Witam. Otóż mam na swoim Toros F16 więcej niż 500km i chciałbym zdjąć blokadę lecz nie wiem jak się do tego zabrać. Szukałem w google ale nie wiem czy to są odpowiednie sposoby :)
Proszę o szczere i sprawdzone odpowiedzi :)
Coś mi się nie chce wierzyć, że szukałeś. Pierwsza lepsza strona i masz opisane krok po kroku ściąganie blokad. A wracając, musisz znaleźć różowy kabel wychodzący od przekładni i po prostu go rozpiąć. Tyle w temacie blokady f16.
A dokładniej to gdzie on się znajduje tam z boku nad tłumnikiem ?
wychodzący od -- >PRZEKŁADNI<-- i po prostu go rozpiąć.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Przekładnia czyli element przenoszący napęd z silnika na koło, w skuterach jest ZAWSZE po lewej stronie. Czyli po przeciwnej do wydechu (bo jak inaczej wcisnęli by te dwa elementy po tej samej stronie). Ja również posiadam F16 i fabrycznie miał on blokadę wyłącznie na module. Najlepiej wymień cały moduł na odblokowany. Po usunięciu blokady z przekładni (czujnik znajduje się na jej pokrywie od środka) rzeczywiście odblokujesz skuter, ale fabryczny moduł będzie mulił na wysokich obrotach. Żeby dojść do modułu musisz włożyć rękę od prawej strony pod podłogę lub zdjąć kanapę, moduł będzie zamocowany do ramy na przeciwko głowicy.
Dziekuję :) I tak właśnie zrobię :) A ile leci po wymienieniu modułu ?
I czy to ten http://allegro.pl/modul-zaplonowy-zipp-toros-f16-astec-smart-4t-i4228661610.html
Musisz wpierw wyjąć moduł i zobaczyć jakie masz gniazdo. Ja miałem 4 + 2 czyli to: http://motor-x.pl/modul-zaplonowy-mzaskto1tta000-5906312661944-2,p.html Po wymianie modułu, pełnym dotarciu i odpowiednim wyregulowaniu gaźnika zamykał licznik.
Nie trzeba wcale modułu wymieniać rozepnij po prostu ten kabelek. http://www.youtube.com/watch?v=aiZh9CBHosE
kragulec12 ja takiego w moim f16 kabelka nie mam :) Rocznik 2012 . Deep_Nothing myślę, że moduł to sedno sprawy bo odpięcie tzw. tego kabelka pełnej mocy mu nie da :)
Dziękuję za szczere odpowiedzi :)
Ja mam z 2012 i kabelek jest:)
A ile masz kabli wchodzących do modułu ? Jeśli 6 to jeden musisz odciąć.
http://www.youtube.com/watch?v=5ss8h01uzcg
2 minut jak masz kabelek wychodzący z tej wtyczki w tym miejscu to go rozetnij. Nie musi być tego samego koloru co w filmiku i nie musi biegnąc z powrotem do modułu.
@kargulec12. Widzę, że kolejny ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem, że przecięcie/usunięcie kabelka blokady rzeczywiście zdejmie blokadę z modułu (nie będzie on dostawał sygnału o przekroczeniu dozwolonych obrotów dzwona). ALE ten moduł jest fabrycznie ustawiany pod małe obroty silnika. Kiedy tylko przetniesz kabel nie zmieniając modułu, to wprawdzie będziesz mógł jechać więcej aniżeli te 45 km/h, ale przy wysokich obrotach silnik będzie mulił, bo moduł ten nie jest przystosowany/zaprojektowany pod wysokie obroty. Wierze mi, sam sprawdzałem i wiem, że silnik zupełnie inaczej chodzi na odblokowanym module. Poza tym, to kosz ok 10 - 20 PLN, wiec nie widzę sensu przy zbytnim kombinowaniu.
No więc Deep_Nothing to prawda. Właśnie przed chwilą odczepiłem ten niebiesko-zółty kabelek z czarną izoalacją, i chodzi trochę lepiej, v-max oraz przyspieszenie ;)
Teraz 60 ale więcej pojedzie bo mam krótki chodnik :)
Ten kabelek częściowo odblokowuję obroty. Jak narazie chyba starczy.
Gdy go wytestuje jutro to zobaczy się i zaplanuję kupić ten moduł w najbliższym tygodniu :)