie dużej ilości części kiepskiej jakości, to tylko strata pieniędzy. Z drugiej strony ładowanie się w super-hiper zestawy 90 za prawie tysiaka wymuszają inne zmiany, które w ogóle są nieopłacalne. Jeżeli chcesz skuter na osiągi, to polecam 2T.

Swap na silnik Piaggio AC z NRG wyjdzie Ci taniej i dużo lepiej niż takie kombinowanie. Nie, spalanie tych silników będzie podobne.

Ja popieram degename. kamil2055 chłopie wiesz jakie to koszty?, cylinder chyba ci chodziło i 90ccm ,52mm średnicy tłoka. Masz praktycznie dwa takie kity do wyboru TEC za około 600zł i naraku za jakieś 850zł , wał najtaniej to chyba top racing jakieś 400zł, wariator jakieś 300zł, tłumik bym sobie darował a za pieniądze z tłumika kupił króciec ssący 24mm jakieś 40zł (pasuje z quada 200ccm) i gazior 24mm najtańszy około 100zł. Nie napisałeś o przekładni, a też jest do wymiany i inne dyperele które nie napisałem a ty wymieniłeś i 2000zł przekroczysz za taką kasę można naprawdę wyszykować skuter. degename proponuje ci silnik Piaggio AC z NRG , taki silnik kupisz za 500zł jeśli to będzie 70ccm to ten silnik zje i wysra twój tuning za ponad 2000zł niestety spalanie może ci nie leżeć. Ja ci proponuję silnik Piaggio leader AC on w serii ma tylko 11koni to i tak lepiej niż to co wyciśniesz z tych 90ccm za 2tyś zł, a zawsze można wziąć silnik z kitem np 150ccm (nie wiem jaką moc ma cylek 150ccm) i będzie latać jak ta lala, koszt takiego silnika około 800zł. Nawet nie myśl o LC fakt maja dużo większą moc ale upakowanie chłodnicy w chińczyku nie jest takie proste, a tak AC może troszkę słabszy ale nie wiele jest roboty przy montażu, dwa dni i jeździsz.

http://allegro.pl/skuter-gy6-4t-cylinder-100-cm-glowica-tuning-139qm-i3232102819.html

A jakbym taki zakupił i zamontował co ty o tym myślicie ?

kamil2055 napisał:

http://allegro.pl/skuter-gy6-4t-cylinder-100-cm-glowica-tuning-139qm-i3232102819.html
A jakbym taki zakupił i zamontował co ty o tym myślicie ?

to nie 100 cm3 tylko 90 cm3 , do tego musiała by być głowica z powiększonymi zaworami a tu prawdopodobnie tego nie ma

Wiem , wiem ze 90 ale nie lepsze by były osiągi od 72 cm3 ?

lepsze przyśpieszenie i moc co pozwoli wkręcić się na wyższe obroty , ale żeby jeszcze zyskać na v-maxie to musiałbyś zmienić przełożenia w przekładni ( zębatki )

A te zębatki to w jakiej cenie by były do 80zł zmieścił bym się ?

szukaj po allegro tylko musisz wiedzieć ile masz ząbków i na ile wymienić - przykładowy link przekładni zębatych http://allegro.pl/przekladnia-skrzynia-quest-kingway-zipp-skuter-4t-i3234659993.html

Okej to się muszę dowiedzieć bo nie wiem nawet , dzięki za wszystkie wypowiedzi ; )