Witam,
Mój znajomy kupił w sklepie motorower Torq Blizzard 50. Jego historia zaczęła się od odpalenia przy zakupie, silnik po chwili zdechł i już nie chciał odpalić ponownie. Po tygodniu oczekiwania silnik wciąż nie odpala. Dzisiaj motorower przyjechał sprawny (Niby coś z świecą zapłonową było nie tak) lecz pojawił się inny problem, otóż po uruchomieniu silnika (przy wciśniętym sprzęgle) i popuszczeniu sprzęgła na maksa, motorower ledwo rusza a całkowite puszczenie sprzęgła nie gasi silnika.
Co może być przyczyną takiej pracy sprzęgła? czy to normalne?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Gh0ster
Jeśli puścisz sprzęgło gwałtownie tzw , strzał ze sprzęgła to zgaśnie . Chociaż jak masz stacyjkę to gasi się kluczykiem . Odnośnie jazdy na samym sprzęgle… tak to też normalne. Po prostu po wrzuceniu jedynki i puszczeniu sprzęgła załączasz napęd i maszyna pomału jedzie ( bo masz małe obroty, jak dasz gazu to obroty się zwiększają więc jedziesz szybciej - proste )
Dzięki za odpowiedź.
Pytanie czy efekt ślizgającego się sprzęgła też jest normalny?
Pozdrawiam
Gh0ster
Ślizgające się sprzęgło nie jest normalne. To już usterka , którą trzeba naprawić
Sprawdź czy puszczona dźwignia sprzęgła ma jakikolwiek luz. Jeżeli go nie ma to trzeba popuścić linkę na regulacji do momentu aż na końcu dźwigni sprzęgła będzie około 1cm luzu.
Kurcze, w nowym motorowerze sprzęgło do wymiany? Ręce opadają. Spróbuję sprawdzić w piątek osobiście co tam się dzieje.
Dzięki
Pozdrawiam
Zapewne nie do wymiany, tylko w sklepie byli tak wspaniali “mechanicy” że nie zrobili przeglądu zerowego i nic nie wyregulowali.
W instrukcji są tabelki przeglądów gwarancyjnych, i jest zaznaczone że był zrobiony przegląd zerowy. Ale wiadomo jak to w dzisiejszych czasach bywa, napiszą że zrobili a nie zrobili
Witam. Po oględzinach motoroweru przyjrzałem się pracy sprzęgła. Przy szybkim puszczeniu silnik gaśnie, przy lekkim popuszczaniu motorower zaczyna się kulać i po chwili silnik gaśnie.
Po lewej stronie są dwie zaślepki z uszczelką, jedna jest od góry a druga na środku - a w srodku jest zębatka i łańcuch.
Czy w komorze w której znajduje się zębatka i łańcuch powinien pływać olej czy powinno być sucho?
Druga sprawa, nie widzę jak rozwiązali smarowanie skrzyni biegów, w instrukcji brak informacji na ten temat. Z mojej obserwacji wydaje mi się że smarowanie skrzyni jest tym samym olejem cl smarowanie silnika.
Trzecia sprawa biegi, jedynka bez problemu 2, 3, 4 bez problemu. Ale redukcja z 2 na jałowy lub z 1 na jałowy jest problematyczna, nie zawsze wskoczy jałowy. Czy to problem regulacji linki sprzęgła? Sprawdzałem dźwignie sprzęgła jest luz około 1 cm.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Gh0ster
Witam mam pytanie od niedawna posiadam Torq blizzard i nie mam pojęcia gdzie jest wlew do skrzyni biegów aby wymienić dolać oleju proszę o pomoc?
I czy posiada ktoś instrukcje obsługi do Torq blizzard 50 po polsku i może wysłać?