Witam więc tak mam chiniola 4t kupiłem go z cylindrem 72cc po za tym wszystko seria, jechał 75 km/h. Zatarłem go i postanowiłem się pobawić i zmieniłem cylinder na 100cc 52mm tłok PowerForce, głowica z większymi zaworami w pakiecie tej samej firmy, agresywny wałek rozrządu z okrągłymi krzywkami by dłużej otwierało zawory, gaźnik 125/150 24mm, filtr stożkowy, wariator stage6 sport pro, rolki od 4,5 do 8,5 grama zakładałem różne i różnicy nie ma za bardzo, sprzęgło malossi, sprężyna niebieska 1000, świeca NGK miałem też irydową , nowa cewka pomarańczowa niby lepsza ale ja wiem wydech taki sam jak akrapovic za 200 zł. I w końcu o to chodzi że skuter bardzo ładnie przyspiesza ale vmax 80 a powinien spokojnie jechać więcej przed modernizacją 75 a po 80. Oczywiście zmieniałem rolki i sprężyny centralne ale to nic nie dawało i pytanie do was co może być nie tak? Pasek na wariatorze wchodzi lekko ponad jego tak że jest git.
wiesz… chińskie 125 co mają około 9KM jada 80-85km/max. wiec bez zmiany przełozeń przy tych 100cm bym sie nie spodziewał
Sprawdzałem przełożenie to mam 11:1 czy da się jeszcze zmienić np. 8:1? Cylek powinien dać rade. Moduł mam odblokowany silnik 139qmb.
na 8:1 bedzie wolniejszy
i ja ci pisze ile jeżdzą seryjne 125. a ty masz 100 i to krzesane z 50. nie spodziewaj sie cudów
Czyli już nic z niego nie wycisnę?
Mam podobną sytuację, też 100cm w 139QMB,gaźnik od 125-150, moduł,cewkę itp.
I też max 80km/h. Ale mam na to pomysł, napiszę co wyjdzie , czekam na graty.
I jak masz te graty?
Słuchajcie sprawa jest taka dzisiaj wyciągnąłem licznikowe 95-97 km/h. Sprawa tyczy się tego że tym cięższe rolki tym większy vmax a u mnie jest inaczej do wariatora stage6 pro sport dostałem rolki 6,5 grama i takie założyłem 80km/h kupiłem 7g założyłem potem 8,5g to samo a w końcu założyłem 4,5 gram i zapiera… Ale mam takie pytanie cylinder dojechany 800 km i spróbowałem go na max i przy jeździe 97km/h po 3 minutach nagle buuuu… Jakbym gaz puścił i spuściłem z manetki i odrazu przyspieszyłem na manetce i wracał silnik spowrotem odrazu do obrotów czego to może być przyczyną? Wszystko co mam to napisałem na samej górze.
Oj kolego no tak to się wariatora nie reguluję Zapraszam do lektury https://docplayer.pl/33063608-Poradnik-racing-planet-uklad-przeniesienia-napedu-w-skuterze.html
Ja mam 125 i najszybciej jak jechałem to 97,3km/h (licznik rowerowy), teraz wynosi ok. 85-92km/h.