Podczas jazdy uslyszalem dziwny dzwiek nie wiedzialem z kad dobiega. Na bocznej drodze zdjalem kask i ruszylem. Nachylilem glowe nad kierownica i dobiegl mnie dzwiek obcierania. Zatrzymalem skuter postawilem na nozce centralnej obrocilem przednie kolo i rzeczywiscie cos obciera. Ale to nie opona o blotnik to cos wewntarz felgi co to moze byc?? Jakies pomysly?
A koło ma opór przy obracaniu ręką? Spróbuj trochę poluźnić przedni hamulec. Popuść linkę tylko na tyle żeby opór zniknął i odgłos ocierania także.
A jest opór ?
Ale problem.. to jest żart, czy na poważnie?brio1211 napisał:
Podczas jazdy uslyszalem dziwny dzwiek nie wiedzialem z kad dobiega. Na bocznej drodze zdjalem kask i ruszylem. Nachylilem glowe nad kierownica i dobiegl mnie dzwiek obcierania. Zatrzymalem skuter postawilem na nozce centralnej obrocilem przednie kolo i rzeczywiscie cos obciera. Ale to nie opona o blotnik to cos wewntarz felgi co to moze byc?? Jakies pomysly?
dopóki ci kolo nie odpadnie to się tym nie przejmuj:)
jarek676 napisał:
dopóki ci kolo nie odpadnie to się tym nie przejmuj:)
Jak się coś zaczyna psuć to trzeba to robić jak najwcześniej bo zostawiając psującą się część i używając jej dalej można doprowadzić do jej całkowite zniszczenia a przy okazji ewentualnych części z którymi współpracuje dlatego jestem zdania że jak coś zaczyna się psuć to trzeba to odrazu naprawiać a nie czekać.
Gdybyś zauważył że w 2T mieszalnik oleju nie działa to zostawiłbyś to aż zatarł by się silnik i dopiero wtedy naprawiał mieszalnik i przy okazji zatarty silnik ?
Do autora ; ile masz przebiegu ? Jeśli sprzęt jest nowy do daj dotrzeć się wszystkiemu a jeśli już ma trochę km nastukanych to zajrzyj do hamulca.
Źle docierałeś i zatarłeś koło - :D ;)
PS. to jest urok bębna z przodu.
Bonzo napisał:
Źle docierałeś i zatarłeś koło - :D ;)
PS. to jest urok bębna z przodu.
Ja też mam bęben z przodu i nie narzekam. Po dobrym wyregulowaniu działa podobnie do tarczowego i już kilka razy ( szczególnie z początku ) zablokowałem przednie koło przez co raz jechałem po asfalcie bokiem a innymi razy udało się opanować sprzęt. U mnie jakoś nic nie szumi itd.
mi tez tarło tak.wzialem opaski zwiazałem linki predkosciomierza i hamulca razem zeby nie tarly o opone i gotowe
Kapuchon napisał:<br /
Ja też mam bęben z przodu i nie narzekam. Po dobrym wyregulowaniu działa podobnie do tarczowego i już kilka razy ( szczególnie z początku ) zablokowałem przednie koło przez co raz jechałem po asfalcie bokiem a innymi razy udało się opanować sprzęt. U mnie jakoś nic nie szumi itd.
Jak dobrze pamiętam pacjent f16 jest nowy - i dlatego zanim szczęki się "dotrą" trochę poszumi, potem przestanie. Znam to z autopsji na swym bębnie.
Jest jeszcze opcja jaka podał hmm
nie linki nie obcieraja o opone
Po wymianie szczęk hamulcowych często się zdarza że trą o bęben wydając piski.Łuk bębna jest inny a łuk nowych szczęk też jest inny.Nowe szczęki trą o bęben tylko w jednym lub dwóch miejscach po bębnie. Można to sprawdzić w łatwy sposób: Zamaluj cała powierzchnię szczęk kreda szkolną, załóż koło i pokręć nim. Tam gdzie kreda będzie zdarta, to będzie znaczyć, że tylko w tych miejscach szczeka hamuje ( przylega do bębna. Reszta nie hamuje. Powierzchnie hamowania można zwiększyć poprzez piłowanie pilnikiem tych miejsc, które miały uszkodzoną kredę. Powtarzamy te czynność kilka razy, do chwili , kiedy szczęka będzie miała największa powierzchnie uszkodzonej kredy.Kiedy już będziesz zadowolony z wielkości powierzchni przylegania szczęki do bębna możesz zaprzestać piłowania szczęk. Wyreguluj hamulec a reszta się dotrze w czasie jazdy. Gdybyś nie mógł nałoży koła na szczęki to lekko podpiłuj ranty szczęk i sprawdź czy powierzchnia bębna jest gładka i równa, bo tam ( po tej powierzchni) gdzie pracowały stare szczęki średnica bębna będzie większa. Wyrównaj bęben pilnikiem ( te miejsce gdzie Ci nie wchodzi na szczęki). W taki to prosty łatwy sposób możesz dopasować szczęki do bębna u siebie w garażu nie chodząc do mechaników i tokarzy. Bębny samochodowe wymagają wizyty u tokarza. Moja porada jest ogólna i wystarczająca dla skuterów. Zapomniałbym- twarde okładziny przeważnie piszczą do poty, dopóki się nie ułożą i nie będą przeregulowane hamulce bo wytworzyło się " szkliwo" na okładzinie. Dzięki za uwagę i przyjemnej pracy