Witam od nowości w moim Bartonie Falconie 125 wystepuje trzęsienie kierownica i tylem. Na przeglądzie okazało się że tylna felga jest krzywa i została wymieniona. Problem nie zniknął całkowicie jeszcze delikatnie czuć. Gdzie szukać przyczyny?
Wiem że to chińszczyzna może to normalne ale wydaje mi się że nie…
Obie felgi proste, tarcze przód i tył też dobre, opony również.
To może być naprawdę wiele różnych rzeczy.
Począwszy od za słabo napompowanego ogumienia, za słabo dokręconych kół z przodu czy z tyłu, poprzez problemy z wymiarami cylindra/tłoka, skrzywiony wał (wątpię), mogą to być łożyska czy simmeringi albo łożysko główki ramy w kierownicy. Zależy jak ona pracuje, czy nie słychać jakiegoś chrobotania. Mogą to też być nie dokręcone śruby spinające podwozie, czy silnik z ramą. Musisz sprawdzić bicia na boki kół stawiając skuter na centralnej stopce. Trzeba je też wyważyć tak jak mówi Wombat.
Dobrze by też było odkręcić pokrywę przekładni i zobaczyć czy tam wałki nie latają aby na boki ale raczej na oko się tego nie dostrzeże. Trzeba też dobrze złożyć i skręcić samą przekładnię, żeby tam luzów jakichś nie było. Ja bym z tym raczej pojechał do mechanika na twoim miejscu bo sam nie wiele zdziałasz jeśli nie wiesz od czego zacząć ale też z nim uważaj, żeby Ci nie wcisnął połowy ceny skutera na niepotrzebne naprawy.
Ja taki problem również miewam ale to jak jadę szybciej, raczej powyżej 50km/h na liczniku i to też nie zawsze ale tylko czasami. Czuć wzrastające drgania w miarę nabierania prędkości, co jednak może być wynikiem spracowanego wałka albo po prostu, taka charakterystyka tej prostej konstrukcji 139QMB. Jednakże po zwolnieniu drgania spowalniają i ustępują także da się z tym jeździć. Choć dla własnego bezpieczeństwa radziłbym zrobić co się da by to zdiagnozować.